Miten mennyt eka työpäivä kesäloman jälkeen?
Moni palasi tänään töihin, mitkäs fiilikset?
Itse toimin yrittäjän, työ alkoi toimistohommilla, huomisesta eteenpäin alan tehdä laskutettavaa työtä. Kyllä tää tästä taas. Ainakin oli hyvät lomasäät, loppukesästä pitää nauttia lämpimistä illoista niin kauan kuin niitä piisaa.
N46
Kommentit (28)
Istun työpöydän ääressä välillä ruutua tuijottaen ja välillä netissä surffaten.
-itsekin yrittäjä
Mahtavasti, oli kiva taas nähdä työkavereita ja asiakkaita.
Tuskin kukaan meni kesäloman jälkeen töihin. Some on pullollaan päivityksiä itsensä loukkaamisesta, rannekanavaoireyhtymästä, masennuksesta, trampaloikista huonolla tuurilla..jne. Hakevatko he loman loppuvaiheessa ikävyyksiä sekä sairauslomaa? Hyvä että lokakuussa palaavat töihin loman jäkeisiltä saikuiltaan.
Palasin töihin heinäkuun puolivälissä kun helteet alkoivat. Meni huonosti, koska kaikki työkaverit lähtivät silloin lomalle ja töitä oli aivan tolkuttomasti, aamusta myöhäiseen iltaan saakka kolme viikkoa. Nyt tänään vähän helpotti, kun kaksi työkaveria palasi lomilta.
Törmäsin eilen kaupan edessä tuttuun jolla oli noin neljä promillea sönkötyksen perusteella. Kovasti oli töihin menossa tänään. Itse olen lomalla vielä. Onnea vaan kaikille.
Oli ihana mennä töihin tänään!! Kivat työkaverit ja asiakkaat, ja se joka mua lomitti, oli hoitanut mun tontin tosi hienosti!
Näkyy että on taas palattu toimistoihin kun viestien määrä vauva-palstalle on tänään maanantaina kasvanut roimasti.
Ihan rennosti sai vielä ottaa. Hiljaista, mutta kuuma oli, kun ne tilat, missä ilmastointia oli, on ajettu mahdollisimmat pienelle.
Aloitin päivän kahvilla ja aamiaisella. Vastasin muutamaan sähköpostiin, kuuntelin vähän jazzia ja soitin työkaverille pitkän "työpuhelun". Sitten olikin lounaan aika. Poltin lounastauolla tzjointin, menin mässäilemään nepalilaiseen. Iltapäivällä kuuntelin reggaeta ja makoilin työhuoneen sohvalla. Vastasin yhteen asiakaspuheluun ja kävin esimiehen kanssa juomassa espressot kahvilassa. Esimiehellä oli krapula niin otti cafe correcton, sitten poltettiin toinen tzjointti ja mentiin salille. Esimies venytteli kun minä bodasin. Lopulta saunottiin ja nautittiin kylmäaltaasta.
Niin hyvin, että jäin heti saigonille
Hyvin. Rauhallinen alku. Työkavereiden ja asiakkaiden kanssa juttelua. Pari uutta tuttavuutta. Liikuntaa ja leikkiä.
On tärkeää pohjustaa uutta toimintakautta rakentamalla hyvää yhteishenkeä. Pikkuasioista ei pidä ruvata muille tiuskimaan, vaan hillitä itsensä. Vuorovaikutusosaaminen korostuu omassakin ammatissa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin päivän kahvilla ja aamiaisella. Vastasin muutamaan sähköpostiin, kuuntelin vähän jazzia ja soitin työkaverille pitkän "työpuhelun". Sitten olikin lounaan aika. Poltin lounastauolla tzjointin, menin mässäilemään nepalilaiseen. Iltapäivällä kuuntelin reggaeta ja makoilin työhuoneen sohvalla. Vastasin yhteen asiakaspuheluun ja kävin esimiehen kanssa juomassa espressot kahvilassa. Esimiehellä oli krapula niin otti cafe correcton, sitten poltettiin toinen tzjointti ja mentiin salille. Esimies venytteli kun minä bodasin. Lopulta saunottiin ja nautittiin kylmäaltaasta.
Hyi hitto, miten epäterveellinen työ.
Surkeesti. Olematon motivaatio. Rakastan mun työtä ja olen siinä hyvä, mutta säästöjen takia mun määräaikaisuutta ei jatkettu. Menee vähän pohja, kun vihdoin tiedän, mitä haluan ns isona tehdä ja sit viedään matto alta ja työkkärin kortistoon.
Kiitos kysymästä, ihan hyvin sujui lomalta paluu kuukausi sitten.
Otin saikkua vielä tämän ja huomisen, kurkku kipeä. Jos sitten keskiviikosta jaksaisi perjantaihin asti jolloin voisi tehdä lyhennetyn päivän.
Heinäkuu oli töissä rentoa, ei oikeastaan mitään tekemistä kuin vaan vahtia puhelinta. Ajantappona tein pikkuhiljaa suursiivousta, jolle ei ole koskaan muuten aikaa. Nyt alkoi mun LOMA. Muilla ihan tautinen kiire kun koko Suomi palailee lomilta ja kaikilla on asiaa. No saavatpahan sentään rehkiä putipuhtaassa työympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuu oli töissä rentoa, ei oikeastaan mitään tekemistä kuin vaan vahtia puhelinta. Ajantappona tein pikkuhiljaa suursiivousta, jolle ei ole koskaan muuten aikaa. Nyt alkoi mun LOMA. Muilla ihan tautinen kiire kun koko Suomi palailee lomilta ja kaikilla on asiaa. No saavatpahan sentään rehkiä putipuhtaassa työympäristössä.
Ja nostat sitten tästä täyden palkan? Sietäisit suorastaan hävetä. Tähän juuri suomen kilpailukyky kariutuu kansainvälisillä markkinoilla. Maksetaan jollekin siitä että torkkuu pöydän ääressä jos vaan sattuisi puhelin soimaan. Palkattomalla vapaalla olisit saanut olla, ei ole sinusta yrittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivaa mutta on kuuma.Töissä ei ole ilmastointia.
No juuri tämä! Loppuviikon teen etätöitä, kun kotona on sopivat lämpötilat. Töissä tuntui että happi loppui, mutta itse työ oli kyllä mukavaa.
Ihan kivaa mutta on kuuma.Töissä ei ole ilmastointia.