Muistan kun ananas hampurilainen maksoi 10 markkaa
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan, kun työmies sai palkkaa noin 6000 markkaa, tämä oli joskus 90-luvun puolivälin jälkeen.
Jep ja 28" kuvaputkitöllö maksoi 4000 markkaa. Siinä sai työmies vähän aikaa säästää.
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan, kun työmies sai palkkaa noin 6000 markkaa, tämä oli joskus 90-luvun puolivälin jälkeen.
Mun isä tienasi korjaajmolla 15ooo markkaa kuussa. Teki kovasti töitä. Oli niin kova työmies etten koskaan oppinut tuntemaan häntä hyvin.
Laman jälkeen totesi että työnteko ei enää kannata. Lopetti työnteon ja tappoi itsensä viinalla. Löytyi kuolleena vähän pilaantuneena yksiöstään. Kun laman aikaan joutui työttömäksi vähäksi aikaa, niin äiti jätti hänet. Ainoa asia oli minkä isältä opin, että työnteko ei enää kannata. Älä sinä ainakaan tyttösein töihin elämääs kuluta.
Sitten olenkin jatkanut perintönä isän lakkoa ja en tule tkemään töitä koskaan. Se on kosto haudan takaa. Toki jos ostovoima menee sille tasolle, että työnteosta tulee kannattavaa, niin joudun ahneena menemään töihin ja olen aina ollut isän tyttö. Minussa asuu ahne ja kova työntekijä sisimmissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan kun iso tuoppi baarissa maksoi 25 markkaa.
Happyhour 10 markkaa pikkutuoppi.
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan kun savustetun lampaanreiden sai kolmella taalerilla.
Oravannahkoilla se maksettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ananaa ei kuulu hampurilaiseen.
Ei kuulukaan, ananas kuuluu!
Olisin saanut silloin palkallani 500 hampurilaista. Nyt saa 50.
Hiirihampparin sai ilmaiseksi jos oli nopeat kädet. 🐭
Mäkin muistan kuinka pyöräilin naapurikylän grillikioskille ostamaan juustohampurilaisen hintaan 11 markkaa. Muistan vieläkin sen onnentunteen ja miltä se burgeri maistui.
Vm. -81
Olipas kaikki kallista. Sama edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Olisin saanut silloin palkallani 500 hampurilaista. Nyt saa 50.
Luojan kiitos palkkaa ei makseta hampurilaisina.
90-luku, Oulu Järvigrilli, erikoishampurilainen 10 markkaa, eli ananaksella, munalla tai juustolla.
OT
ajattelin syödä tänään: jauhelihapihvin jolle paistan kanamunan ja ananasrinkula,hillottua punasipulia ja aiolia. Sivuun ranskalaiset jalapenodipin kanssa.
Kunnon ysäriruokaa! ilman sämpylää!!!
Vierailija kirjoitti:
Mä tienasin 10000 markkaa/kuussa leipurikisällinä. Sitten lama teki lopun siitäkin huvista. Onneksi ehdin tehdä mittavan tilin, että oli sitten varaa lähteä ulkomaille muutamaksi vuodeksi.
Mä Nokian bensanhinnalla. Muistan, kun bensalitra maksoi 2 markkaa. Tästä aikaa vajaat 40 vuotta..
Minä muistan kun savustetun lampaanreiden sai kolmella taalerilla.