Ehkäisyn lopettaminen
Mitä huomasit kun lopetit ehkäisy valmisteiden käytön kokonaan?
Minulla ollut vuosia erittäin voimakasta väsymystä ja sen myötä usein voimakasta alakuloisuutta. Olen kokeillut kaikki vinkit, syön tervellisesti ja liikun, en ole lainkaan ylipainoinen. Lääkärissä otettu varmaan kaikki mahdolliset verikokeet ja tutkittu kaikkea mutta missään ei löydy syytä tälle.
Nyt olen alkanut miettimään voisiko ehkäisy olla syynä? Koska onhan tälle oireilulle pakko olla joku syy? Normaali ihminen jaksaa työt ja kotonakin vielä jotain. Minä en jaksa pahimpina päivinä yhtään mitään. Esimerkiksi tänään. En ole laiska, tykkään tehdä asioita mutta kun keho tuntuu raskalle kun väsyttää niin paljon etten pääse liikkeelle. Se taas ahdistaa koska tunnen itseni arvottomaksi sen takia. Hyvinä päivinä taas urheilen paljonkin jopa kolmea eri lajia ja se piristää mieltä.
Eli kiinnostaa kuulla mitä muutoksia ihmiset huomanneet kun lopettanut ehkäisyn. Itsellä ei miestä ole joten turhaan edes syön pillereitä. Ainoa hyvä puoli on ettei ole kuukautisia mutta olen valmis ottamaan kuukautiset jos pääsen väsymyksestä eroon.
Kommentit (5)
Mulla on aivan kauhea unettomuus pillereiden myötä. En voi lopettaa koska en saa tulla missään nimessä raskaaksi, sovittu miehen kanssa. Aviossa ollaan ja edellisen suhteen lapset jo aikuisia
Syöt pillereitä ehkäisyyn vaikka ei edes miestä ole? Ok, koita pärjäillä
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aivan kauhea unettomuus pillereiden myötä. En voi lopettaa koska en saa tulla missään nimessä raskaaksi, sovittu miehen kanssa. Aviossa ollaan ja edellisen suhteen lapset jo aikuisia
Miehelle sitten sterilisaatio?
Jos päädyt parisuhteeseen, kannattaa huolehtia ehkäisystä ettei tule vahinkoja.
Sterilisaatio on siitä hyvä ettei se ole hormonaalinen ehkäisymenetelmä joten sitä kannattaa harkita jos hormonilliset on ongelma.