Muistaako joku kun ei ollut jäätelötuutteja vaan -tötteröitä kevyestä vohvelista ja vain vanilja-, suklaa- ja mansikkajädeä? Miksi kukaan ei
Muistaako joku kun ei ollut jäätelötuutteja vaan -tötteröitä kevyestä vohvelista ja vain vanilja-, suklaa- ja mansikkajädeä? Miksi kukaan ei enää käytä sanaa tötterö?
Onko jotain muistoja tötteröistä?
Kommentit (4)
Koska ei ollut tuutteja, minä vuosikymmenenä? Joskus 1940-luvullako? 1960-luvulla jo oli jäätelötuutteja kauppojen ja kahviloiden pakaste-altaissa. Makuina oli myös Ananas. Irtojäätelöitä eli tötteröitä myytiin niissä pikkuisissa jäätelökioskeissa kesäisin, ja Stockalta sai pehmistä ympäri vuoden. Irtojäätelöissä oli kyllä Tiikerikin vaihto-ehtomakuna!
Ei, en muista. Tuutteja on ollut niin kauan kuin minä muistan ja varmasti pidempäänkin.
-50v
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ollut tuutteja, minä vuosikymmenenä? Joskus 1940-luvullako? 1960-luvulla jo oli jäätelötuutteja kauppojen ja kahviloiden pakaste-altaissa. Makuina oli myös Ananas. Irtojäätelöitä eli tötteröitä myytiin niissä pikkuisissa jäätelökioskeissa kesäisin, ja Stockalta sai pehmistä ympäri vuoden. Irtojäätelöissä oli kyllä Tiikerikin vaihto-ehtomakuna!
Tuo Ananastuutti! Oli kyllä hyvää jäätelöä vaikka vrmasti olikin siihen maailman aikaan täynnä ties mitä lisäaineita.
Kyllähän ne kojuista ostettavat on juurikin tötteröitä. Tuutti on ihan eri asia.