Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi erottaa raskauspahoinvoinnin ja tavallisen oksennustaudin? ov

Vierailija
03.04.2007 |

Olen raskaana (viikkoja 6) ja plussatestistä asti mulla on ollut kuvottavaa oloa lähinnä iltaisin. Tänään illalla olenkin sitten voinut tosi huonosti ja halaillut tuota wc-pönttöäkin jo pariin otteeseen. Työskentelen lasten parissa ja siellä on ollut noro-virusta liikkeellä, tosin pari viikkoa sitten viimeksi. Mietinkin, että olenko nyt sitten viruksen tartuttaja vai onko pahoinvointini raskaudesta johtuvaa. Mistä voisin saada sen selville?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on terve kuin pukki, mutta itsekin aloin voida selvästi huonommin kuin ennen vasta tänään. Ärsyttävää epätietoisuutta! AP

Vierailija
2/7 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuota " tavallista" oksettamista ja oksentamista mulla oli raskauden alusta puoliväliin asti molemmilla kerroilla :( Totuin siihen onneksi lopulta niin hyvin, että oli ihan ihmeellistä, kun se lopulta yksi päivä loppui! Tsemppiä. Kaiken se kestää... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sen tietää kun oksentaminen jatkuu ja jatkuu päiväkausia. Mullakin päivystyksessä epäilivät aluksi ensimmäisellä käynnillä vatsataudiksi, toisella käynnillä ottivat verikokeet ja pistivät osastolle tippaan kun olin niin kuivunut, kolmannella käynnillä laittoivatkin jo suoraan osastolle :)

Vierailija
4/7 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tuota on jatkunut pari kuukautta, voinet jo olla varma ettei ollut noro-virusta vaan raskauspahoinvointia.

Vierailija
5/7 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on tosi pitkä aika, kun viimeksi olen ollut oksennustaudissa, mutta...

Raskauspahoinvointioksennukset haisevat siltä ruoalta, jonka on juuri syönyt, koska se tulee ihan samantien ylös ja ulos. Oksennustautioksennus haisee oksennukselta.

Näin minulla.

Vierailija
6/7 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahaolo hetkeksi (lähes siihen saakka, kun oksentaa seuraavan kerran). Raskaana oksennus ei lievitä pahoinvointia yhtään. Oksennuksen jälkeen menee alle sekuntti kun tulee pahaolo uudestaan.

Vierailija
7/7 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta ei ole eikä oksentaminen helpota pahaa oloa lainkaan, joten mitä luultavimmin tämä " tauti" ei lapsiin tartu. Huoletta vain töihin aamulla :-/ Onneksi ainakin tähän saakka kuvotusta on ollut lähinnä iltaisin, toivottavasti tämä oksentaminen jatkaa samaa kaavaa.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme