Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen alue on Ylästö?

Vierailija
03.08.2025 |

Millaista on asua lapsiperheenä Ylästössä? Plussat ja miinukset?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihintainen. Ei kannata ostaa taloa Vantaalta, Vantaa on Suomen ongelmaisin kaupunki. Talo Espoosta on varmempi sijoitus ja julkiset yhteydet ovat paremmat kuin Ylästössä. 

Ylästö ei myöskään sovellu suurperheelle ellei ole varaa ajeluttaa lapsia taksilla tai kuskata heitä joka ilta harrastamaan.

Vierailija
42/77 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt 10 vuotta asuneena voin suositella lämpimästi lapsiperheille. Rauhallinen ja turvallinen alue, hyvä koulu, paljon luontoa. Suositeltavaa omistaa auto, sillä vain pieni k-kauppa alueella.. 

Sieltä on aika hankala matka Sykkiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä asuu Vantaan rikkaimmat. Eli Helsingin mittapuulla vastaa jotain Vartiokylää. 

🤣

No ei sentään. On pientalovaltainen alue. Minulle liian kaukana kaikesta.

Terveisiä Pasilasta.

Pasila 🤣 siinäpä oikea onnela

Onhan se onnela minulle kun työpaikka 2km päässä, Helsingin Keskuspuisto vieressä, kulttuuririentoihin pääsee vaikka joks päivä, loistavat ruokaravintolat lähellä jne. Ja omistusasunto ja rauhallinen naapurusto. Joka paikkaan pääsee fillarilla.

Asuinalueellani vuosia Karträanonkoskella ja sekin oli kiva lähiö mutta muutin lähelle työpaikkaa kun lapsi lähti opiskelemaan enkä tarvinnut enää kaikkia niitä neliöitä.

Vierailija
44/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Ilman autoa siellä ei tee mitään', Suomeksi: Narkomaaneja, mt-väkeä, mamujengjä, kaapuihmisiä ja feissareita ei näy missään. Aina vahva suositus pk-seudulla jos kiskot ovat mahdollisimman kaukana, eikä itse ole Kelan kanta-asiakkaita.

Vierailija
45/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Ilman autoa siellä ei tee mitään', Suomeksi: Narkomaaneja, mt-väkeä, mamujengjä, kaapuihmisiä ja feissareita ei näy missään. Aina vahva suositus pk-seudulla jos kiskot ovat mahdollisimman kaukana, eikä itse ole Kelan kanta-asiakkaita.

Todellisuudessa Ylästöön pääsee puolessa tunnissa Helsingin keskustasta noin 8 minuutin välein I ja P-junalla sekä bussilla.

Kannattaa kysellä asiaa paikallisesta Facebook-ryhmästä

Vierailija
46/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne on pesiytynyt paljon sellaisia wannabe-ihmisiä, velkaelviksiä.

Vierailija
47/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa Ylästöön pääsee puolessa tunnissa Helsingin keskustasta noin 8 minuutin välein I ja P-junalla sekä bussilla.

Kannattaa kysellä asiaa paikallisesta Facebook-ryhmästä

Kyllä siinä noin tunti menee ruuhka- aikana juna+ bussi. Eikä juna vie Ylästöön! Lähimmältä juna- asemalta on vielä reippaasti matkaa Ylästöön.

Vierailija
48/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä asuu Vantaan rikkaimmat. Eli Helsingin mittapuulla vastaa jotain Vartiokylää. 

🤣

No ei sentään. On pientalovaltainen alue. Minulle liian kaukana kaikesta.

Terveisiä Pasilasta.

Pasila 🤣 siinäpä oikea onnela

Onhan se onnela minulle kun työpaikka 2km päässä, Helsingin Keskuspuisto vieressä, kulttuuririentoihin pääsee vaikka joks päivä, loistavat ruokaravintolat lähellä jne. Ja omistusasunto ja rauhallinen naapurusto. Joka paikkaan pääsee fillarilla.

Asuinalueellani vuosia Karträanonkoskella ja sekin oli kiva lähiö mutta muutin lähelle työpaikkaa kun lapsi lähti opiskelemaan enkä tarvinnut enää kaikkia niitä neliöitä.

Mua ei saisi Helsinkiin vaikka siitä maksettaisiin. Teen työt kotona ja mulla on kaikki palvelut ja harrastukset lähellä

Vierailija
49/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko palstalaisilta mielessä muita tällaisia vastaavaan kuvaukseen sopivia alueita Ylästön lisäksi? Mahd. omistusasuntovaltaista, rauhallista aluetta haussa kaukana isoista teistä ja lieveilmiöistä

Vierailija
50/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko palstalaisilta mielessä muita tällaisia vastaavaan kuvaukseen sopivia alueita Ylästön lisäksi? Mahd. omistusasuntovaltaista, rauhallista aluetta haussa kaukana isoista teistä ja lieveilmiöistä

Linnainen

Vierailija
51/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laaksolahti, Nupuri, Kauniainen omana kuntanaan, monia muitakin espoolaisalueita 

Vierailija
52/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla on kaksi hyvää kaupunginosaa ja Ylästö on toinen niistä.

Ja se toinen on?

Vantaanlaakso

Vierailija
53/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylästön koululla paikkoja on rikottu ja sotkettu. Sieltä on lisäksi pitkä matka harrastuksiin, ellei ratsastus ole nuorison ainoa harrastus. Ylästöläiset ovat myös hieman rasittavan sisäänpäinlämpiävää porukkaa. 

Ei ehkä niin mukava alue kun vähän pintaa raaputtaa...

Vierailija
54/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askisto ja Varisto

Vierailija
55/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vestra,keskittymä omakotitaloja ja luonto on oikeasti jokapuolella siellä läsnä,menee sinne suora bussilinjakin kivistöstä.

Vierailija
56/77 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylästö on ylihintaista lentomelualuetta. Taantuva alue. Lisäksi ylästöläiset ovat niin olevinaan rasittavaa besderwisseröintiä. 

Arkisto, Varisto ja Vestra parempia sijoituksia

Vierailija
57/77 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylästö ollut ihan ok alue mutta nyt sinne rakennetaan uutta rivitaloa niin tiiviisti ettei sekaan mahdu. En muuttaisi enää sinne. 

Vierailija
58/77 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikylttyyri leviää vähitellen sinnekin, satavarmasti. 😏

Vierailija
59/77 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko pk-seutu on samanlainen. Kuvauksen kaltaisia alueita on, mutta ne vähenevät koko ajan ja suurimmalla osalla niistäkin palvelut/ yhteydet eivät ole rauhallisissa paikoissa. Kysyntä ja hintataso näillä alueilla korkea, mutta saattaa muuttua hetkessä, kun ongelmia ilmenee.

Olen asunut täällä koko ikäni, mutta nyt totesin, ettei osto enää kannata ja suuntaan muualle.

Vierailija
60/77 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylästön koululla paikkoja on rikottu ja sotkettu. Sieltä on lisäksi pitkä matka harrastuksiin, ellei ratsastus ole nuorison ainoa harrastus. Ylästöläiset ovat myös hieman rasittavan sisäänpäinlämpiävää porukkaa. 

Ei ehkä niin mukava alue kun vähän pintaa raaputtaa...

Ihan peruslähiö. Nuoriso tekee pahojaan eikä vanhemmat vahdi/kasvata ja vaikka kasvattaisivatkin teinit rikkovat rajoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan