Voiko vyötärön ympärys suurentua lihaskuntotreenin seurauksena?
10 senttiä tullut vyötärönympärykseen lisää, puolitoista vuotta olen harrastanut lihaskuntotreeniä. 😣 Painokin on noussut.
Kommentit (28)
Katsopa näitä hormooneilla 100kg lihasmassaa hankkineita bodareita jolla kaikki lihakset ovat erottuvat luonnottoman kokoisina.
Niilläkin on sellainen ampiaisvyötärö että saat melkein kahden käden sormenpäät yhteen kun ne jännittävät sixpackin.
Jos vyötärön ympärys leviää treenatessa niin se on ihan läskiä. Tämän foorumin treenaajat eivät polta salilla sellaisia määriä kaloreita kuin suuhunsa mättävät mutta parempi lihaskunto on aina hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen lihas paksunee vahvistuessaan. Myös vyötärön alueen lihakset.
Kuules nyt. Vatsa litistyy ja vyötärön ympärys kutistuu AINA kun lähtetään treenaamaan lysähtäneestä lähtökohdasta.
Koomisin selitys mahalle jota näillä foorumeilla viljellään on tämä "mutku mulla on niin isot vatsalihakset"
Silloin kun vatsalihakset on treenattu kuntoon niin niiden puolesta mahan paikalla on tiukka pystysuora lankku. Sopii katsoa aitajuoksijoita tai korkeushyppääjiä.
On sitten ihan toinen juttu millaisen määrän rasvakudosta näiden lihasten päälle on hankkinut.
Osalla naisista on luonnostaan hyvin kapea vyötärö. Jos sattuu olemaan vaikka mallia päärynä, ja alkaa treenata, voi hyvinkin käydä niin, että lantion ympärys pienenee, reidet pienenevät, mutta vyötärönympärys kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules nyt. Vatsa litistyy ja vyötärön ympärys kutistuu AINA kun lähtetään treenaamaan lysähtäneestä lähtökohdasta.
Koomisin selitys mahalle jota näillä foorumeilla viljellään on tämä "mutku mulla on niin isot vatsalihakset"
Silloin kun vatsalihakset on treenattu kuntoon niin niiden puolesta mahan paikalla on tiukka pystysuora lankku. Sopii katsoa aitajuoksijoita tai korkeushyppääjiä.
On sitten ihan toinen juttu millaisen määrän rasvakudosta näiden lihasten päälle on hankkinut.
Älä jaksa. Jos vähärasvainen ja heikot lihakset omaava laiheliini alkaa treenata kunnolla selkää ja vatsoja, niin ympärys todellakin kasvaa, kun lihakse
Eiköhän balettitanssijalla ja keihäshyppääjällä ole jo lähtökohtaisesti vatsalihakset kunnossa, ei heidän tarvitse yhtä-äkkiä treenata niitä kireiksi.
Valitettavasti vinojen vatsalihasten treenaaminen ei ainakaan kavenna vyötäröä. Varsinkaan jos siellä ei entuudestaankaan ole paljoa ylimääräistä.
Yritin myös laihduttaa parantamalla lihaskuntoa, isompi lihaksisto kun parantaa aineenvaihduntaa. Maha kasvoi kun en mittinyt syömisiäni.
toisaalta sitten rupesin laskemaan joka suupalan ja paino putosi heti pari kiloa ja jatkoi sitten hitaammin laskuaan. Käyn salilla edelleen, ettei painonpudotus menisi lihaksista. Syön normi ruokaa, mutta varmistan että siinä on riittävästi proteiinia.
Koomista seurata näitä alapeukkuja ja aina vain epätoivoisemmaksi käyviä selittelyjä mutta kun näkee näitä mammoja kadulla niin ymmärtäähän tuon
Kun vyötärö kasvaa neljä tuumaa treenaamisen aloittamisen jälkeen niin selitys on aina sama: ruokahalu kasvaa liikunnan seurauksena enemmän kuin lihakset.
Siltikin on aina huomattavasti parempi treenata ja hankkia hyvä lihaskunto kuin vain maata sohvalla vetämässä sipsiä ja ananaslonkeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa. Jos vähärasvainen ja heikot lihakset omaava laiheliini alkaa treenata kunnolla selkää ja v
Eiköhän balettitanssijalla ja keihäshyppääjällä ole jo lähtökohtaisesti vatsalihakset kunnossa, ei heidän tarvitse yhtä-äkkiä treenata niitä kireiksi.
Valitettavasti vinojen vatsalihasten treenaaminen ei ainakaan kavenna vyötäröä. Varsinkaan jos siellä ei entuudestaankaan ole paljoa ylimääräistä.
Eli balettitanssijoilla ja seiväshyppääjillä olisi jo lähtökohtaisesti leveät vyötäröt ja pallomahat?
Olen eri kuin jolle vastasit, mutta minustakin tuntuu jo ihan arkijärjellä ja omien havaintojen perusteella että näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Koomista seurata näitä alapeukkuja ja aina vain epätoivoisemmaksi käyviä selittelyjä mutta kun näkee näitä mammoja kadulla niin ymmärtäähän tuon
Kun vyötärö kasvaa neljä tuumaa treenaamisen aloittamisen jälkeen niin selitys on aina sama: ruokahalu kasvaa liikunnan seurauksena enemmän kuin lihakset.
Siltikin on aina huomattavasti parempi treenata ja hankkia hyvä lihaskunto kuin vain maata sohvalla vetämässä sipsiä ja ananaslonkeroa.
Meinaat ihan tosissasi, että jos minä, ihminen jolla on luonnostaan hyvin rasvaton vatsa ja vatsalihakset aika hyvin näkyvissä ilman mitään treeniä, alkaisin nyt ankarasti treenaamaan vatsaani, niin vyötärönympärykseni pienenisi? Millä logiikalla? Ei minun käsivartenikaan kapene, jos treenaan sinne lisää massaa.
Etkö tunne kokeilemalla, onko kädessäsi lihasta vai läskiä? Lihas on sitä kovempaa kahdesta.