Työpaikan hankala tyyppi
Mun työpaikalla ja itse asiassa mun työkaverina on ihminen, joka kiusaa muita. Hänestä on ajan saatossa tullut mulle ihan ystäväkin, meillä on vapaa-ajalla yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Viime aikoina mun silmät on auenneet hänen käytökseen. Ottaa vuorotellen työyhteisöstä jonkun jota kiusaa. On itse usein saikulla erinäisistä syistä johtuen, silti saikultakin kyttää muiden tekemisiä ja haukkuu selän takana. Hänen oma esimies tietää tilanteen mut ei uskalla puuttua. Minä en ole toistaiseksi joutunut pahasti hampaisiin mut orastavaa manipulointia olen huomannut. Lisäksi suuttuu jos en tee miten hän haluaa. Pitää tiiviisti yhteyttä mut sit jos en toimi kuten hän sanoo niin välit viilenee ja on pitkän aikaa niin et ei ota yhteyttä. Yrittää myös mielistelemällä saada asioita. Suoraan hänen kanssaan ei voi puhua mistään asiasta.
En tiedä mitä tällä haen, ehkä jotain vertaistukea kun tuntuu ettei jaksaisi tätä.
Pidä vaan oma pääsi. Ei ole pakko taipua hänen tahtoonsa, jos et itse oikeasti halua. Näin asetat selkeät rajat, et anna talloa itseäsi. Hän saattaa jopa oppia tuntemaan sun rajasi ja lakkaa testaamasta jossain vaiheessa, kun tietää jo ennakkoon, mitä sanot. Ja jos suuttuu, se on hänen ongelmansa. Toisen suuttumisen pelossa ei kannata lähteä suostumaan, vaan anna kiukutella aikansa. Oikeat ystävät kunnioittavat toisen omaa tahtoa.