Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät osaa pitää yhteyttä?

Vierailija
17.08.2025 |

Ovat aina passiivisia siinä suhteessa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi kun eivät vaan osaa. Ei kaikki osaa kaikkea.

Vierailija
2/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se osaamisesta ole kiinni, vaan siitä, ettei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä? Näkee kun näkee.

Vierailija
4/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin käy ellet tarjoa niille ryyppyjä ja/tai lainaa rahaa.

Vierailija
5/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitävät yhteyttä, jotka haluavat. Muut eivät pidä.

Minulla meni tämän ymmärtämiseen ihan liian kauan aikaa. Nykyään olen jo oppinut siihen, että jos toinen ihminen on aina passiivisena osapuolena, niin on parasta itsekin lopettaa kuulumisten kyselyt ihan kokonaan. Erikseen, jos nyt joku on oikeasti kauhean masentunut tai muuta.

Vierailija
6/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jos ei ole asiaa.

Vierailija
7/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa, ja kaikki tutut kyllästyykin pitämään minuun yhteyttä ja ystävyys hiipuu tämän takia. En siis soita tai laita viestejä. Mun vanhin veli on ainut, joka soittelee säännöllisesti, vaikka itse en soita koskaan edes takaisin päin, jos hän on yrittänyt tavoitella. Niin en tiedä, miksen osaa mutta en vain osaa. 

Vierailija
8/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osaa, ja kaikki tutut kyllästyykin pitämään minuun yhteyttä ja ystävyys hiipuu tämän takia. En siis soita tai laita viestejä. Mun vanhin veli on ainut, joka soittelee säännöllisesti, vaikka itse en soita koskaan edes takaisin päin, jos hän on yrittänyt tavoitella. Niin en tiedä, miksen osaa mutta en vain osaa. 

Jos oikeasti kaipaisit jotakuta ihmistä, niin kyllä olisit häneen päin yhteydessä. Sinulla ei vain ole ketään ikävä.

Vierailija
9/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei heitä kiinnosta, kun on varmaan parempaakin tekemistä. He eivät soita velvollisuuden takia. 

Vierailija
10/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se osaamisesta ole kiinni, vaan siitä, ettei halua.

Iän myötä jotkut leipääntyvät elämään ja ihmisiin siinä määrin ettei vaan kiinnosta. Olen itsessäkin huomannut ettei enää huvita pitää yhteyttä vanhoihin tuttuihin ja viihdyn paremmin vaan erakkona.

Vierailija
11/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen häpeän takia huono pitämään yhteyttä. Häpeän esittää ajatuksiani tai mielipitetäni. Kaipaan kyllä monia ihmisiä, mutta häpeä ja itseinho rajoittaa elämääni. 

Vierailija
12/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks jotkut ei osaa uida? Ite osaan, mutta en pidä yhteyttä ihmisiin. Kumpi on hyödyllisempää?

Vierailija
13/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ahdistuneisuushäiriöni on aktiivisena, ikävimpiä oireita on se, etten pysty laittamaan viestiä. Silloin pelkään että häiritsen, olen vaivaksi/ärsyttävä/tylsä, kyselen typeriä, roikun tai että viestejäni ei kukaan muutenkaan halua. Jos yritän kirjoittaa viestiä, alkaa nousta paniikkioireet. Pakollistenkin viestien lähettämiseen saattaa mennä parikin päivää. Ja silloin olen myös hyvin yksinäinen, ja kaipaan todellakin läheisiäni. Terveenä nuo ajatukset vaikuttavat kummallisilta. Terveenä ei myöskään huvita jauhaa muille tästä ongelmasta.

Vierailija
14/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin 7. Veljeä 2 kpl ja heidän kanssaan olen tekemisissä viestein ja puhelimessa jatkuvasti vaikka kaikki asutaan eri puolilla Suomea. Otan myös itse yhteyttä. Muiden kohdalla aion mutta sitten tulee olo että entä jos häiritsen ja sitten se jää. Sitten on niitä joiden kanssa en halua. Siihen on syynä erilaiset luonteet ja arvot. Esimerkiksi entiset opiskelukaverit. Kun ei arjessa synkkaa niin ei vaikka ryhmätyöt esimerkiksi onnistui. Tai työkaverit joiden kanssa tuli hyvin toimeen töissä, mutta arki on kovin erilaista. 

Vierailija
15/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen häpeän takia huono pitämään yhteyttä. Häpeän esittää ajatuksiani tai mielipitetäni. Kaipaan kyllä monia ihmisiä, mutta häpeä ja itseinho rajoittaa elämääni. 

Sama. Ajattelen ettei minun seuraani tai viestejäni kukaan oikeasti kaipaa. Ja että muilla on niin paljon jo omia menoja ja murheita, etten viitsi häiritä.

Vierailija
16/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, osaaminen ja halu/tahto ovat kaksi eri ihan asiaa.

Vierailija
17/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat introvertteja. Kysymys ei ole osaamisesta. He eivät halua pitää yhteyttä.

Vierailija
18/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sinä olet syypää, jos joku ei pidä yhteyttä, eli jälleen se vika löytyykin sieltä peilistä.

Vierailija
19/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no sinä olet syypää, jos joku ei pidä yhteyttä, eli jälleen se vika löytyykin sieltä peilistä.

Ihmettelisivät, jos en pitäisi yhteyttä.

Vierailija
20/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en osaa. Ei ole vain luontevaa mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan