Millainen alue on Ylästö?
Millaista on asua lapsiperheenä Ylästössä? Plussat ja miinukset?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Nyt 10 vuotta asuneena voin suositella lämpimästi lapsiperheille. Rauhallinen ja turvallinen alue, hyvä koulu, paljon luontoa. Suositeltavaa omistaa auto, sillä vain pieni k-kauppa alueella..
Sieltä on aika hankala matka Sykkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä asuu Vantaan rikkaimmat. Eli Helsingin mittapuulla vastaa jotain Vartiokylää.
🤣
No ei sentään. On pientalovaltainen alue. Minulle liian kaukana kaikesta.
Terveisiä Pasilasta.
Pasila 🤣 siinäpä oikea onnela
Onhan se onnela minulle kun työpaikka 2km päässä, Helsingin Keskuspuisto vieressä, kulttuuririentoihin pääsee vaikka joks päivä, loistavat ruokaravintolat lähellä jne. Ja omistusasunto ja rauhallinen naapurusto. Joka paikkaan pääsee fillarilla.
Asuinalueellani vuosia Karträanonkoskella ja sekin oli kiva lähiö mutta muutin lähelle työpaikkaa kun lapsi lähti opiskelemaan enkä tarvinnut enää kaikkia niitä neliöitä.
'Ilman autoa siellä ei tee mitään', Suomeksi: Narkomaaneja, mt-väkeä, mamujengjä, kaapuihmisiä ja feissareita ei näy missään. Aina vahva suositus pk-seudulla jos kiskot ovat mahdollisimman kaukana, eikä itse ole Kelan kanta-asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
'Ilman autoa siellä ei tee mitään', Suomeksi: Narkomaaneja, mt-väkeä, mamujengjä, kaapuihmisiä ja feissareita ei näy missään. Aina vahva suositus pk-seudulla jos kiskot ovat mahdollisimman kaukana, eikä itse ole Kelan kanta-asiakkaita.
Todellisuudessa Ylästöön pääsee puolessa tunnissa Helsingin keskustasta noin 8 minuutin välein I ja P-junalla sekä bussilla.
Kannattaa kysellä asiaa paikallisesta Facebook-ryhmästä
Sinne on pesiytynyt paljon sellaisia wannabe-ihmisiä, velkaelviksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa Ylästöön pääsee puolessa tunnissa Helsingin keskustasta noin 8 minuutin välein I ja P-junalla sekä bussilla.
Kannattaa kysellä asiaa paikallisesta Facebook-ryhmästä
Kyllä siinä noin tunti menee ruuhka- aikana juna+ bussi. Eikä juna vie Ylästöön! Lähimmältä juna- asemalta on vielä reippaasti matkaa Ylästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä asuu Vantaan rikkaimmat. Eli Helsingin mittapuulla vastaa jotain Vartiokylää.
🤣
No ei sentään. On pientalovaltainen alue. Minulle liian kaukana kaikesta.
Terveisiä Pasilasta.
Pasila 🤣 siinäpä oikea onnela
Onhan se onnela minulle kun työpaikka 2km päässä, Helsingin Keskuspuisto vieressä, kulttuuririentoihin pääsee vaikka joks päivä, loistavat ruokaravintolat lähellä jne. Ja omistusasunto ja rauhallinen naapurusto. Joka paikkaan pääsee fillarilla.
Asuinalueellani vuosia Karträanonkoskella ja sekin oli kiva lähiö mutta muutin lähelle työpaikkaa kun lapsi lähti opiskelemaan enkä tarvinnut enää kaikkia niitä neliöitä.
Mua ei saisi Helsinkiin vaikka siitä maksettaisiin. Teen työt kotona ja mulla on kaikki palvelut ja harrastukset lähellä
Vierailija kirjoitti:
Onko palstalaisilta mielessä muita tällaisia vastaavaan kuvaukseen sopivia alueita Ylästön lisäksi? Mahd. omistusasuntovaltaista, rauhallista aluetta haussa kaukana isoista teistä ja lieveilmiöistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko palstalaisilta mielessä muita tällaisia vastaavaan kuvaukseen sopivia alueita Ylästön lisäksi? Mahd. omistusasuntovaltaista, rauhallista aluetta haussa kaukana isoista teistä ja lieveilmiöistä
Linnainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laaksolahti, Nupuri, Kauniainen omana kuntanaan, monia muitakin espoolaisalueita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla on kaksi hyvää kaupunginosaa ja Ylästö on toinen niistä.
Ja se toinen on?
Vantaanlaakso
Ylästön koululla paikkoja on rikottu ja sotkettu. Sieltä on lisäksi pitkä matka harrastuksiin, ellei ratsastus ole nuorison ainoa harrastus. Ylästöläiset ovat myös hieman rasittavan sisäänpäinlämpiävää porukkaa.
Ei ehkä niin mukava alue kun vähän pintaa raaputtaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Askisto ja Varisto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vestra,keskittymä omakotitaloja ja luonto on oikeasti jokapuolella siellä läsnä,menee sinne suora bussilinjakin kivistöstä.
Ylästö on ylihintaista lentomelualuetta. Taantuva alue. Lisäksi ylästöläiset ovat niin olevinaan rasittavaa besderwisseröintiä.
Arkisto, Varisto ja Vestra parempia sijoituksia
Ylästö ollut ihan ok alue mutta nyt sinne rakennetaan uutta rivitaloa niin tiiviisti ettei sekaan mahdu. En muuttaisi enää sinne.
Monikylttyyri leviää vähitellen sinnekin, satavarmasti. 😏
Vierailija kirjoitti:
Koko pk-seutu on samanlainen. Kuvauksen kaltaisia alueita on, mutta ne vähenevät koko ajan ja suurimmalla osalla niistäkin palvelut/ yhteydet eivät ole rauhallisissa paikoissa. Kysyntä ja hintataso näillä alueilla korkea, mutta saattaa muuttua hetkessä, kun ongelmia ilmenee.
Olen asunut täällä koko ikäni, mutta nyt totesin, ettei osto enää kannata ja suuntaan muualle.
Vierailija kirjoitti:
Ylästön koululla paikkoja on rikottu ja sotkettu. Sieltä on lisäksi pitkä matka harrastuksiin, ellei ratsastus ole nuorison ainoa harrastus. Ylästöläiset ovat myös hieman rasittavan sisäänpäinlämpiävää porukkaa.
Ei ehkä niin mukava alue kun vähän pintaa raaputtaa...
Ihan peruslähiö. Nuoriso tekee pahojaan eikä vanhemmat vahdi/kasvata ja vaikka kasvattaisivatkin teinit rikkovat rajoja.
Ylihintainen. Ei kannata ostaa taloa Vantaalta, Vantaa on Suomen ongelmaisin kaupunki. Talo Espoosta on varmempi sijoitus ja julkiset yhteydet ovat paremmat kuin Ylästössä.
Ylästö ei myöskään sovellu suurperheelle ellei ole varaa ajeluttaa lapsia taksilla tai kuskata heitä joka ilta harrastamaan.