Kotivakuutus kalustettuun vuokra-asuntoon
Mitä iloa vuokralaiselle on kalustettuun vuokra-asuntoon otetusta vakuutuksesta? Vakuutushan korvaa mahdollisen vahingon sattuessa mm. vuokralaisen irtaimistoa, mutta kalustetussa asunnossa asuvalla vuokralaisella ei välttämättä juuri omaisuutta asunnossa ole.
Miksi tällaiseen asuntoon pitäisi ottaa kotivakuutus?
Kommentit (28)
Mulla on kotivakuutuksessa lainatut ja vuokratut esineet 5000e asti korvattavia. Tai jos sattuu jotain että tuhoaa asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Koska siinä on mukana vastuuvakuutus, jos särjet siellä asunnossa vuokranantajan omaisuutta, Sun roinistasi ei kukaan ole kiinnostunut.
Miksei vuokranantaja itse vakuuta omaa irtaimistoaan?
Vierailija kirjoitti:
Koska siinä on mukana vastuuvakuutus, jos särjet siellä asunnossa vuokranantajan omaisuutta, Sun roinistasi ei kukaan ole kiinnostunut.
No eipä monen kympin arvosia ne roinat ole vuokranantajallakaan. 😅
Kiinteä sisustus, esim. lattiat, kuuluu sun korvausvastuulle. Siihen mm. tarvit vakuutusta
Eikö sulla ap ole esim. polkupyörää, kameraa, puhelinta, läppäriä?
Nämä ovat kotivakuutuksen piirissä. Samoin jos käy joku vahinko, esim. ikkunalasi särkyy tms. Kotivakuutus korvaa sinulle myös asumista muualla tai korvausta asumishaitasta, jos talossa sattuu esim. vesivahinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän voisi maksaa itse myös sen vuokran.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat kotivakuutuksen piirissä. Samoin jos käy joku vahinko, esim. ikkunalasi särkyy tms. Kotivakuutus korvaa sinulle myös asumista muualla tai korvausta asumishaitasta, jos talossa sattuu esim. vesivahinko.
Jos polkupyörän joku varastaa niin ei kyllä mene kotivakuutuksesta.
Enkä mene konkurssiin uuden pyörän ostamisesta.. pidän vakuutuksia vain silloin, jos en pystyisi hankkimaan uutta. Turha maksaa pankille jostain vakuutuksesta satoja euroja, jos on varaa maksaa mahdollinen uusi esine itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä sisustus, esim. lattiat, kuuluu sun korvausvastuulle. Siihen mm. tarvit vakuutusta
Sitä varten on vuokravakuus. Mihin tuplavarmistus tarvitaan? Vuokravakuus JA vakuutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän voisi maksaa itse myös sen vuokran.
No ei tietenkään, mutta kun eihän nyt muutenkaan ole tapana vakuuttaa toisten omaisuutta. Jokainen varmaan voi ottaa riskin tai vakuuttaa oman omaisuutensa, jos haluaa. Vuokraakin voi nostaa sen verran, että se sisältää vakuutuskulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos polkupyörän joku varastaa niin ei kyllä mene kotivakuutuksesta.
Enkä mene konkurssiin uuden pyörän ostamisesta.. pidän vakuutuksia vain silloin, jos en pystyisi hankkimaan uutta. Turha maksaa pankille jostain vakuutuksesta satoja euroja, jos on varaa maksaa mahdollinen uusi esine itsekin.
Nää on tosiaan tarkoitettu niille, joiden talous menee konkurssiin siitä, että puhelin hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhelin tai läppäri hajoaa, niin saan työnantajalta uuden...
Eiköhän sulla jotain omaa omaisuuttakin ole. Kysy omasta vakuutusyhtiöstäsi sopivin vakuutustyyppi kyseiseen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sulla jotain omaa omaisuuttakin ole. Kysy omasta vakuutusyhtiöstäsi sopivin vakuutustyyppi kyseiseen tilanteeseen.
On, mutta ei mitään niin arvokasta täällä vuokra-asunnossa, ettenkö voisi helposti ostaa vaan uutta tilalle.
Vaatteita, käsirasva, saippua, kenkiä.. Kallein omaisuus on puhelin, sellaisen saa uuden muutamalla satasella. Miksi hitossa ottaisin niille vakuutuksen, jonka hinnassa ei ole mitään järkeä suhteessa omaisuuden arvoon?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on omistusasunto toisella paikkakunnalla, ja siellä on mun omaisuus ja se on vakuutettu. Nyt en omasta vakuutusyhtiöstä ainakaan näppärästi saanut hankittua erillistä vakuutusta väliaikaiseen vuokra-asuntoon. Täytyy soittaa.......
Nykyisessä kämpässäni ei ole kotivakuutusta minulla, loordi ei vaatinut. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisessä kämpässäni ei ole kotivakuutusta minulla, loordi ei vaatinut. Hyvä niin.
Ilmeisesti loordi voi vaatia korvausta, jos vakuutus vaaditaan sopimuksessa eikä sitä ole otettu. Mitään korvaussummaa ei kyllä yleensä ole taidettu sopimuksessa määritellä, että mitä se sitten maksaa jos vakuutusta ei otakaan eikä määräpäivääkään taida lukea...
Vuokranantaja ei voi vakuuttaa yrityskäytössä olevaan omaisuutta, jollainen sijoitusasunnon kalustus ja sisustus tietenkin on. Vuokralainen on vastuussa tästä omaisuudesta ja on luonnollista, että vuokralainen vakuuttaa omaisuuden, jonka voi rikkoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja ei voi vakuuttaa yrityskäytössä olevaan omaisuutta, jollainen sijoitusasunnon kalustus ja sisustus tietenkin on. Vuokralainen on vastuussa tästä omaisuudesta ja on luonnollista, että vuokralainen vakuuttaa omaisuuden, jonka voi rikkoakin.
Eli vuokralainen ei saa arvioida olevansa kykenevä maksamaan vaikkapa uuden pyykinpesukoneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta ei mitään niin arvokasta täällä vuokra-asunnossa, ettenkö voisi helposti ostaa vaan uutta tilalle.
Vaatteita, käsirasva, saippua, kenkiä.. Kallein omaisuus on puhelin, sellaisen saa uuden muutamalla satasella. Miksi hitossa ottaisin niille vakuutuksen, jonka hinnassa ei ole mitään järkeä suhteessa omaisuuden arvoon?
Koska sen yhteydessä saat vastuuvakuutuksen, josta saa korvausta, kun töpeksit. Se korvaa myös asuntoon liittymättömiä asioita kuten, jos ajat polkupyörällä jalankulkijan päälle tai auton kylkeen.