Oletteko jo tilanneet pistorasioiden kalibroinnit?
Syksyllä on ruuhkaa sähköfirmoilla eli kannattaa ajoissa tilata kalibrointi.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
Jos + ja - sähkö eivät ole balansissa tulee tulipalo.
Vakuutusyhtiöt eivät tykkää.
Teen sen itse heti kun olen säätänyt valaisinten kondensaattorit
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
Huijaushöpötystä!
Teen itse ja huudan pika-pikaa-chuuu!
Kävivät eilen kalibroimassa, ja hyvä kun kävivät.
Oli kuulemma liikaa + sähköä tullut näillä ukkosilla.
Vierailija kirjoitti:
Kävivät eilen kalibroimassa, ja hyvä kun kävivät.
Oli kuulemma liikaa + sähköä tullut näillä ukkosilla.
Ja kovilla pakkasilla taas - sähköstä on ylitarjontaa.
Ihan peruskoulun fysiikkaa...
Vierailija kirjoitti:
Teen sen itse heti kun olen säätänyt valaisinten kondensaattorit
Joskus on ollut tosiaan kondensaattorin sykronointi pielessä. Olen vaihtanut uuden loisteputken niin taas jäpittää.
Ei jumalauta, kun jotkut voi olla sekaisin. Vian ei tarvitse olla iso, kun se on korvien välissä.
En ole tilannut enkä tule tilaamaan.
Kotitaloussähkö pitää kerran vuodessa tahdistaa valtakunnan verkon kanssa.
Sellasella mukavalla asialla lähdin soittamaan että kuinka usein laitat tilaten pistorasioiden kalibroinnin?
Meillä kävivät kalibroimassa kiukaan kivet. On paljon paremmat löylyt nyt.
Syksyllä tilaan kalibroinnin. Aika suolainen on tuntihinta, mutta so what. Koskakohan autokorjaamot alkavat kalibroimaan 12v järjestelmiä. Kuulemma valoista tulee kirkkaammat sanoivat DIY kalibroijat.
Kiitos aloittajalle, nostat tärkeän turvallisuuskohdan esille👌
-Kylmät kädet
Meillä ei kalibroida pistorasioita mutta meillä käy ihan oikeasti paikallisen sähköfirman mies tekemässä vuosihuollon talon sähköihin joka syksy ennen lämmityskauden alkua, avaa sähkökaapit ja pistorasiat jne ja kiristää kaikki johdot ja ruuvit, tsekkaa patterien termostaatit, lämminvesivaraajan ja testaa sulakkeet ja vikavirtakytkimet.
Tästä tulee aina paperinen pöytäkirja jossa on havaitut puutteet esim. pistorasia löystynyt tai ulkona aurinko haprastuttanut kaapelia. Melkein joka vuosi löytyy aina jotain korjattavaa joka voisi aiheuttaa tulipalon pitkittyessään.
Onks tää niiden kusetusfirmojen uusi jippo? Vissiin se putkien kuvantaminen ei enää tuota eikä huijausputkirempat.
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta, kun jotkut voi olla sekaisin. Vian ei tarvitse olla iso, kun se on korvien välissä.
Itseasiassa korvien välikin aika helppo kalibroida, suosittelen sinullekin.
Minä olen ottanut sen pakettipalveluna foliohatun auditoinnin kanssa, käyttävät samoja taajuuksia molemmissa toimenpiteissä.
Sen voi tehdä itsekin yhdistämällä tunniksi kaikki talon pistorasiat toisiinsa.
Joku keikkalääkäri kalibroi mun verisuonet ja nyt olen ikisairas.
Mikä se on?