Mun unelma oli
Mun unelma oli ennen asua Jätkäsaaren merinäköalahuoneistossa, käydä töissä Ruoholahdessa, ajaa mun bemaria ja viedä mun poika Espoon metsiin retkeilemään ja poimimaan sieniä.
Mut nyt mä vihaan tätä Suomen systeemiä, ja haluun vaan elää rauhallista eläkeläiselämää, vaikka en oo vielä edes viittäkymppiä.
Kommentit (15)
No mikä ero sulla nyt on entiseen unelmaelämään verrattuna, paitsi että et enää käy töissä?
Mun unelma oli vaan elää rauhallista eläkeläiselämää, vaikka en oo vielä edes viittäkymppiä.
Mut nyt asun Jätkäsaaren merinäköalahuoneistossa, käyn töissä Ruoholahdessa, ajan mun bemaria ja vien mun poikaa Espoon metsiin retkeilemään ja poimimaan sieniä. Vihaan Suomen systeemiä.
Luulen, että aloittaja tuntisi olonsa yksinäiseksi, vaikka hänellä olisi puoliso. Jos suhde ei ole hyvä, puoliso olisi vain kuin kämppis, kuin kaksi ulkomaalaista uudessa maassa, jotka vain pitävät yhtä selviytyäkseen.
Jos et tee töitä etkä tarvitse Kelan tukea, voit olla välittämättä Kelasta ja elää rauhallista eläkeläiselämää.
Sun suomalainen unelmasi on särkynyt.
Mäkin haluan asu Jätkäsaaren merinäköalahuoneistossa, en käy töissä Ruoholahdessa, ajan bemaria Espoon metsiin retkeilemään ja poimimaan sieniä.
Asutko siis Jätkäsaaressa eläkepäiviä varten, ja täyttääkö paikka rauhallisen eläkepäivien vaatimukset?
Millaista eläkeläiselämää olisi maata koko päivä Jätkäsaaren merinäköalahuoneen sohvalla?
Tilillä on edelleen satoja tuhansia euroja, ja joka kuukausi kaikki perheenjäsenet saavat automaattisesti Kelan tukia. Tämä on hienoa.
Makaa sohvalla ja mieti, mikä on meidän ihmisten ja eläinten välinen ero, miksi tarvitsemme koulutusta ja sitten työtä, miksi suomalainen järjestelmä on niin kömpelö ja miksi maailma toimii näin.
Mestari, oletko ymmärtänyt elämän todellisen tarkoituksen?
Jos haluat saada Kelan etuuksia, sun on pakko toimittaa heille tarvittavat paperit. Ne voi olla jopa sua nuorempia.