Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun työkaveri on pomon lemmikki?

Vierailija
07.08.2025 |

Todellakin lemmikki jolle jos pomo sanoisi että hyppää katolta niin hyppäisi. Ollaan kolmen tiimissä, tämä lemmikki ja sitten toinen joka on hiljainen hyssykkä joka ei uskalla sanoa kenellekään mitään. Tämä lemmikki ottaa kaikkea ylimääräistä mitä pomo vaan keksii. Hyssykästä näkee ettei jaksaisi yhtään mitään ylimääräistä enää mutta kun on hyssykkä. Auttelen sitten oman työni ohessa hyssykkää minkä kerkeän. Yritän lemmikkiä vähän hidastaa ja pomollekin sanoa että alkaa olla jo liikaa jotta kaikki jaksaisi paremmin mutta ei siitä saa kuin hankalan työntekijän maineen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi parempaa työpaikkaa.

Vierailija
2/10 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa olla tosi kateellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lemmikki jotenkin paremmat työtehtävät vai mikä on ongelma? 

Vierailija
4/10 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakka ne

Vierailija
5/10 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi parempaa työpaikkaa.

Olen ollut vastaavassa paikassa. Tilanne huononi, pomo alkoi käyttäytyä ikävästi minua kohtaan ja kolmas osapuoli alkoi mielistellä ja olla kaveria pomon suosikin kanssa. Jouduin silmätikuksi ihan mitättömistä jutuista. Ystävät suttoivat näkemään tilanteen että on vaan paras lähteä. Jos esimies on huono, se on ainoa mahdollisuus. Voin paljon paremmin itse uudessa työpaikassa. 

Vierailija
6/10 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaa toisen tehdä hommia. MItä tämä sinua vaivaa?

Vierailija
7/10 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on pomon lemmikki siksi, koska saa paljon aikaiseksi ja tekee hyvin?

Vierailija
8/10 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta hän on lemmikki, jos hänelle työnnetään ylimääräisiä töitä?  Sinähän se lemmikki olet, kun säästyt noilta töiltä. 

Vierailija
9/10 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kaikkien pomojen "lemmikki". Ne osoittavat suosiotaan antamalla minulle aina vain lisää töitä ja kehumalla, kuinka minä osaan hyvin ja muut eivät. Olen niiden muiden kanssa ihan samalla palkalla ja ne osoittavat kateellisina mieltään, kun olen niiden mielestä niin suosittu. Todellakin haluaisin olla vähemmän suosittu, olen kerran ollut työsuojeluun ja luottamusmieheenkin yhteydessä ja silloinkin pomot vain niille kehuivat, miten minulle voi laittaa kaikkia töitä, joita muut eivät osaa.

Älä ap kadehdi meitä, jotka teemme "lemmikkeinä" nekin työt, jotka oikeastaan kuuluisivat sinulle.

Vierailija
10/10 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo nyt sitten lemmikki? Vaikuttaa ennemminkin yli-innokkaalta työntekijältä, joka itsensä lisäksi kiskoo töitä lisää teille muillekin? Pitäskö tiimissä sitten sopia työnjaosta, että tämä tehokkaampi tekisi enemmän, jos haluaa ja teidän muut teette omien resurssien mukaan?

Meilläkin on töissä lemmikki. Istuu päivät pitkät koneella näpytellen harrastustensa kotisivuilla, istuu kahvill asiakkaiden kanssa, lätisee työkavereille henkilökohtaisia asioita ja myös asiattomuuksia, ei hoida yhteisiä tehtäviä, myöhästelee, käy omilla asioillaan työaikana. Jos joku kollega puuttuu laiskotteluun, saa raivokohtauksen, esimies ei ei puutu vaan hyssyttelee ja myöhemmin lähtee kaverina lounaalle lorvijan kanssa. Kaveeraavat myös vapaa-ajalla koska kuuluvat samaan lahkoon. Lahkon perusteella saanut myös tämän suojatyöpaikkansa.