Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksoissiskon varjossa elänyt

Vierailija
26.07.2025 |

Olimme epäidenttiset tyttökaksoset. Minä olin perheen palvelija ja ruma, kaksoissisko oli se prinsessa ja sai kiukutella ja olla nirso, ja silti häntä ihailtiin. Minä olin se ruma possu jonka tehtävä oli olla kiltti ja nöyrä palvelija. Kun aloin seurustella ja menin naimisiin ennen kaksoissiskoani, isäni ihmetteli miten MINÄ pääsin naimisiin ja sain fiksun ja kunnollisen aviomiehen ennen siskoani. Isäni luuli, että jäisin ikuisesti vanhaksipiiaksi ja minulle sanoi, että ihmetteli kuka mies minutkin huolii, ei kukaan? Ja sitten kun kävi toisin, isäni oli hyvin hämmästynyt. Ja vieläpä piti ja ihaili miestäni.

Kun synnyin keskosena, siskoni painoi 2 kg, ja minä 1,5 kg, mikä oli 70- luvulla todella vähän. Kaksoissiskoni pääsi kotiin mutta minä jäin komplikaatioiden takia yksin sairaalaan. Äitini oli saanut tietää kaksoisraskaudesta vain kuukautta ennen syntymää. Oli varattu vain yhdelle vauvalle kaikki tarvikkeet. Kun siskoni kotiutui hän pääsi pitseillä vuorattuun prinsessa sänkyyn. Kun minä kotiuduin, minut laitettiin nukkumaan banaanilaatikkoon. Tämä asetelma ei ikinä muuttunut.

Lapsena minun kaksoissisko nukkui isän ja äidin vieressä, kun minä en sinne päässyt, vaan nukuin omassa sängyssäni. En ole kertaakaan nukkunut äitini vieressä toisin kuin kaksoissiskoni. Tiesin ja tajusin jo pikkulapsena, ettei minulla ole samoja oikeuksia kuin siskollani. Siskoani ihailtiin mutta minulta odotettiin kiltteyttä ja työteliäisyyttä.

Nyt aikuisena, välit siskoon on menneet. Hän saa raivokohtauksia minua kohtaan ja olen joutunut näiden raivokohtaukseen takia laittamaan estot päälle. Aviomieheni sanoi, ettei minun tarvitse hyväksyä kaksoissiskoni raivokohtauksia ja hallintayriryksiä hyväksyä. 

Olen tehnyt surutyötä siitä, että minua ei ole lapsena rakastettu siten kuten olisin ansainnut, ehdotonta rakkautta kuten siskoni. Koko elämäni olen saanut perheeltäni rakkautta vain ehtojen ja suorittamisen kautta (olemalla nöyrä, kiltti ja palvelevainen) 

suren sitä, että Siskoni käyttää minua oman vihan, stressin ja vallankäytön kohteena. En ansaitse huonoa käytöstä ja alistamista. Suren, etten saa tervettä siskoutta, jossa minua arvostetaan ja kunnioitetaan ja rakastetaan

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi kyllä väärin. Vanhemmat odotti yhtä lasta, mutta saivatkin kaksi. Ja rakkaus sitten kohdistui vain siihen yhteen lapseen

Vierailija
2/4 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka ja surullinen asetelma. Tyttökaksosten äitinä särkee sydämen sinun tarinasi. Onneksi olet saanut kuitenkin aikuisena kokea rakkautta. Ja vanhempien ja siskosi menetys ennen kaikkea. Onko muita sisaruksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rankka ja surullinen asetelma. Tyttökaksosten äitinä särkee sydämen sinun tarinasi. Onneksi olet saanut kuitenkin aikuisena kokea rakkautta. Ja vanhempien ja siskosi menetys ennen kaikkea. Onko muita sisaruksia?

Olen saanut ihanaa, siunattua rakkautta aviomieheltäni ja omilta lapsiltani. Minulla on kaksoissiskon lisäksi isoveli ja isosisko. Valitettavasti sama asenne on tullut myös muilta siskoiltani. Olen se musta lammas ja huono kaikin tavoin. Suhteet sisaruksiini on huono koska aloin arvostaa itseäni ja en enää hyväksynyt alistamista ja kontrolointia. Sisarukseni ovat hyvin kontroloivia ja voimakastahtoisia. Olin alistettu ja nöyryytetty, kunnes tapasin tulevan aviomieheni joka rakasti minua täysin ja ehdoitta, ja sai silmäni avaamaan itsekunnioitukselle ja itsensä rakastamiselle ja kunnioitukselle. Mieheni herätti minut totuudelle. Sitä ennen olin aina ajatellut että ansaitsin kohtelun ja rakkaus täytyy ansaita ja että en ollut ihminen, joka olisi rakastamisen arvoinen, koska edes oma äitini ei rakastanut minua vaan siskoani. Luulin ansaitsevani kaiken, koska olin alempiarvoinen, vähemmän rakastettava. 

Mieheni avasi silmäni ja näytti, miltä ehdoton rakkaus tuntui. Hänen rakkautensa pelasti minut ja sai minut näkemään itseni uudella tavalla. Että olin ihminen, joka ansaitsi ehdotonta ja hyvää, syvää rakkautta

Vierailija
4/4 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut ihanaa, siunattua rakkautta aviomieheltäni ja omilta lapsiltani. Minulla on kaksoissiskon lisäksi isoveli ja isosisko. Valitettavasti sama asenne on tullut myös muilta siskoiltani. Olen se musta lammas ja huono kaikin tavoin. Suhteet sisaruksiini on huono koska aloin arvostaa itseäni ja en enää hyväksynyt alistamista ja kontrolointia. Sisarukseni ovat hyvin kontroloivia ja voimakastahtoisia. Olin alistettu ja nöyryytetty, kunnes tapasin tulevan aviomieheni joka rakasti minua täysin ja ehdoitta, ja sai silmäni avaamaan itsekunnioitukselle ja itsensä rakastamiselle ja kunnioitukselle. Mieheni herätti minut totuudelle. Sitä ennen olin aina ajatellut että ansaitsin kohtelu

Ihana mies sulla <3 !