Annanko neuvolalle vielä yhden mahdollisuuden?
Tähän asti minua on painostettu aborttiin. En tykkää siitä. Nyt raskaus on niin pitkällä etten enää saisi aborttia.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella sinua on painostettu? Kerropa vähän tarkemmin.
No olen 15v. Ne haluaa että teen abortin mutta aion pitää lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Hän on varmaan se palstan "15 ja raskaana", eli Jorma 57 v.
Voi mennä eri neuvolaan, jos yksi ei toimi.
Ei kai neuvolassa painosteta aborttiin, jos sikiö ei ole jostakin syystä varmasti pahasti vammainen.
Trolli, sun spämmäystahdin mukaan sähän kohta synnytät, joten ei ole (enää - ihan kuin ikinä olisikaan ollut) vaaraa raskauden keskeytyksestä.
Ja mikähän mahtoi olla tämän keksityn tarinan kysymyksen idea? Yhden tilaisuuden mille?
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä eri neuvolaan, jos yksi ei toimi.
Ja nuorisoneuvolat ei tarjoa raskauden seurantaa vaan vain aborttia ja ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän ei ole vähääkään neuvolan asia. Mitä sanovat vanhempasi ja lapsen isä? Tuntemieni 15-vuotiaitten odottajien tueksi neuvolaan on pyydetty tulevia isovanhempia, ei painostettu aborttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Sehän ei ole vähääkään neuvolan asia. Mitä sanovat vanhempasi ja lapsen isä? Tuntemieni 15-vuotiaitten odottajien tueksi neuvolaan on pyydetty tulevia isovanhempia, ei painostettu aborttiin.
No on tai ei ole mutta ne tarjoaa vain aborttia siellä. Yksi sanoi suoraan ettei minunikäisen kuulu synnyttää.
Eihän siinä muuta kuin vaihda neuvolaa ja kerro siellä ensimmäiseksi, että aiot synnyttää lapsen. Et vastannut kysymykseen siitä, mitä mieltä ovat isovanhemmat ja lapsen isä. Jos he eivät ole tukenasi, toivottavasti löydät jonkun muun tukihenkilön.
Onneksi olkoon! Älä suostu aborttiin ja ole kiitollinen että saat lapsen. Mäkin olisin halunnut lapsia mutta mulle ei niitä suotu.
Lapsellani huomattiin virhe/vaurio ollessani raskaana. Lääkäri kertoi hän ei välttämättä selviä raskaudesta. On joka tapauksessa vammainen.
Neuvolassa kehoitettiin minua juttelemaan asiantuntijan kanssa, liittymään vertaisryhmiin. Ei sanaakaan abortista. Miksi 15 v on edes raskaana ?
Varmaan hmmärrät vitsinäkin ala-arvoinen
Älä anna. Synnytä lapsi kotona ja sitten ilmoitat neuvolaa että ilmoittakaapa lapsi rekisteriin.
Vaikka tämä olisi vitsi, neuvoksi kuitenkin vastaavassa tilanteessa oleville, että käy seurannassa. Voit vaihtaa neuvola tai terveydenhoitajaa, mennä yksityiselle tai vaikka ottaa tukihenkilön mukaan. Neuvolassa seurataan sekä odottajan että vauva terveyttä ja niitä ei tosiaankaan kannata jättää väliin.
Suurella osalla vain katsotaan tilanne ja kaikki on hyvin raskauden loppuun asti mutta sitten on niitä joilla kaikki ei mene oppikirjan mukaan ja ajoissa huomatut ongelmat voivat jopa pelastaa vauvan tai äidin hengen.