Voiko tosi ystävän kanssa kasvaa erilleen?
Olen viime vuosina huomannut, ettei meillä ole enää mitään puhuttavaa. Voi johtua minustakin, koska olen elänyt raskasta elämänvaihetta. Silti tuntuu, että ystävän seurassa olon jälkeen olo on ankeampi kuin ennen sitä. Puhutaan suurinpiirtein enää vain säästä ja hänen sukulaisistaan (joita en tunne). Jos alan puhua itseäni kiinnostavista asioista, ystäväni saattaa jopa alkaa haukoitella. Tuntuu, että innostuu vain omista asioistaan. Mutta kuten sanoin, vika voi olla myös minussa. Ennen jaksoin kuunnella hänen monologejaan paremmin. Nykyään ne lähinnä ärsyttävät ja tuntuvat itsekeskeisiltä. 😓
Kommentit (4)
Voithan kysyä kiinnostaako aihe häntä?
Voi tietenkin, jos muuttaa vaikka toiselle paikkakunnalle, niin helposti pitemmän päälle jää jonkun Somen seuraamisen varaan koko suhde.
Ei ole oikein järkeä kysyä, kiinnostaako aihe häntä, jos kerron oman elämäni tärkeimmistä asioista. Jos ei jaksa edes sitä vertaa näytellä, että kiinnostaisi, vaan sen sijaan haukottelee, niin antaa olla. 

ap
Ap jatkaa vielä: Outoa on aina ollut se, että jos minä puhun jostain aiheesta, hän kuuntelee sitä ilmeenkään värähtämättä, mutta ei jatka aiheesta mitenkään. Keskustelua ei siis synny muista aiheista kuin niistä, jotka häntä itseään kiinnostavat.