Kesäkuun lopussa 330 800 työtöntä, 126 000 pitkäaikaistyötöntä, työllisyys alentunut 70 000 hengellä
Lauri Lyly kertoi juuri a-studiossa. Kokoomuksen työministeri Matias Marttinen puristeli päätään..mikähän hänestä ei pitänyt paikkansa?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
U.K.K: olen syvästi huolissani hyvinvoinnin jakautumisesta epätasaisesti kansalaisten kesken. (65 000 työtöntä/ 70-luku)
kekkonen oli kansan puolella.
Nykyään ei enää tarvi lähteä Ruottiin töihin niinku 60-luvulla ku meillä on varaa maksaa nii hyvää työttömyyskorvausta
Vierailija kirjoitti:
Niin 37 500 työtöntä enemmän kun viime vuoden kesäkuussa. Alinta kastia valehtelijat vai onko ap vain tyhmä.
Kannattaa lukea ajatuksella. Aloituksessa lukee TYÖLLISYYS ALENTUNUT 70 000 hengellä, ei siis työttömyys, joka on noussut 330 800 työttömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Riikka, Petteri, Arto! Hienosti toimittu.
Joo työllisyyttä edistäviä toimia on tehty, edellinen hallitus ei tehnyt.
Petterin ja Riikankin olisi sitten kannattanut jättää tekemättä, koska heidän "työllisyystpimillaan" työttömyys on kasvanut kovaa tahtia ja työllisyys vähentynyt.
Kyllä minua alkaa turhauttaa tämä tilanne. Olen hakenut aktiivisesti töitä tammikuusta saakka. En ole päässyt yhteenkään haastatteluun. Satoja hakijoita per paikka. Ennen vanhaan sitä pääsi suhteilla töihin, vaan ei enää. Tuttavat ovat yrittäneet auttaa ja vastaus on aina sama, ei ole varaa palkata, vaikka olisi kuinka hyvä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Nostetaan veroja niin asia korjaantuu,eiks jeh?
OrpoPurra nosti tämän vuoden palkansaajien verotuksen (työ&kulutus) EVA:n mukaan korkeimmaksi 10-vuoteen.
Huonon työllisyys- ja työttömyystilanteen takia myös työttömyysvakuutusmaksu uhkaa nousta, jota laskettiin Marinin kauden ennätystyöllisyyden takia.
Eli oikeistohallitus vain kurittaa palkansaajia..mutta hei, eihän eliitin ja elinkeinoelämän veroetuihin ja tukiin voi koskea, eihän?
Minun työttömyys kestänyt nyt jonkin aikaa. Juuri eräänä päivänä ystäväni kysyi minulta, että mitä jos et nyt saa töitä, mitä sitten tapahtuu. Tämä todella pysäytti minut. En osannut sanoa kuin, että ei auta kuin hakea aktiivisesti ja toivoa, että jotain löytyy.
Kauppalehti: hallitus saavutti tavoitteensa, merkittävä onnistuminen työllisyydessä Tuore muistio kertoo Orpon hallituksen ongelmasta
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/c2431a08-11f9-4f44-892c-7348eb3cd65e
"Sanna Marinin (sd) hallituksen aikana Suomen työllisyysaste nousi 74,1 prosenttiin, eli tasan hallituksen tavoitteeseen. Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM:n julkaisematon muistio myös. Petteri Orpon (kok) hallituksen lähtötilanne ei ole muistion perusteella helppo."
Näistä Rinteen ja Marinin kauden 117 000 uudesta työllisestä OrpoPurra on tuhonnut politiikallaan jo 70 000, meneekö kauden aikana kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Olin vielä vuosi sitten onnellisesti töissä. Työn ohessa opiskelin ammattikorkeakoulussa päätoimisesti. Jäin työttömäksi. En ole oikeutettu edes työttömyystukeen. Opinnot on nyt viittä vaille valmiita. Enää viimeinen harjoittelupaikka pitäisi saada. Sen saaminen osoittautunut yhtä vaikeaksi , kuin tämän hetkinen työnhaku.
Toivottavasti löydät syksyn mittaan jotain. Itse olen työttömänä käyttänyt opiskelija titteliä, koska olen kokenut siitä olevan hyötyä. CV tyhjä aukko selittyy tällä.
Psykopaateilla ja sosiopaateilla on tapana toimia tyydytystä saadakseen toisia ihmisiä kiusaten tai toisinaan jopa pahoinpidellen, koska he saavat siitä jotakin sairasta tyydytystä. Valtion hallinnolta tuollaiset toimitavat ovat sen sijaan käsittämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on liikaa ihmisiä. Jos olisi miljoona asukasta vähemmän, töitä riittäisi lähes kaikille. Nyt ei riitä.
Ja silti elinkeinoelämä lue kokoomus ja kepu haluaa vähintään 40 000 kolmansien maiden moniosaajaa vuodessa lisää. Työministeri Arto Satonen kävi tammikuussa delegaation kanssa rekrytointimatkalla halpa-Aasiassa tämän takia, tuskin hallituskumppani persujen tietämättä.
Persut on kuitenkin ainoa puolue, joka ei halua halpatyöntekijöitä kehitysmaista.
Siis mitä. Nehän juuri istuu siinä hallituksessa, joka tätä ulkomaista työvoiman tuontia masinoi. Kerro yksikin ulostulo kulunelta kesältä, jossa persut asiaa aktiivisesti vastustaisi.
Vierailija kirjoitti:
U.K.K: olen syvästi huolissani hyvinvoinnin jakautumisesta epätasaisesti kansalaisten kesken. (65 000 työtöntä/ 70-luku)
Tuolloin ja noilla lukemilla Kekkonen järjesti kriisikokouksen että työttömyysluvut saataisiin laskuun. Nykyään vaan räitään päälle ja syytetään työtöntä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei enää tarvi lähteä Ruottiin töihin niinku 60-luvulla ku meillä on varaa maksaa nii hyvää työttömyyskorvausta
Koskakohan sulle menee jakeluun ettei työttömyyskorvaus riitä edes elämiseen, vai onko 600€/kk todella sinusta sellainen määrä että elät sillä ruhtinaallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua alkaa turhauttaa tämä tilanne. Olen hakenut aktiivisesti töitä tammikuusta saakka. En ole päässyt yhteenkään haastatteluun. Satoja hakijoita per paikka. Ennen vanhaan sitä pääsi suhteilla töihin, vaan ei enää. Tuttavat ovat yrittäneet auttaa ja vastaus on aina sama, ei ole varaa palkata, vaikka olisi kuinka hyvä tyyppi.
Sama mun kaverilla. Ollut työttömänä jo 4 vuotta jo ei koulun kautta harjoittelupaikkaa lasketa eikä siihenkään työllistynyt jälkikäteen. Kaverini on nykyään kamalan kireä ja kiukkuinen tilanteensa takia, tuntuu että kävelisi hänen lähellään kuin munan kuorilla. Meidän pomo valittaa ettei ole työntekijöitä ja kun sanoin että kaverini on työttömänä ja tarttis töitä ja kerroin rehellisesti hänen hyviä ominaisuuksiaan niin vastaus on että joo hän voi laittaa netin kautta hakemuksen...(jotka suurin osa päättyy mappiin ö eli silppuriin...)
On se kumma: ei ole tekijöitä mutta ketään ei haluta palkata. Töitä olisi kyllä eli ei ole olemassa työvoimapulaa tässä maassa vaan pulaa ilmaisesta työvoimasta!!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on liikaa ihmisiä. Jos olisi miljoona asukasta vähemmän, töitä riittäisi lähes kaikille. Nyt ei riitä.
Jos työperäisesti tuodut palautettaisiin, meillä vapautuisi kymmeniä- jopa satojatuhansia työpaikkoja työtä hakeville suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti elinkeinoelämä lue kokoomus ja kepu haluaa vähintään 40 000 kolmansien maiden moniosaajaa vuodessa lisää. Työministeri Arto Satonen kävi tammikuussa delegaation kanssa rekrytointimatkalla halpa-Aasiassa tämän takia, tuskin hallituskumppani persujen tietämättä.
Ja olihan siellä Lepäävaaran maauimalassakin moniosaaja uimavalvojana, joka siis ei osannut uida ja 3 lasta meinasi hukkua yhden päivän aikana, että on tämä hienoa kun tuodaan näitä laatutekijöitä.
Äänestäkää persuja ja kokoomusta tai jättäkää äänestämättä joka nostaa kokoomuksen ja rkp:n ääniosuutta ja tulos on tämä. Hyvinvointivaltion rauniot.
Täällä esimerkiksi kiinteitönhoidon kilpailutuksen voittaa se kuka tekee halvimmalla, eli käyttämällä esimerkiksi robottileikkuria nurmikoihin, eikä palkkaa ihmistä.
Esimerkiksi Tsekissä oli paljon yli 60 vuotiaita työntämässä ruohonleikkureita, heitä ei istutettu kotona.
Pian tämä malli etenee moniin töihin ja monille aloille, kukaan ei pärjää kilpailutuksessa, jos palkkaa työhön ihmisen.
Voi jeesus, jäikö äidinkielentunnit käymättä. Järkyttävää paskaa kirjoitusasu