Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ja mitä olette sopineet avioerotilanteessa osituksesta?

Vierailija
01.08.2025 |

Kuinka ositus sujui käytännössä ja kuinka nopeasti? Tässä tapauksessa avioehtoa siis ei ole.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin toiselle kaiken muun paitsi henkilökohtaiset tavarani. Muutama tunti meni, kun keräsin tavarani. Jokunen viikko vierähti ennen kuin paperit oli tehty ja allekirjoitettu. Minun puolestani olisi mennyt ilman papereita, mutta en halunnut jättää kuolinpesälle tekemätöntä ositusta minun poistuessani. 

Vierailija
2/10 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex mies pisti ranttaliksi. Avioehtoa ei ollut eikä ollut penniäkään maksanut minun asunnosta, olisi halunnut että hän saa erossa omistukseen puolet minun asunnosta?? Olisi halunnut myös minun auton hänen omistukseen. Lakimiesten kesken meni 3kk että saivat paperit tehtyä, ex meinaan halusi aivan kaiken minkä omistan. Minä jouduin maksumieheksi kuitenkin lopulta, hän oli lompakkoloisinut ja piilottanut omat rahat kun kerroin haluavani eron. Paperit allekirjoitettiin erikseen notaarin konttorilla. Ex teki kuitenkin vielä rikosilmoituksen kun ei saanut haluamiaan tavaroita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö lakimies paperit? Mitä niihin kirjattiin?

Ap

Vierailija
4/10 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex mies pisti ranttaliksi. Avioehtoa ei ollut eikä ollut penniäkään maksanut minun asunnosta, olisi halunnut että hän saa erossa omistukseen puolet minun asunnosta?? Olisi halunnut myös minun auton hänen omistukseen. Lakimiesten kesken meni 3kk että saivat paperit tehtyä, ex meinaan halusi aivan kaiken minkä omistan. Minä jouduin maksumieheksi kuitenkin lopulta, hän oli lompakkoloisinut ja piilottanut omat rahat kun kerroin haluavani eron. Paperit allekirjoitettiin erikseen notaarin konttorilla. Ex teki kuitenkin vielä rikosilmoituksen kun ei saanut haluamiaan tavaroita. 

Miten tämä juttu päättyi?

Vierailija
5/10 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaoimme tavarat yhteisymmärryksessä, yhteistä asuntoa ei ollut. Muutenkin eromme oli ystävällinen.

Vierailija
6/10 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ositus tehtiin ja nimet laitettiin alle. Kaikki omaisuus puoliksi. Minä ostin exän ulos yhteisestä talosta ja maksoin tasinkoa. 

Vierailija
7/10 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen lähti säänpieksämän perseensä kanssa, mukaan lähti matkalaukku, jolla myös tuli sisään. Heihei! 

Vierailija
8/10 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo velkoineen miehen nimissä. Ei avioehtoa. Pääsin paljon helpommalla kun talo jäi velkoineen miehelle. Tehtiin itse osituspaperi ja kaksi todistajaa allekirjoitti sen myös.

Vierailija
9/10 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä juttu päättyi?

Poliisilta tuli kirje että ei etene mihinkään esitutkinnasta. Ex kuitenkin vuoden verran jaksoi vainota ja tehdä uusia sposteja ja oli mukamas lenkillä minun työpaikan luona. Loppui se aikanaan.

Asiakirjaan lakimiehet oli kirjannut kaikki omaisuuden ja velat, maksusuunnitelma ja ehdot mistä taisteltiin se 3kk. Ehdoissa oli että hyväksyn täysin tämän sopimuksen, tavarat on jaettu ja sillä sipuli, en kyseenalaista sopimusta jne. Toki jos ero ei ole riitaisa osituksen voi tehdä mille tahansa ruutupaperille eikä kyllä toki varmaan paljoa maksa jos yhteistuumin tekee lakimiehen kanssa. 

Vierailija
10/10 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up