Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, mies sijoittaa osakkeisiin hot or not?

Vierailija
02.08.2025 |

Onko plussaa jos mies harrastaa osakesijoittamista? Joskus joku sijoittajanainen kirjoitti kolumnin, että miehen ei kannata mainita sijoittamista osakkeisiin jos ei halua karkoittaa naista. Ilmeisesti naiset pitävät osakesijoittajaa tylsänä? Miten siis on, haittaako miehen osakesijoittaminen?

M38

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, jos mies sijoittaa tosissaan, eikä mitään pilipalijuttuja. 

Eli oletan hänellä olevan oma sijoitusyhtiö. Sijoituksia on hyvä olla Springvestin, PYN Eliten ja Interactive Brokersin kautta. 

Tykkään jos miehellä on salkussa REIT-yhtiöitä ja  et hän osaa hakea lähdeverot takaisin sijoituksien kotimaista. 

Tämän lisäksi hyvä olla kryptovaluuttojen steikkausta esimerkiksi Phantomissa. Kryptojohdannaisia esimerkiksi Binancen kautta.

Testaan ensimmäisillä treffeillä, että tietääkö hän mihin yhtiömuotoon SCSp rahastot rinnastetaan Suomessa. Myös on hyvä tietää osaako hän laskea tulo-osuuden näiden tilinpäätöksistä eliminoimalla IFRS:n alaiset käyvän arvon oikaisut.

Vierailija
2/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 v nainen sängyllä työstettävänä.

Paljaalla työntelen.

Not ot hot?

M57

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Eksä saattoi sijoittaa 50 000 euroa kerralla tai ostaa kilon kultaa noin vain. Se oli hänen asiansa eikä minuun mitenkään liittynyt. 

Vierailija
4/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOT!!! Ne rahat pitäisi sijoittaa minuun!!!!

Vierailija
5/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suunnilleen jokainen keskiluokkainen sijoita jotain?

Pitäisin tavallisena.

Vierailija
6/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen niin paljon sijoittajia, että asia on normaali. Silloin asia on not, jos siitä heti alussa tai esim. Tinderbiossa. Se antaa ihmisestä kuvan, että vain rahalla on väliä. 

Vierailija
7/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies, mitä jos nainen sijoittaa pörssiosakkeisiin ja käyttää ne rahat yksinomaan itseensä? Jos sinä joudut työttömäksi, niin se nainen käy etelänmatkalla yksinään niillä osingoillaan. Periaate on, että jokainen aikuinen elättää itsen.

T. Näin minä teen parisuhteessa, minulla on osakkeita, miehellä ei 

Vierailija
8/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mies, mitä jos nainen sijoittaa pörssiosakkeisiin ja käyttää ne rahat yksinomaan itseensä? Jos sinä joudut työttömäksi, niin se nainen käy etelänmatkalla yksinään niillä osingoillaan. Periaate on, että jokainen aikuinen elättää itsen.

Kunhan hoitaa oman puolikkaansa yhteistalouden kuluista ja asumisesta niin OK.

Vierailija
9/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvähän se on, jos ei mitenkään sekopäisesti ole addiktoitunut sijoittamiseen, vaan suhtautuu siihen ja muihinkin talousasioihin asiallisen järkevästi niin kuin minäkin. 

Vierailija
10/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tunnen niin paljon sijoittajia, että asia on normaali. Silloin asia on not, jos siitä heti alussa tai esim. Tinderbiossa. Se antaa ihmisestä kuvan, että vain rahalla on väliä. 

Siis kertoo asian jo heti alussa tai biossa. 

Vierailija
11/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi turn off on jos ei sijoituksia ollenkaan. Kertoo erittäin matalasta tulotasosta, törsäävästä luonteesta tai marxilaisuudesta.

Vierailija
12/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että avioliitossa on elatusvelvollisuus ja molemmilla sama elintaso.

Vierailija
13/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat kuvottavia käveleviä oksennuksia. Sijoitan ihan itse :))

Vierailija
14/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijoittaa tuottoisasti, niin hot, mutta jos tuottamattomasti saati häviää rahansa, niin not.

Vierailija
15/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderbio 🤣😂

Vierailija
16/16 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että avioliitossa on elatusvelvollisuus ja molemmilla sama elintaso.

Ei muuten tarvitse olla sama elintaso, vaan riittää, kun perustarpeet tulevat tyydytetyiksi. Ei tarvitse kustantaa samaa tasoa kuin itsellä. Lain mukaan siis, jonkun mielestä moraalisesti voi kuulua laittaa kaikki tasan. Se ei kyllä enää päde varsinkaan keski-ikäisten aikuisten uusperheisiin, vaan on mielestäni enemmän ydinperheiden juttu, jossa toinen hoitaa kotona yhteisiä lapsia. Uusperheessä on selvemmin omat rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi