Ahdistus perhe-elämään
Oletteko joskus niin ahdistuneita kaikkien vaatimuksista teitä kohtaan kotona, että huimaa ja on vaikea hengittää? Että haluaisi erota ja vaan jättää kaikki, jotta saisi oman elämän takaisin? Ja joku puhuu teille koko ajan. Silloinkin kun pureskelette ruokaa suussa, niin pitäisi rupatella miehen kanssa, koska hän nyt vaan sattuu olemaan juuri silloin rupattelutuulella. Tuntuu etten kestä enää.
Kommentit (6)
No ethän ollut siihen entiseenkään elämään tyytyväinen, kun päätit perheen hankkia.
On, ja olen ahdistunut, mutta jo ihan pelkkiin parisuhteen sosiaalisiin vaatimuksiin. Kesäloma sai omat hermot ihan totaalisen pingottuneeksi, kun koko neljä viikkoa oltiin lomalla yhtä aikaa. Vaikka puoliso olisi muutamankin tunnin pois, tai minä kotoa, niin ahdistun jo valmiiksi, että ehdinhän rentoutua yksin ollessani riittävästi.
En pysty selvittämään ajatuksiani jos vieressä on koko ajan joku odottamassa minulta jotain; suunnitelmia, seuraavia liikkeitä, yhdessä tekemistä tai keskusteluseuraa.
Minulla on ollut aivan samanlainen tilanne. Olisin halunnut kävellä ovesta ulos pakoon perhehelvettiä tulematta takaisin. Ahdistus oli valtavaa, olin kuin nurkkaan ahdistettu villieläin. Minulla tosin todettiinkin sitten vakava masennus. Mutta ymmärrän ap sinua varsin hyvin.
Ei kyllä tuollaista ole ollut. Pitäisiköhän sun ottaa aikalisä ja miettiä onko tuo sellaista elämää mitä haluat elää loppuelämäsi?