Poliisin hupiohjeet helteisiin: Pitäkää ikkunat iltaviileällä kiinni!
Ihmiskuvatukset tulevat avoimista ikkunoista sisään iltaisin, kun helteillä on pakko viilentää kämppiä illalla ja yöllä. Poliisi kehottaa tukehtumaan umpioihinsa.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Jos pamauttaa paistinpannulla päähän, kauanko on aikaa lähteä hakemaan kettinkiä ja käsirautoja rautakaupasta?
Kaverin puolesta kyselen.
Et sinä kuolleelle kettinkejä tarvitse. Ei ole kauaa, kun yövieraana ollut ta, ppoi asunnonhaltijan paistinpannulla.
Vuosaaressa oli muutama vuosi sitten kiipeilty jopa neljännen kerroksen parvekkeille. Apinat ovat notkeita. Suomalainen harvemmin niin ketterästi menee varkaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin jo kymmeniä vuosia sitten täällä stadissa, että että jos asuu kerrostalossa, niin ei alhaalla. Joissakin maissa on alakerroksen ikkunoissa kalterit. Niitähän on ihan koristeellisia, ei tarvitse näyttää vankilalta.
Yhtä hyvin omakotitalon alaikkunoista pääsee, jos ei ole korkeaa kivijalkaa.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Helsingin ongelmia.
Eikö tämä ollut jätkäsaaren ongelmia jo sannan hallituksen aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vuosaaressa oli muutama vuosi sitten kiipeilty jopa neljännen kerroksen parvekkeille. Apinat ovat notkeita. Suomalainen harvemmin niin ketterästi menee varkaisiin.
Ruotsissa sama juttu. Ja tampereellahan joku apina kiipeili useammallekin partsille ja pelastuslaitos vielä meni virittämään jonkun pehmusteen alle jos sattuu putoamaan.. Tuollaisen pitää nimenomaan antaa tulla niskoilleen alas.
Tuo apina tosin tarvitsi vissiin etälamautintakin ennen kuin poliisit sai sen nippuun ja vittttuun sieltä partsilta.
varkaat ei naurun asia, rikotaan,varastetaan jne. tulevat yölläkin elli hälytin ole päällä. hyödyntävät kyllä ajan ja paikan vaikka porukat kotona. ihan nukkuessakin,et sä oo tintaamassa silloin pannulla.
tai kipaiset vaikka ulkona viemässä roskat,pihahomma,pyykit. muka lyhyt kauppareissu -jo hyödynnetään. pidetään silmällä asuntoja. pukeudutaan muka johonkin ns huoltotyyppiseen asuun,muka alueella duunia ovat tekemässä,sit isketään. ja laitetaan muistiin milloin missäkin poistutaan kodeista jne. ihan turhaa moinen suunsoitto miten mie tinttaan. tuskin edes huomaat käyntiä. juurihan oli lehtijuttu kun yöllä käyty talossa,pojan rippirahatkin viety,metwursti ja ihan kaikkee,olipa aamulla järkytys herätä silläkin perheellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pamauttaa paistinpannulla päähän, kauanko on aikaa lähteä hakemaan kettinkiä ja käsirautoja rautakaupasta?
Et sinä kuolleelle kettinkejä tarvitse. Ei ole kauaa, kun yövieraana ollut ta, ppoi asunnonhaltijan paistinpannulla.
Taisi olla kaksikin tuollaista, toisessa myrtsi ja moniosaajat ja toisessa myllypuro ja hatkakakarat.
Mulla on ikkunat niin korkealla tässä omakotitalossa, että ei ikkunoista niin vain sisälle tulla. Pitää olla tikkaat jos aikoo sisälle päästä ja lisäksi pitää olla todella hoikka jos aikoo mahtua tuuletusikkunasta sisälle.
Minun on pakko pitää ne kiinni hyttysten takia. Jos hetkenkin pitää auki, niin kohta on muutama hyttynen sisällä inisemässä. Se on suurempi haitta kuin kuumuus.
Voi kun tulis joku ikkunasta sisään. Saisi pesämallomaila tekemistä.
On pidettävä kiinni kun ampiaiset tulee muuten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin jo kymmeniä vuosia sitten täällä stadissa, että että jos asuu kerrostalossa, niin ei alhaalla. Joissakin maissa on alakerroksen ikkunoissa kalterit. Niitähän on ihan koristeellisia, ei tarvitse näyttää vankilalta.
Puhuinkin kerrostalosta, lähiöistä. Omakotitalo alueet erikseen. Niissä harvemmin vaeltelee epämääräistä porukkaa kaduilla, kuten lähiöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi tukia ja nyt ei voi pitää ikkunoita auki helteellä.
Pitää laittaa ikkunan alle jotain niin että jos joku tulee niin kuulee.
Tai laita kalterit
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ikkunat niin korkealla tässä omakotitalossa, että ei ikkunoista niin vain sisälle tulla. Pitää olla tikkaat jos aikoo sisälle päästä ja lisäksi pitää olla todella hoikka jos aikoo mahtua tuuletusikkunasta sisälle.
If theres a will theres a way. Arvaa ketkä on hoikkia ja notkeita?
Vierailija kirjoitti:
Siis HELSINGISSÄ, ei muualla!
Eikö tampereellakin joku kiivennyt parvekkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuinkin kerrostalosta, lähiöistä. Omakotitalo alueet erikseen. Niissä harvemmin vaeltelee epämääräistä porukkaa kaduilla, kuten lähiöissä.
Siellähän kiertää ne itä-eurooppalaiset
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoinen mies hyppää helposti omakotitalon ikkunoille. Ootko nähnyt niitä armeijan harjoitusratoja?