Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloon muutto = taloudelliset vaikeudet

Vierailija
12.08.2025 |

Päätin muuttaa vuosien jälkeen omakotitalosta takaisin kerrostaloon. Ei innosta puutarhanhoito tms. ja pihatyöt on niin nähty. Liikaa siivottavaa ja kunnostusvelkaa kertyy.

Kerrottuani päätöksestäni olen saanut outoja kommentteja. Lähes sääliä. Selvästi ajatellaan, että ole taloudellisissa vaikeuksissa (en todellakaan ole) tai jotain muuta outoa meneillään.

Ikään kuin menettäisin jonkun statuksen eivätkä ihmiset ymmärrä. Pitäisi mennä eteenpäin ja haalia lisää. Ei luopua ja pakittaa.

Ihan käsittämätöntä. Minut tämä vapauttaa henkisesti, taloudellisesti ja fyysisesti keskittymään asioihin, josta itse nautin. Ilmeisesti se ei ole normien mukaista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt asuu betoniluukussa vapaaehtoisesti

Vierailija
2/9 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se vanhassa okt-röttelössä asuminen paljon hohdokkaampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtäsuuruus. Taloudellisia vaikeuksia voi olla vaikkei olisi ikinä muuttanut kerrostaloon

Vierailija
4/9 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin maalla omakotitalossa asuva kaverini kerran kännipäissään sääli meitä, kun asumme kerrostalossa. Sanoin sille, että meidän koirankopin hinnalla saa viisi samanlaista omakotitaloa. Voi sitä hölmistynyttä ilmettä...

Vierailija
5/9 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää ainaski haluan muuttaa vanhoilla päivilläni rivaristani halpaan betoniluukkuun. Omat seinät ympärillä mutta käyttörahaa jää sitten rutkasti. Oma toki ettei kukaan tule sanoon että alas muuttaan, veljenpoika tulee kaupunkiin opiskelemaan.

Vierailija
6/9 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Teet omat ratkaisusi elämässä. Älä kuuntele pöljiä. 

Vierailija
7/9 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasuntoni hinta on pääkaupunkiseudulla on n. 380000 euroa.  Iso piha grillikatoksineen ja kukkaistutuksia, paljon puita ja rauhallinen ympäristö, metrolle matkaa puoli kilometriä, bussipysäkille vähemmän. Iso viihtyisä parveke, missä nautin aamukahvin ja katselen luontoa.

Olen itse valinnut tämän asumismuodon juuri tätä alueelta. Ei lumitöitä, eikä mistään korjauksista tarvitse itse huolehtia, kivat naapurit. Kun lähden matkoille, ovi vain kiinni ja voin olla reissussa vaikka puoli vuotta.  Rakastan tätä kaunista asuntoani, enkä ikinä vaihtaisi. En silti sääli muunlaisen asumismuodon itselleen valinneita. 

Vierailija
8/9 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua. Ovat kateellisia.

Vierailija
9/9 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmeellistä että ihmisillä on eri mieltymyksiä. Olen itse kokeillut molempia asumismuotoja, ja tiedä mikä minulle sopii parhaiten. Samalla tiedän että moni ystävistäni ovat tehneet juuri päinvastaisen ratkaisun, ja se toimii heille parhaiten. Koskaan ei olla ihmetelty toistemme valintoja. Täällä pk-seudulla kun perheen kokoisesta asumisesta puhutaan, on hinnat aika samat, n puolesta miljoonasta puhutaan oli kyse sitten järkevästä, hyvällä paikalla sijaitsevasta OKT:sta tai kerrotaloasunnosta. Toki halvemmallakin saa, mutta silloin joutuu jo tinkimään kunnosta, koosta tai sijainnista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän