Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisen kuolema ilman mystiikkaa

Vierailija
01.08.2025 |

Läheiseni menehtyi. Olen pettynyt siitä, että en kokenut minkäänlaista yliluonnollista kokemusta. Varmaan lapsellista ja naurettavaa. Mutta kun olen lukenut muiden kokemuksia, jotenkin visioin aina etukäteen, että itsekin läheisenä tuntisin etukäteen, tapahtumahetkellä tai heti sen jälkeen jonkinlaisen merkin jostain. Saisin sen lohtumuistokseni. Mutta mitään ei tapahtunut missään vaiheessa. Vain raadollista kuolemaa. Olen niin pettynyt. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humpuukia kaikki

Vierailija
2/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olit egoisti. Nyt näit omin silmin että ihminenkin on pelkkä eläin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua tavallaan, se ei tarkoita etteikö sinua kuultaisi eikä se tarkoita että olisit huonompi ihminen kuin joku toinen joka saa näitä kokemuksia.

Pysy vain luottavaisena elämää kohtaan ja muista että elämää on aina omaankin kuolemaan saakka.

Vierailija
4/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman edun tavoittelija? Varmaan jokainen jossain mielessä on ihan jo pysyäkseen elossa. Ei kylläkään omasta mielestäni liity aloituksen teemaan, mutta whatever. En ole kuulunut kirkkoon vuosikymmeniin, mutta jotenkin olin silti odottanut jotain merkkiä, jostain.

Vierailija
5/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustarastas. Ennen, tilanteessa ja jälkeen.

Vierailija
6/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei edes näinkään arkista asiaa. Ei edes pölyhiukkasta, joka olisi leijaillut. Ei mitään. Pelkkää tyhjyyttä.

Vierailija
7/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan saada sen merkin myöhemmin. 

Vierailija
8/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei edes näinkään arkista asiaa. Ei edes pölyhiukkasta, joka olisi leijaillut. Ei mitään. Pelkkää tyhjyyttä.

Ei tosielämässä ole mitään mystisiä "merkkejä", on vain fyysinen todellisuus.

Vierailija
9/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustarastas on fyysinen lintu. Istui sairaalan ikkunalaudalla ennen kuolemaa, hautajaisissa hypähteli kappelin ikkunan takana ja hautajaisten jälkeen omassa pihassa. Normaalisti en näe tätä lintua lainkaan.

Vierailija
10/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman edun tavoittelija? Varmaan jokainen jossain mielessä on ihan jo pysyäkseen elossa. Ei kylläkään omasta mielestäni liity aloituksen teemaan, mutta whatever. En ole kuulunut kirkkoon vuosikymmeniin, mutta jotenkin olin silti odottanut jotain merkkiä, jostain.

Ei, vaan ylimielisenä ajattelit että ihmiselämä on jotenkin merkityksellisempi kuin leijonan, kirpun tai vaikka aasin elämä.

Tuleeko jokaikisen aasin kuoltua joku erityinen merkki? Entä hyttysen?

Niinpä.

Ei luonnon näkökulmasta ihminen eroa näistä muista mitenkään. Ihmiset itse ovat kuolemanpelossaan sepustaneet itselleen yliluonnollisia tarkoitusperiä.

Vierailija
11/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt varmaan tarkoitettiin asioita, joita jotkut ovat kokeneet merkityksellisiksi suhteessa kuolemantapaukseen. Kyse ei ehkä ole siitä, onko jokin luonnollista vai epäluonnollista, vaan onko jokin asia läheisen tulkittavissa yliluonnolliseksi merkiksi/viestiksi, joka tuo läheiselle lohtua  Netissä tällaisia tulee joskus vastaan. Tunne tai herääminen yöllä samaan aikaan kuin läheinen on kuollut, uni, aavistus, valo, näky...

Vierailija
12/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan ylimielisenä ajattelit että ihmiselämä on jotenkin merkityksellisempi kuin leijonan, kirpun tai vaikka aasin elämä.

Niinpä.

Ei luonnon näkökulmasta ihminen eroa näistä muista mitenkään. Ihmiset itse ovat kuolemanpelossaan sepustaneet itselleen yliluonnollisia tarkoitusperiä.

Et tainnut ihan käsittää. Ei kirpuilla ja aaseilla ole ihmisten tavalla mitään uskontokäsityksiä tai odotuksia tai pohdintoja maailmankaikkeuksista ja tietoisuuksista. Harvalla on myöskään mitään suureellisia tunnesiteitä hyttyseen, leijonaan tai aasiin. 

Vierailija
13/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

Minulle ihmiselämä on arvokkaampi ja täysin erilainen kuin vaikkapa kirpun elämä, myönnän kyllä.

Vierailija
14/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, niin sanotut yliluonnolliset ja henkiset kokemukset vaativat yleensä "yliaistillisia" kykyjä, jotta ne voisi havaita. Jos ei ole harjoittanut tai aktivoinut näitä kykyjä, on vaikea saada mitään merkkejä henkimaailmasta, ellei ole luonnostaan lahjakas. Sellaiset konkreettiset materiaalisessa ulottuvuudessa tapahtuvat kliseiset "merkit", kuten vaikka kellon pysähtyminen tai höyhenen löytyminen, ovat useimmiten sepitettä tai ihan vain sattumaa.

Vierailija
15/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua tavallaan, se ei tarkoita etteikö sinua kuultaisi eikä se tarkoita että olisit huonompi ihminen kuin joku toinen joka saa näitä kokemuksia.

Pysy vain luottavaisena elämää kohtaan ja muista että elämää on aina omaankin kuolemaan saakka.

Ja kuoleman jälkeen se elämä vasta alkaakin. Siunausta!

Vierailija
16/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se enemmän taitaa olla sattumaa, että tulee joku "merkki". Varsinkin sairaan läheisen kohdalla sitä lähestyvää poismenoa ajattelee sekä tietoisesti että alitajuisesti aika paljon. Ihmisellä on myös sellainen taipumus, että ne lukuisat "väärät hälytykset" kaikenlaisten merkkien ja "enteiden" muodossa tuppaavat unohtumaan. Itse näin vähän aikaa sitten unta, jossa vanha isoisäni tuli sanomaan hyvästit. Edelleen kuitenkin painelee menemään. Tietyllä todennäköisyydellä olisi saattanut kuolla juuri samana yönä, ja helposti tästä olisi saattanut vakuuttua, että ihan oikeasti kävi. 

Vierailija
17/17 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, niin sanotut yliluonnolliset ja henkiset kokemukset vaativat yleensä "yliaistillisia" kykyjä, jotta ne voisi havaita. Jos ei ole harjoittanut tai aktivoinut näitä kykyjä, on vaikea saada mitään merkkejä henkimaailmasta, ellei ole luonnostaan lahjakas. Sellaiset konkreettiset materiaalisessa ulottuvuudessa tapahtuvat kliseiset "merkit", kuten vaikka kellon pysähtyminen tai höyhenen löytyminen, ovat useimmiten sepitettä tai ihan vain sattumaa.

Vaikka noin olisikin, niin voi silti tulla sellainen fiilis, että olisi pitänyt saada jokin merkki. Kun surevan ihmisen päähän pälkähtää kaikenlaisia ajatuksia, jotka voivat olla ihan järjettömiä, ehkä omastakin mielestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän