Mitä mieltä olette sellaisesta, että käyttää alkoholia vain kesälomalla ja joulun aikaan?
Siis muutama viikko vuodessa. Ja muuten on raitis. Onko tuo kovasti haitaksi terveydelle?
Kommentit (13)
Ei jouluna, koska lapsiperheen joulu voi mennä pilalle känniörvellyksen vuoksi.
Mielestäni ihan fiksua ja kuulostaa kivalta. Jatkuva juopottelu on paljon vahingollisempaa. Itse en voi juoda enää ollenkaan mikä aina silloin tällöin vähän harmittaa, mutta itsepä aiheutin senkin joten selvinpäin eteenpäin.
Mulla se menee nykyään lähinnä just noin. Nuorempana tuli otettua useammin, mutta nyt vain jouluna ja lomilla.
Sehän riippuu vähän siitäkin miten sitä alkoholia käyttää.
Itse voin juoda kesälomalla ehkä 1-2 lasia terassilla .
Satunnaisen lasillisen kesäjuhlissa, jos joku kutsuu ja jos en ole autolla
Mökki reussulla, jos joku kutsuu niin sauna oluen tai lonkeron nauttia.
Joku toinen juo alkoholia yhtenä kesäpäivänä enemmän kuin minä
Samoin Jouluna saatan juoda lasin viiniä tai konjakkia tuskin molempia. - Joku 2. juo vähintään tämän ja enemmänkin.
Pidän omituisena, että kokee tarvetta ryypätä ylipäänsä (jos siitä siis on kyse). Itselleni riittää muutama annos, useimmiten vain yksi tai kaksi, ja sekin vain erityistapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Pidän omituisena, että kokee tarvetta ryypätä ylipäänsä (jos siitä siis on kyse). Itselleni riittää muutama annos, useimmiten vain yksi tai kaksi, ja sekin vain erityistapauksissa.
Joo, onhan se ihan todella harvinaista, että ihmiset ottaa enemmän kuin yhden tai kaksi 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan se ihan todella harvinaista, että ihmiset ottaa enemmän kuin yhden tai kaksi 🙄
Ei se harvinaista ole vaan omituista ja epätervettä. Tai no, omassa tuttavapiirissä se on onneksi aika harvinaistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei valitettavasti ole lainkaan harvinaista. Juopooja kyllä (edelleenkin valitettavasti) riittää.
En minäkään juo kuin 6-10 krt vuodessa, enkä koskaan örvellä. Ihan jees kun vaan huomioit läheiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se mikä on tylsää niin me, jotka käytämme alkoholia vähemmän tai mahd. eivät kaikki absokutisteina lainkaan joudumme selittömään miksi ei maistu kuin he, jotka juovat kaksin käsin.
Sinkkumies
Ryyppäystarkoituksessa ottamista en ymmärrrä (eikä minun ehkä tarvitsekaan). Jos ottaa kerrallaan vain annoksen tai pari niin mikäs siinä.
Onko kellään mullaan tällaista?