Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias yksin kotona useamman päivän

Vierailija
07.08.2025 |

Mulla on ongelma. Syksyllä on edessä neljän päivän työmatka - lähtö tiistaina illalla, paluu perjantaina illalla. Ei voi siirtää eikä jäädä pois. Olen yksinhuoltaja, isä ei ole aktiivisesti kuvioissa, asuu tällä hetkellä ulkomailla. Isovanhemmat iäkkäitä ja raihnaisia, ja niin ikään satojen kilometrien päässä.

Voiko 15-vuotiaan teinin jättää yksin kotiin tuollaiseksi ajaksi? Tai pakkohan tässä on, ei ole muita vaihtoehtoja. Teini ei itse suostu mihinkään ostettuun lastenvahtipalveluun, eikä se hyvältä idealta kuulosta minustakaan. Teini itse on ihan positiivisella mielellä, innoissaankin yksin kotiin jäämisestä.

Hän on kyllä fiksu ja luotettava tyyppi, en pelkää siis että kotibileet täällä järjestäisi. Mutta ei ole aiemmin ollut yksin yötä kotona. Tuon neljän päivän aikana hänen pitäisi hoitaa oma koulunkäyntinsä, ulkoiluttaa ja ruokkia perheen koira, hoitaa omat ruokailunsa ja katsoa, että on puhdasta päällä jne. 

Lähinnä nyt kyselen vinkkejä siihen, että kuinka tällaista tilannetta voisi helpottaa ja varmistaa, että kaikki sujuu?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi