Milloin kauppa on "kävelymatkan päässä"
Kuinka kaukana oleva kauppa on vielä mielestäsi kävelymatkan päässä (ja tähänhän luonnollisesti vielä kuuluu se, että matka on sellainen, että ei tunnu liian pitkältä ja raskaalta kantaa ostokset kaupasta kotiin)
Kommentit (48)
Mulla on kakssataa metriä, mutten mee koska on kookauppa. Menen bussilla vähän pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Lähikauppa on aika lailla tasan kilometrin päässä. Ihan ok matka. Alkoon on 2 km, harvoin viitsii kävellä.
Alkoohan vaikka juoksee jos tarvetta on. Kerran niin tein, kun oli 20 minsaa aikaa ja juopua mieleni teki. Eipä ole lihava akka ennen niin nopeeta kulkenut.
Kun jäätelö ei sula siinä matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni se olisi noin 2,5 -3 km etäisyydellä. Tuon matkan jaksaa vielä hyvin kävellä niin että on paluumatkalla ostokset kannettavana.
Jaksaa, mutta arjessa tuo voisi osoittautua ärsyttäväksi matkaksi, jos kävely olisi ainoa vaihtoehto.
Minulla on lähin kauppa noin 1,5km päässä ja kyllä se on kävelymatkan päässä ja myös ostokset kulkeutuu kotiin vaivattomasti kun käyttää reppua.
En koe, että olen joku superatleetti vaan ihan normaali ihminen, olen kävellyt noi matkat jo vuosia, kantanut ostokset kotiin. Ehkäpä nykyaikana ihmiset on laiskistuneet, ovat aika huonossa kunnossa, kun siitä mainitsee vaikka se on totta, niin ensimmäinen reaktio on suuttuminen.
ainakin forssassa kiinteistö kaupustelijat kaupustelevat keskustaa KÄVELY MATKAN PÄÄSSÄ. hys hys apteekit ja kaupat 3,4 KM päässä julkisia ei ole näitä ilmoituksia kehtaavatkin julkaista jopa hesarissa. valokuvat ala arvoisia meidän 7v poikakin ottaa parempia.
Vierailija kirjoitti:
100-500 metriä näin helsinkiläisenä.
Jeps, mulla 400m ja yhtään pidempää matkaa en halua.
Vierailija kirjoitti:
Mites omasta mielestäsi, ap?
Vastaa vaan rohkeasti, vastakysymys antaa sinusta nolon kuvan.
Mulla kauppaan 1,5 km ja yleensä käyn pyörällä, mutta hyvin kulkee myös kävellen yhden hengen noin kolmen päivän ruuat tarvittaessa. Eli alle kaksi kilsaa olisi mun vastaus.
Vierailija kirjoitti:
100-500 metriä näin helsinkiläisenä.
Juuri näin.
Noin kilometri. Nyt on kauppa tuolla etäisyydellä, ja normaalisti mennään kävellen. Myös lapsuudessa ja nuoruudessa oli lähikauppa kilometrin päässä ja silloin perheemme kävi noissa yleensä kävellen.
Paremmat kaupat ovat 1,5 ja 1,8 km päässä, ja vaikka niissä joskus käydään kävellen, ei sieltä säännöllisesti viitsi kauppakassien kanssa kotiin kävellä.
Vanhempani kävelivät paljon, ja niin kauan kuin jalat kantoivat kävivät tuossa kilometrin päässä olleessa kaupassa kävellen. Mutta vähän reilun 2 km päähän kauppaan menivät kävellen tuskin koskaan. Eivät olleet huonokuntoista, mutta itsekin olen huomannut, että jossain 1,5-2 km välillä menee sellainen etäisyys, jonka kävelemiseen menee sen verran kauan, ettei sitä viitsi arkiasioiden hoitamiseksi kävellä toistuvasti, jos ei ole pakko.
Eli vastaan 1 km tai max 1,5 km.
Mulla on kävelymatkan päässä neljä ruokakauppaa,joten vastaukseni on n.1km.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asiakkaasta miten jaksaa tepsuttaa valintaan ja takaisin. Sidukka mammalle kävelymatka voi olla valinta talonsa kivijalassa, Pihtiputaan Martalle 10km sivunsa.
entäs pikkunakkikarvapersekollille, viiskyt metriä....eiei silloin woltataan jo
Mulla on kauppa alakerrassa, kivijalassa. Tietysti se on kallis pikku market, josta en käy kuin jonkun tarjouksen tai unohtuneen pikkujutun.
Eli vaikka kauppa olisi samassa rakennuksessa, ei se ole väkttämättä hyödyllinen, jos pääasiassa asioi muualla. Tärkeämpää on, että suht lähellä olisi joku isompi, edes kohtuuhintainen kauppa.
Toki tuosta 'oman talon kaupasta' on se(kin) etu, että siihen voi tilata verkkolähetyksiä kaikilta tunnetuilta kuriiripalveluilta, posti mukaanlukien.
Kyllä se on muutama sata metriä että jaksaa kantaa kymmentä maitopurkkia ja kolmea muuta ostoskassia. Kauempana olevat ovat niitä joista haetaan joka päivä jotain.
1km mutta tuollakin matkalla on jo loppumetreillä olkapäät ja hartiat jumissa.
Et kanna ostoksia 5 km.