Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oikeasti syödä kevyesti?

Vierailija
10.08.2025 |

Olen ajatellut että tavallisella kotiruualla voi laihtua. Mutta ei se ilmeisesti olekaan ihan niin. Käytännössä pitäisi syödä niin, ettei ruuassa ole hirveästi rasvaa ja kaloreita. Paistetusta ruuassa on aina enemmän kaloreita, eli pitäisi syödä enemmän uunissa tehtyä ruokaa. Eli ei perunamuusia, kastikkeita, tai mitään kermalla ja voilla höystettyä ruokaan. Kuitenkin omat lapset syö juurikin enemmän pannulla paistettua, eli pitäisi tehdä eri ruoat itselle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkismakkisperunat.

Vierailija
2/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro aamulla. Välipala hedelmiä. Herkut minimissä. Ruisleipää iltapalalla. Rasvaton raejuusto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei itsellä ole kokemusta, mutta ilmeisesti airfryerilla voisi välttää tuota paistoöljyn kanssa läträämistä? Perunamuussin voi tehdä myös ilman kermaa ja voita, käyttää notkistukseen rasvatonta maitoa ja lapsille antaa voisilmät sinne, jos haluavat.

Vaikka itse olen sitä mieltä, että ruokaa pitää silti syödä riittävästi. Voita, hiilihydraatteja tai muuta ei tarvitse pelätä. Ei napostella. Kun syö täyttävästi ruoka-aikoina, ei naposteluntarvetta edes tule.

Itse teen fyysistä työtä, joten arkisin syön kyllä aika runsaasti, mutta viikonloppuina kevyesti pelkkiä kasviskeittoja raejuustolla ja ehkä krutongeilla tai revityllä ruisleipäpalalla.

Vierailija
4/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermahan käy hiilarittomaan ruokavalioon. Tosin sitten myös annoskoot. Laihduin kun söin ruualla salaattia, yks pieni peruna ja pari lihapullaa. Annoskoot siis olivat pieniä. Iltapalalla yksi leipä vaikka juustolla ja kurkulla. Voin voi jättää pois,juustossa on rasvaa. Tai jos rasvaa ei halua niin leikkele leivälle. Keitostakin nykyään otan jotenkin automaattisesti vaan porkkanat lautaselle sen lihan lisäksi, jätän keitosta perunat syömättä,lapset syö ne perunat.

Vierailija
5/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen pätee ruoka ympyrä myös kotiruossa. Neljännes lautasesta perunaa/pastaa/riisiä ja neljännen lihaa ja kastiketta, sitten jää se puolet lautasesta johon tulee kasviksia, höyrytettyjä/salaattia jne 

Vierailija
6/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt vuosikymmenet aamuisin munakkaan ja illalla kreikkalaista salaattia ja sen kanssa pihvin, paistettua lohta tai jotain muuta proteiinin lähdettä. Lounaalla syön, mitä sattuu. Lisäksi käyn joka päivä pitkällä kävelylenkillä. Hyvin on paino pysynyt kurissa. Kunhan ihmettelen, etten ole kyllästynyt tähän.

Vierailija
7/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyistä kevyin, hattara.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi