Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri lakkasi tervehtimästä- mistä ihmeestä voi olla kyse?

Vierailija
16.08.2025 |

Seuraa pitkä taustoitus; skipatkaa te ketkä ette jaksa lukea.

Muutettiin uudelle asuinalueelle omakotitaloon. Naapurissa asuu mukava perhe joka vastaanotti meidät heti tosi ystävällisesti vastaan. Ehkä jopa liiankin, mutta mukavaahan se oli kun oli tervetullut olo. Heillä kaksi alle 5v lasta, meillä yksi. Etenkin naapurin mies tuntuu olevan hyvää pataa kaikkien naapureiden kanssa ja menee aktiivisesti auttamaan kaikissa pihatöissä.

Ei juhlita, mekkaloida, tupakoida tms. ja lapsikin on nukkumassa jo 19 aikaan, enemmän heiltä sitä ääntä lähtee. Perheen isä etenkin on aikaisemmin ollut tosi mukava kaikille naapureille ja monet kerrat on juteltu aidan yli. Meillä ei ole pihahommia tehnyt koska on pärjätty itse.

Rouvansa on mukava myös, tosin hiljaisempi. Juteltu hänenkin kanssaan usein. Välit ovat olleet hyvät mutta ei liian tuttavalliset meidän puolelta, kerran käytiin siellä kutsuttuna kahvilla. Lapsemme ovat leikkineet yhdessä pihalla. Ja on vuorotellen oltu toistemme pihalla lapsia vahtimassa.

Perhe lähti heinäkuussa kesälomareissuun. Sieltä palattuaan kumpikaan naapureista ei ole tervehtinyt minua, miestäni kyllä.

Välttelevät katsetta ja kerran kutsuin naapureita KOLMESTI kysyäkseni yhdestä istutustaimesta, että mitä lajia se heillä on. Tuntui oudolta kun seisoivat siinä metrin päässä aidan takana ja esittivät etteivät edes kuule

Tällaista kyselyä on ollut meillä koko asumisajan eli kysellään ja vaihdetaan työkaluja, autetaan toisiamme vastavuoroisesti. Yleensä ne ovat naapurit jotka kyselevät enemmän.

Nämä naapurit ovat olleet se aktiivinen osapuoli koko ajan, kaikki kontaktit ovat tulleet sieltä puolelta koska naapurin mies on sosiaaliperhonen, joka pörrää joka naapurin pihassa auttamassa ja höpöttämässä. 

Lomareissun jälkeen perhe on ollut ihan erilainen, eivät tunnu olevan enää iloisia ja etenkin mies on jopa vihaisen oloinen.

Näin heidät heti reissun jälkeen ja mies tokaisi vaan, että olipa raskas reissu. Vaimonsa totesi seuraavana päivänä nopeasti, että kyllä oli raskas lomareissu. En udellut enkä kysellyt enempää, sanoin vaan geneerisesti että sellasta se on kun pienten lasten kanssa lomailee.

jatkuu

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies sanoi nimesi lomalla lemmen puuhien aikana aikana. :D

Vierailija
22/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mykkä viha on tyypillstä käytöstä 

ainakin suomalaisten sarvikuonojen maassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko somessa kirjoittanut jotain outoa, kehunut hallitusta tms? 

Vierailija
24/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäsivät lomalla ja mies kertoi humalassa nähneensä sinusta seksiunia.

Vierailija
25/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Kärpänen tehdään härkäseksi',

vanha sanonta.

Vierailija
26/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehrsi tulee lopettaa kaveeraaminen heidän kanssaan.

Vierailija
27/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain mustasukkaisuutta tullut? Eli naapurin rouva kuvittelee (Tai on oikeassa), että miehensä on sinusta kiinnostunut.

Tästä on seurannut konflikti ja välttelevät sinua. Mikäli nyt kaikki antamasi tieto pitää paikkansa, niin tämä ainoastaan tulee mieleen.

Tämä tuli myös mieleen. Mies on humalassa eukkoa jörniessään sanonut vahingossa aloittajan nimen. Vaimo on antanut mustalle lötkölle kostopillua. Nyt kumpikin vihaavat sinua.

Vierailija
28/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla Ap kovin suuria murheita kontollasi ole, jos tämän kokoluokan harmittomuus saa näin valtavan painoarvon.

Ihan todella, kaikella kunnioituksella.

Vierailija
29/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain mustasukkaisuutta tullut? Eli naapurin rouva kuvittelee (Tai on oikeassa), että miehensä on sinusta kiinnostunut.

Tästä on seurannut konflikti ja välttelevät sinua. Mikäli nyt kaikki antamasi tieto pitää paikkansa, niin tämä ainoastaan tulee mieleen.

Minä joskus epäilin tällaista kuviota, kun naapurin rouva lopetti moikkaamisen, mutta mies oli yhtä ystävällinen kuin ennenkin. No otin välimatkaa koko perheeseen. Harmitti vaan kun pidin rouvaakin mukavana eikä minulla todellakaan olisi ollut mitään halua toisten perhe-elämään sekaantua. 

Vierailija
30/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naapurin kanssa pitäisi olla missään tekemisissä? 

Vierailija
31/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulla Ap kovin suuria murheita kontollasi ole, jos tämän kokoluokan harmittomuus saa näin valtavan painoarvon.

Hän on vain vinksahtanut satutäti.

Vierailija
32/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tunnusti lomalla että haluaisi nussia sinua ja nyt kaikkia vituttaa.

Vierailija
33/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomareissulla on joku sun tuttu laittanut heille ilkeän juorun tai valheen sinusta. Se siitä ja selvitä asia.

Minusta sairaalloinen mustasukkaisuus on todennäköisempi syy tuolle käytökselle. "Mies on sosiaaliperhonen". Rouva löytänyt sinusta Ap kohteen. 

Vierailija
34/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysivät lomalla sun onlyfanssin? Vaikea tietää.

Vierailija
35/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko somessa kirjoittanut jotain outoa, kehunut hallitusta tms? 

Heh, mäkään en jaksa olla enää yhtään tekemisissä entisen naapurini kanssa, joka hehkuttaa nykyista hallitusta. 😄

Vierailija
36/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sanonut jotain tökeröä.

No kun en ole, päin vastoin, naapurin mies on useastikin sanonut mukavitsillä jotain tökeröä. Kuten sanoin, pidän sopivan etäiset ja asialliset välit,

eli en tosiaan kommentoi mitään henkilökohtaista tai vitsaile toisten kustannuksella tms. Eikä riidellä miehen kanssa pihalla eikä huudeta tai aiheuteta mekkalaa,

Juurikin siksi olen pitänyt välimatkaa että parhaat välit yleensä naapureihin saadaan kun ei heittäydytä liian tuttavallisiksi, eli ollaan niin kuin työkavereittenkin kanssa.

ap

Vierailija
37/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ovat varmaan keskenään riidoissa.

Jotain pahaa tapahtui heidän lomallaan ja nyt ilmeisesti raskas avioeroprosessi, vakava sairaus tms menossa.

Jätä heidät rauhaan, eivät jaksa nyt jutella hölynpölyä.

Miehesi on ehkä hiljaisempi, jota sietävät nyt paremmin.

Toki arvelua vaan tämäkin, mutta olen aika varma ettei syy ole sinussa. 

Vierailija
38/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä olekaan, kaikki on muuten aika hyvin. Mutta kyllähän tämä ihan oikeasti harmittaa ja häiritsee, sillä talojemme välillä on vain väliaita ja näemme toisiamme päivittäin pihalla.

On kiusallista ja ahdistavaakin olla ulkona kun naapurit teeskentelee että olen näkymätön? Ymmärtäisin todella jos olisin tehnyt tai sanonut jotain, tai ottaisin takapihalla nakuna aurinkoa tms.  mutta olen ollut ihan asiallinen ja normaalin tuttavallinen naapuri heille. 

Kuten kaikille muillekin, joiden kanssa ei ole tullut mitään tällasta.

Muutos oli niin selkeä tuon heidän lomareissunsa jälkeen

ap

Vierailija
39/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä olekaan, kaikki on muuten aika hyvin. Mutta kyllähän tämä ihan oikeasti harmittaa ja häiritsee, sillä talojemme välillä on vain väliaita ja näemme toisiamme päivittäin pihalla.

On kiusallista ja ahdistavaakin olla ulkona kun naapurit teeskentelee että olen näkymätön? Ymmärtäisin todella jos olisin tehnyt tai sanonut jotain, tai ottaisin takapihalla nakuna aurinkoa tms.  mutta olen ollut ihan asiallinen ja normaalin tuttavallinen naapuri heille. 

Kuten kaikille muillekin, joiden kanssa ei ole tullut mitään tällasta.

Muutos oli niin selkeä tuon heidän lomareissunsa jälkeen

ap

Mun mielestä on törkeää mieheltäsi pitää noihin naapureihin minkäänlaista yhteyttä, kun he kohtelee sua noin. Ja vielä, että menee viinille ihmisten kanssa, jotka vihaa sua, niin tuossa kohtaa olisin heittänyt ukon jo pihalle tai lähtenyt itse lätkimään. 

Vierailija
40/101 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kyllä harvinaisen yksinkertainen.

Sä oot vieläkin yksinkertaisempi.