Maatilalliset!
Olen lukenut/seurannut somesta kun moni tilallinen jolla lehmiä tai muuta karjaa päivittelee peltokiireitä ja navetta kiireitä jne. Ymmärrän että on varmasti kiire eikä rahaa palkata hirveästi työntekijöitä.
Itse olen pienestä tytöstä asti haaveillut maatilan töistä ja koskaan en niihin ole päässyt koska meidän suvussa ei tiloja ole. Yritin käydä koulua että olisin päässyt töihin ulkopuoliselle tilalle mutta en saanut tukia kun ei ollut ensimmäinen ammatti ja olisi pitänyt tehdä töitä sivussa että pärjää.
Tuli ajatus että voisiko jossain tilalliset ottaa ilmaista apua vastaan, itse voisin käydä auttamassa ilmaiseksi ja saisin samalla kokemusta. Kuulostaa ehkä tyhmälle ja että hankala opettaa siinä kiireen keskellä uutta tekijää jolla ei kokemusta paljoa ole, mutta entiedä voisiko olla mahdottomuus. Itse ainakin opin nopeasti ja mitään ei tarvitse neuvoa kädestä pitäen.
Kommentit (4)
Mikset sitten pienestä pitäen kouluttautunut maatilan töihin? Miksi vasta toisena tutkintona yritit?
Tämä on väärä sivu, lue vaikka Maaseudun Tulevaisuutta. Voit hyvin löytää sellaisen paikan, jossa voisit puuhastella jotain, vaikka et varsinaiseen työntekoon osallistuisi.
Ennen asia oli helpompi kun työt olivat fyysistä käsillä tehtävää työtä. Nyt pitää hallita koneet ja laitteet sekä automaatio. Ihan kokematonta ei voi ottaa, koska loukkaantumisriski on suuri. Maksatko itse vakuutuksesi, jos jotain sattuu?
Kokemattomasta on kiireaikana enemmän haittaa kuin hyötyä