Kenelläkään ei ole rahaa, mutta minä tyttö ostan uuden auton!
Naurattaa ihan, minulla on rahaa. Olen osannut elää oikein. Ei ole irtisanottu, koska en vietä somessa aikaa.
Kommentit (47)
Varo ostokrapulaa. Itse ostin vain uuden kalliin sähköpyörän ja nyt vähän kaduttaa koko homma. Sinänsä pyörä on hieno ja kiva, mutta jotenkin itselleni liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu ap ja onnea! On aina jännittävää odottaa uuden auton saapumista varsinkin kun tilaa erikoisvarustellun ja joutuu odottamaan kuukausia. Itsellä on autojen uusiminen ajankohtaista vasta ensi vuonna, joten en ole vielä edes alkanut katselemaan mihin vaihdan ettei tule ennenaikainen autokuume.
Autokuume onkin paha juttu, vaikeaa pitää kiinni omista asettamista spekseistä, vaatii luonnetta
Vierailija kirjoitti:
Olisi meilläkin rahaa, mutta emme silti osta uutta autoa kun seuraava vaihdon aika tulee. Uusi auto on näet erittäin huono sijoitus. Mutta täytyyhän teitä olla, jotka ajatte autoista ne kalleimmat kilometrit pois.
Hienoa lisää alveja suomen kassaan
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin 2010 -luvulla kaksi uutta autoa, ajelen edelleen jälkimmäisellä niistä, kohta 10 vuotta ollut. Viimeisiä autoja joissa ei vielä ollut lääppimisnäyttöjä vaan melko perinteinen auto vielä, sammutusautomatiikka ja rengaspainevaroitin tosin tässäkin jo turhakkeina. B-segmentin pikkuauto, enää tällaisia autoja ei juurikaan edes ole, moni merkki lopettanut pikkuautojen teon EU:n mielipuolisten vaatimusten takia ja jäljellä on vain valtavia malmikasoja, crossoveria ja suvia, mitkä on kalliita hankkia ja ylläpitää. Ei kiitos, en usko että enää ostan yhtään uutta autoa. Harmi vain että jäi näin viime tippaan uusien autojen ostomahdollisuudet ennenkuin autot meni täysin pilalle.
Eikös Dacia ole tässä suhteessa vielä jonkinlaisella järjen tiellä? Konstailemattomia perusautoja ilman turhakkeita?
375 tonnia viime vuonna bruttona pääomatuloja. Töitä katselen nykyään vain unissani.
M54
Ostin ensimmäisen uuden autoni, kun sain perintöä. Raaskin ostaa auton, koska oston jälkeen jäi vielä 100.000e.
Auto maksoi 42.000e 6 vuotta sitten. Aan vielä pitkään tällä. Paras ostokseni ollut ikinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin 2010 -luvulla kaksi uutta autoa, ajelen edelleen jälkimmäisellä niistä, kohta 10 vuotta ollut. Viimeisiä autoja joissa ei vielä ollut lääppimisnäyttöjä vaan melko perinteinen auto vielä, sammutusautomatiikka ja rengaspainevaroitin tosin tässäkin jo turhakkeina. B-segmentin pikkuauto, enää tällaisia autoja ei juurikaan edes ole, moni merkki lopettanut pikkuautojen teon EU:n mielipuolisten vaatimusten takia ja jäljellä on vain valtavia malmikasoja, crossoveria ja suvia, mitkä on kalliita hankkia ja ylläpitää. Ei kiitos, en usko että enää ostan yhtään uutta autoa. Harmi vain että jäi näin viime tippaan uusien autojen ostomahdollisuudet ennenkuin autot meni täysin pilalle.
Eikös Dacia ole tässä suhteessa vielä jonkinlaisella järjen tiellä? Konstailemattomia perusautoja ilman turhakkeita?
Niissä on vanhaa tekniikkaa (Renault) ja laiskoja.
Mä ostelen vain pörssistä osakkeita kunhan korjausliike tulee.
Kaikista kamalin uudistus on EU:n vaatima nopeusvaroitin joka alkaa pimpottamaan heti kun menee 1 km/h yli nopeusrajoituksen. Ja se on mittarinopeus joka on aina lain mukaan säädetty pienemmäksi kuin oikea nopeus, eli oikeasti ajat alle rajoituksen kun se jo huutaa että hidasta.
Siis mittarinopeus on lain mukaan säädetty näyttämään isompaa lukemaa kuin oikea nopeus. Tuli ajatusvirhe.
Minkä värinen auto ja onko siinä hyvät meikkipeilit?
Vierailija kirjoitti:
Mä ostelen vain pörssistä osakkeita kunhan korjausliike tulee.
Onnea odotukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi meilläkin rahaa, mutta emme silti osta uutta autoa kun seuraava vaihdon aika tulee. Uusi auto on näet erittäin huono sijoitus. Mutta täytyyhän teitä olla, jotka ajatte autoista ne kalleimmat kilometrit pois.
Eli teillä ei ole oikeasti rahaa. Auto ei ole koskaan sijoitus vaan kulutushyödyke.
En koskaan ostaisi käytettyä autoa jota muut ovat lähmineet paskaisilla käsillään, aina uusi auto.
Ja käytetyissä voi paljastua jos jonkinlaista ongelmaa mitä ei ole kerrottu ja jotka voi paljastua vasta pitkänkin ajan päästä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mittarinopeus on lain mukaan säädetty näyttämään isompaa lukemaa kuin oikea nopeus. Tuli ajatusvirhe.
Ja lukemat muuttuvat vielä lisää jos muutetaan vanne- tai rengaskokoja. Nopeus lasketaan renkaan ulkohalkaisijan perusteella, sen muuttuessa yhden pyörähdyksen aikana kuljettu matka muuttuu. Tämän takia rekisteriotteessa on ne sallitut rengastukset eri autoille jottei mittarivirhe lähde ihan lapasesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teillä ei ole oikeasti rahaa. Auto ei ole koskaan sijoitus vaan kulutushyödyke.
En koskaan ostaisi käytettyä autoa jota muut ovat lähmineet paskaisilla käsillään, aina uusi auto.
Ja käytetyissä voi paljastua jos jonkinlaista ongelmaa mitä ei ole kerrottu ja jotka voi paljastua vasta pitkänkin ajan päästä.
Juuri tämä. Olen ostanut melkein parikymmentä uutta auto vuosikymmenien saatossa ja vain yksi niistä on ollut ns. sunnuntaikappale missä oli enemmänkin vikaa ja jota ei saatu takuukorjauksessa kuntoon. Onneksi olin myyjäliikkeelle kanta-asiakas niin sain vaihdettua sen uuteen moitteettomaan ilman lisäkustannuksia. Myyjäliike laittoi sunnuntaikappaleen myyntiin, eli joku senkin ongelmatapauksen osti käytettynä riesakseen.
Tiedä rahasta mutta minäkään en uutta ostanut. Ikivanhan primeran kunnostin taaskin, vaikka jo 5 vuotta olen "viimeistä leimaa" ollut hakemassa. Taas ajellaan vuosi. Tarkoitus ajella niin kauan kunnes sanoo pois tai "pershe" alkaa auraamaan maata.
Mitä tarkoitat että kenelläkään ei ole rahaa, tuo on aivan hölynpölyä.
Vähän aikaa sitten asiasta juuri uutisoitiin että suomalaisilla on tileillä ja säästössä enemmän rahaa kun koskaan aikaisemmin.