Yle: Alaikäisten lihavuusleikkaukset alkavat Suomessa
Turun yliopistollisessa sairaalassa aloitetaan alaikäisten lihavuusleikkaukset alkusyksystä, kertoo ylilääkär
Ihan järkyttävää. Tähän on tultu, kun lihavuutta on normalisoitu kehopositiivisuuden nimissä. Instagramissa sairaalloisen lihavat somettajat ylistävät mässäilyn, löhöämisen ja lihavuuden ihanuutta ja aikuiset ihmiset ottaa mallia ja mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Vanhemmat syöttää lapsistaan sairaita porsaita.
Kommentit (11)
Voitaisiinko vihdoin niitä länsimaisia kansoja lihottaneita ruokasuosituksia muuttaa? Tulokset ovat totaalisen /ceestä! Porukat vain lihovat!
Kauheaa, että on päädytty tähän pisteeseen. Mitenhän tämäkin asia saataisiin korjattua?
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiinko vihdoin niitä länsimaisia kansoja lihottaneita ruokasuosituksia muuttaa? Tulokset ovat totaalisen /ceestä! Porukat vain lihovat!
Eikun nimenomaan pizzat, sipsit, karkit, pulla yms. pois.
Kehopositiivisuus ei ole se ongelma.
Mielenterveys ongelmat on.
Vierailija kirjoitti:
Ei ruokasuosituksissa kyllä ole ylenmääräisesti herkkuja ja alkoholia joilla suomalaiset(kin) lihovat. Napostelua/jatkuvaa mässyttämistäkään, eikä myöskään liikkumattomuutta suositella.
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuus ei ole se ongelma.
Mielenterveys ongelmat on.
Jatkan... mieleltään terve ihminen arvostaa kehoaan eikä saastuta sitä kaikella kuralla. Pitää huolta itsestään.
Itse ajattelen siis, että taustalla on aina mielenterveyden ongelmia, kun ihminen lakkaa välittämästä itsestään. Toiset tarttuu pulloon, toiset pullaan.
Leikataan kuntoon! Suomi, leikkaajien paratiisi.
Minä en välitä, elänkö 10 vuotta lyhemmän vai pidemmän elämän. Siksi olen syönyt itseni lihavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa, että on päädytty tähän pisteeseen. Mitenhän tämäkin asia saataisiin korjattua?
Systeemiä vaihtamalla.
Lihavuus on nyt huippumuodikasta: jo 1,2 miljoonaa lihavaa suomalaista aikuista.