Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapohjista lähtee iho, onko kellään ollut vastaavaa?

Vierailija
30.07.2025 |

Jalkapohjissani on ikäänkuin rakkuloita, mutta niissä ei ole nestettä sisällä. Ne rikkoutuvat helposti ja ihoa kuoriutuu isolta alueelta. Mitään punotusta tai kutinaa jaloissa ei ole ja iho on muuten terveennäköinen. Mistä tämä mahtaisi johtua? Kellään ollut vastaavaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ostanut jalkineet Temusta ?

2/7 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaista, kun mulla oli Kiinasta tai Thaimaasta lomamatkalta ostetut sandaalit. Iho alkoi kuoriutua. Kuorin jalat sellaisella hohkakivellä. Rasvasin hyvin ja ongelma poistui. Mietin, oliko niissä sandaaleissa jotain.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieni?

Vierailija
4/7 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla tosiaan ei ole uusia kenkiä tai ei ole sieni, niin näin kuumalla jos olet käyttänyt suljettuja kenkiä ja sukkia niin voi vaan olla että jos olet ollut paljon jalkojen päällä niin kuoriutuu pois nopeammin. Jos eivät siis ole rakkuloita ihossa vaan niin että se iho itse kuoriutuu pois ohuena nahka"kalvona" ja alla on terve iho.

Mulla oli samaa kun tein 150km vaelluksen toukokuussa eli kova rasitus ja jalkojen hautuminen. 

Auttoi kun kuorin jalat ja rasvasin ureaa sisältävällä voiteella.

Vierailija
5/7 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uusia kenkiä ja ihan hyvät, laadukkaat kengät on. Olen käyttänyt suljettuja kenkiä ja kävellyt paljon, joten se voisi tosiaan olla syynä kuoriutumiseen. Ihan ohuena kalvona iho lähtee irti ja alla on tervettä ihoa. Sienestä ei ole kokemusta, mutta tuskin sitäkään sitten on, kun ei ole muuta oireilua ja varpaanvälitkin ehjät.

Ap

Vierailija
6/7 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enterorokko?

Vierailija
7/7 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: