Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustarastaiden elämäntarina jatkukoon

Vierailija
27.07.2025 |

No niin, nyt on emon pikkuisen karvapallerot jo kasoneet isoiksi. Yksi loppukesän "poikanen" tepputteli nurmikolla ja yht'äkkiä seisahtui pensasaidan viereen, kyttäili ja kyttäili, mammaa ei enää näy missään, mammo on sanonut heipat kun pallerot ovat kasoneet. "Poikanen" meni pensasaidan suojaan, siinä hiekka-multapohja, siihen aivan litteäksi ja mikä näytti hauskimmalta oli se, kun levitti toisen siipensä, niin se siipi jäi lepäämään alimmalle oksalle. Sanoin sisältä sille, että noooi, siinäpä onkin kiva kölliä lämpimässä hiekassa, rauhallista ja lämmintä. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖYHENpallerot, ei linnuilla ole karvaa! 

Vierailija
2/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitathan vettä niille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun linnuilla on, höyhenet ovat linnun karvaa.

Vierailija
4/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitathan vettä niille? 

On ollut kaiken aikaa.

Vierailija
5/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun linnuilla on, höyhenet ovat linnun karvaa.

Eivät ole. Ei sun hiuksetkaan ole sulkia. 

Vierailija
6/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin jäänyt, tarrautuu hiljaa kiinni maailmaan.

Emo on lähtenyt, kauas lentänyt. 

Poikanen huutaa, emo ei vastaa. Ei enää palaa. 

Poikasen siivet riippuvat, pensaan alla piilossa. 

Vaan rohkeus kasvaa, sydän vahvistuu. Uusi päivä koittaa, toivo ei katoa.

Poikanen oppii lentämään, taivaan teillä vapaana. Luonnossa jokainen hetki on uusi. 

Vierailija
7/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on yksinkertaisen oloinen ihminen.

Niin olenkin, julkisestikin kaikki luonnonystävät luonnehditaan yksinkertaisiksi, me kaikki olemme onnellisen yksinkertaisia. Nautin luonnosta ja kaikesta sen muodoista, ilman luontoa ja siellä oloa kuolisin tylsyyteen. Linnut, eläimet kaikki, ne ovat osa jotain suurempaa kuin betonibunkkeri, kaljabaari tai instagram, laadukasta kameraakaan ei löydy kaikilta, näkisitpä minun kuvakollaasin, hämmästyisit missä kaikkialla olen luontoa ja eläimiä kuvannut. Mustarastaspalleroista useampia kuvia, viimeisin ylpeyteni oli linssiin tarttunut ilves. Yksinkertainen on kaunista!

Vierailija
8/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotatko lehmän hevosesta ? --ERI--

Vierailija
9/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Eläimiä rakastavat ja luontoa kunnioittavat ovat niitä fiksuimpia ihmisiä.

Vierailija
10/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustarastaan laulu on yksi kauneimmista linnunlauluista. Minulle se on kevään merkki, tulee myös lapsuus mieleen.

Vierailija
11/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Eläimiä rakastavat ja luontoa kunnioittavat ovat niitä fiksuimpia ihmisiä.

Mä kunnioitan ja rakastan eläimiä ja luontoa. En silti kirjoita kuten ap eli vähä-älyisesti. Ap ei todellakaan vaikuta fiksulta vaan kouluja käymättömältä.

Oletko kenties jotenkin autistinen? Pystytkö kuvailemaan luontoa vain kuivan tietosanakirjan tavalla? Kaikki muu ilmeikkäämpi kieli on mielestäsi vähä-älyistä? 

Vierailija
12/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erotatko lehmän hevosesta ? --ERI--

Oletko oikeasti noin tyhmä?

Mä olen maaseudun kasvatti ja rakastan itsekin luontoa. En silti ole noin yksinkertainen kuin ap. Ap on juuri ja juuri päässyt peruskoulun läpi ja ulosanti on sen mukaista.

Kuulostat todella raskaalta ja ikävystyttävältä ihmiseltä. Vai onko sulla vaan paha olo tänään? 

Vierailija
13/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kunnioitan ja rakastan eläimiä ja luontoa. En silti kirjoita kuten ap eli vähä-älyisesti. Ap ei todellakaan vaikuta fiksulta vaan kouluja käymättömältä.

Höpö höpö, vaikutat siltä, että olet yksinäsi eikä kukaan huoli sinua mihinkään, eläimetkin loikkii pakoon kun näkevät sinut.

Vierailija
14/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olenkin, julkisestikin kaikki luonnonystävät luonnehditaan yksinkertaisiksi, me kaikki olemme onnellisen yksinkertaisia. Nautin luonnosta ja kaikesta sen muodoista, ilman luontoa ja siellä oloa kuolisin tylsyyteen. Linnut, eläimet kaikki, ne ovat osa jotain suurempaa kuin betonibunkkeri, kaljabaari tai instagram, laadukasta kameraakaan ei löydy kaikilta, näkisitpä minun kuvakollaasin, hämmästyisit missä kaikkialla olen luontoa ja eläimiä kuvannut. Mustarastaspalleroista useampia kuvia, viimeisin ylpeyteni oli linssiin tarttunut ilves. Yksinkertainen on kaunista!

Samanlainen olen minä, meillä käy linnut kylvyssä, puoliso teki niille altaan joskus vuosikymmenet sitten. Joka kesä on kylpijöitä riittänyt. Poikaset kaikista pesivistä lajeita tulee samaan aikaan kylpemään, suurempi lauma antaa turvaa. Kummasti ne tulee kaikki samaan aikaan ja sulassa sovussa lajista riippumatta kylpevät ja vuoroaan odottaa ne mitkä ei samaan aikaan mahdu. Isommat kun kylpee niin allas on tyhjä sen jälkeen, esim. sepelkyyhkyt

Vierailija
15/15 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tollo

Ap on tollo

Ap on tollo

Ap on tollo

Ap on tollo

Ap on tollo

Ap on tollo