Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnin junaan hassattu miljoonakustannukset, eikä se ole edennyt lainkaan

Vierailija
17.08.2025 |

Ei ole edes ensimmäistä vaihetta saatu suunniteltua.

Vuosi sitten siihen oli käytetty yli miljoona euroa, pelkästään johtajien palkkoihin 

 TE: Länsirata-hankkeen johtajat tekevät tiliä jo 1,4 miljoonaa euroa - Ilta-Sanomat https://share.google/MWUCOu1YCL6E3NXJV

Nyt on hankkeen puheenjohtaja savustettu ulos ja koko homma on levällään. Tähän mennessä kulutetut rahat ova hävinneet kuin tuhka tuuleen. Tämä on taas yksi huippusuoritus hallitukselta.

HS:n tiedot | Ministeri Ranne savusti Länsiradan hallituksen puheenjohtajan eroamaan

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011431174.html

Tästä taitaa tulla paljon kalliimpi kuin oli tarkoitus. Tuon hankkeen peruminen toisi niin paljon säästöjä, että ei tarvitsisi enää köyhiltä leikata tukia pois.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se matka-aika nykyään kasvanut kahteen tuntiin 1:40:stä.

Vierailija
2/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku Orpon pitää saada kiva junarata. Mitkään kustannukset eivät ole liian suuret 💸💸💸💸💸

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko turku pitää lakkauttaa ja nämä johtajat ajaa itämeren täytteeksi.

Vierailija
4/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petsku pitäis laittaa Siperian junaan.

Vierailija
5/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se matka-aika nykyään kasvanut kahteen tuntiin 1:40:stä.

Sitä ei orpon perse kestä istua?

Vierailija
6/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman johtajia mikään ei etene. Vai niiden radan tekijöidenkö pitäisi johtotehtävät ottaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se kokoomus siirtää kavereilleen veronmaksajien rahoja. 

Vierailija
8/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voitaisiin tehdä ihan sillä, että lisättäisiin muutama ohituspaikka nykyradalle. Tällöin matka-aika voisi laskea johonkin 1:45 tienoille, kun ei tarvitse aina pysähdellä odottelemaan vastaan tulevaa junaa.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se matka-aika nykyään kasvanut kahteen tuntiin 1:40:stä.

Sitä ei orpon perse kestä istua?

Verrattaen tuohon 1:40, mikä se aikaisemmin oli; Jos se olisi 1:30 niin 10 minuutin säästö per suunta (20 minuuttia päivä*5 työpäivää) toisi viikossa VR:llä matkustavalle jo noin kaksi tuntia lisää vapaa-aikaa.

Vierailija
10/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se matka-aika nykyään kasvanut kahteen tuntiin 1:40:stä.

hauska tää tarkoituksellinen hidastaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli montako ihmistä käy hesasta turussa töissä?

 

Vierailija
12/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

matka-aika ennen lyhyempi ja pysähdyttiin kirkkonummella

ei voi kun nauraa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se matka-aika nykyään kasvanut kahteen tuntiin 1:40:stä.

hauska tää tarkoituksellinen hidastaminen

Tämähän on yleinen käytäntö esim. Black Fridayna. Hintaa nostetaan edellisen kuukauden aikana, jonka jälkeen "Black Friday -tarjous" on käytännössä se, että palataan siihen aiempaan hintaan.

Vierailija
14/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkonummi toimi aikoinaan Turun junien säännöllisenä pysähdyspaikkana vuosina 19061944 ja 19562016. Se, miksi ei pysähdytty 194455, lienee kaikkien historiaa tuntevien tiedossa, mutta se, miksi 2016 lopetettiin pysähdykset, on täysin käsittämätöntä, kun samaan aikaan lopetettiin myös Y-linjan lähijunat Karjaalle. Kirkkonummi jäi siis kokonaan ilman junayhteyttä muuhun Länsi-Uusimaahan ja Varsinais-Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eivät junat enää pysty ajamaan Helsingistä Turkuun 1 tunnissa 53 minuutissa vaan vuoden 2025 aikataulussa ajoaika on 2 tuntia 4 minuuttia.



Suurin pidennys ajoaikaan johtuu siitä että kaupunkiradan rakennustöiden aikana on tiukkoja nopeusrajoituksia Leppävaaran ja Kauklahden välillä 40-80 km/h ja Turun juna joutuu köröttelemään E-junan perässä, keskinopeuden jäädessä 50-60 km/h paikeille. Lisäksi jos seuraa junien liikkumista reaaliaikaisesti esim Juliadatasta niin Turun junat eivät edes aja Kauklahden ja Kirkkonummen väliä 120 km/h mikä olisi sallittua vaan köröttelee senkin 80 km/h. Tuon köröttelyn sijaan olisi aikaa pysähtyä Kirkkonummella. Viittä minuuttia ei pysähdys missään nimessä veisi.

Vierailija
16/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli päivittäin yksi erikoispikajuna, joka ei pysähtynyt missään Pasilan ja Kupittaan välillä. Mikä sen matka-aika olikaan?

Vierailija
17/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli montako ihmistä käy hesasta turussa töissä?

 

Espoolaiset liikkuu omalla autolla, helsinkiläiset korkeintaan metrolla tai lentokoneella, junat on maalaisille.

Vierailija
18/18 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli päivittäin yksi erikoispikajuna, joka ei pysähtynyt missään Pasilan ja Kupittaan välillä. Mikä sen matka-aika olikaan?

Kuulostaa siltä että se huomioisi liikaa asiakkaiden tarpeet, hyvä että lopetettiin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi