Parisuhde ei toimi, mutta en halua luopua lemmikeistä
Miehen kanssa suhde on mennyt koko ajan alamäkeä, en jaksa enää. Emme tee mitään yhdessä, kaikki romantiikka puuttuu. Kun yritän ehdottaa jotain yhteistä tekemistä, mies huokailee ja valittaa ja keksii jonkun verukkeen, ettei tarvitsisi tehdä tai mennä. Emme edes juttele mistään, koska arkisissa aiheissa miehen mielipide on ainoa oikea eikä hän jaksa keskustella esimerkiksi uutisista tai politiikasta, koska ne ovat kuulemma turhia.
Olin kesälomallakin onnellisimmillani, kun mies oli reissussa, jonne lähti mieluummin kavereiden kanssa kuin minun kanssani. Minä sain olla rauhassa yksin kotona.
Ero ahdistaa enimmäkseen lemmikkien takia. Ne ovat virallisesti miehen, olivat jo ennen suhdettamme. En haluaisi luopua niistä, mutta tiedän, etten näe niitä enää koskaan jos nyt lähden. Minua itkettää kun ajattelenkin koko asiaa.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Mene naimisiin koiran kanssa. Problem solved.
Oletpa nokkela sanailija. Ihan naurattaa.
No jos on vaikkapa 5v kissa, niin keskimäärin vaan 10 vuotta huonossa suhteessa kitumista. Huonolla tuurilla 20 vuotta. Kannattaa toki.
Miksi et näe? Etkö olisi paras hoitaja miehen reissujen aikaan? Vai oletko varma ettette kykene eroamaan sopuisasti?
Kyllä se lemmikinhoitaja sitten lopulta kuitenkin voi kelvata, ellei miehellä ole vanhempia tai muita läheisiä, jotka jo nykyäänkin hoitavat lemmikkejä.
Tiedän useamman pariskunnan, jotka ovat eron jälkeen pitäneet lemmikkejään ikään kuin yhteisomistuksessa, vaikka lemmikki olisi ollut vain toisen.
Koeta erota sovussa, se voi myös auttaa, että saisit tavata lemmikkejä jatkossakin.
Mene naimisiin koiran kanssa. Problem solved.