Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ruoka ym allergiatestit on tehty alle 20-vuotiaana, niin pitääkö ne paikkansa yli 30-vuotiaana? Mitään allergioita ei nimittäin todettu.

Vierailija
26.07.2025 |

Hoitsua paikalla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat pitää tai olla pitämättä. Uusia allergioita voi syntyä milloin vain. Ne eivät ole näkyneet kauan sitten tehdyssä testissä. 

Vierailija
2/7 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat voivat kehittyä milloin vain. Herkkyydet voivat myös käsittääkseni parantua tai niille voi väliaikaisesti siedättyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni puhkesi koivun siitepöly- ja kiiviallergia sekä maitoproteiiniallergia selvästi yli 30 vuotiaana.

Vierailija
4/7 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin laajat allergiatestit viime marraskuussa, niiden mukaan en ole millekään allerginen. 

Tänä keväänä tuore omena alkoi kutittaa kurkkua, ja nyt elokuun alussa jouduin päivystykseen kun allergialääkkeen teho ei riittänyt vaan kutisin valtavasti kaikkialta (myös silmät, sieraimet ja korvat) sekä huulet kirvelivät ja turposivatkin vähän. Toissailtana laitoin kasvoille apteekin perusvoidetta, ja jouduin pesemään sen heti pois (posket muuttuivat tulipunaisiksi ja polttelivat). 

Ruokakokeilujen perusteella en voi tällä hetkellä syödä juuri mitään kasvikunnan tuotteita, pelkkä sitruuna-aromikin tuo kutinan takaisin. Salaatti menee pieninä määrinä, that's it. 

Kuulostaako tämä siitepölyallergialta? Vielä heinäkuun lopulla istuin puistossa onnellisena syömässä hedelmäsalaattia, vailla oireen oiretta.

Vierailija
5/7 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänäkesänä saanut voimakkaat oireet pähkinöistä 3x, silti testi näyttää negaa??

Vierailija
6/7 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tänäkesänä saanut voimakkaat oireet pähkinöistä 3x, silti testi näyttää negaa??

Olisiko ristiallergiaa?

Vierailija
7/7 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergioita on eniten lapsilla ja se on fakta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme