Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan ajanut päätä kaljuksi ja saanut tilalle paremmat hiukset?

Vierailija
23.07.2025 |

Näin naisihmisenä ärsyttää tää Heinähattu, mistä ei edes kalliilla aineilla saa terveen näköisiä. 

Mietin tätä vaihtoehtoa. Onko siis käytännön kokemusta kenelläkään? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi sanoi kerran kun pohdia asiaa, että hiukset ei siitä muutu. 

Toisaalta jos hiukset jos on olleet paremmat 🤔

Vierailija
2/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kokeilkaa kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkani oli erilaisista käsittelyistä ihan hamppua ja päätin ajella kaikki pois. Sitten päätin että en laita enää mitään käsittelyjä ja annan kasvaa oman värin takaisin. Kannatti. Toki se lyhyt vaihe kun tukkaa ei ole tuntui tosi oudolta ja ihmiset kyselivät onko minulla syöpä. 

Vierailija
4/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kokeilkaa kaikki.

Joskus on vaan parempi pitää pää kiinni jos ei ole mitään järkevää sanottavaa. Vaikka kuinka onkin kova tarve tulla huomatuksi. 

Vierailija
5/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko Suomessa vai maailmalla?  Luulisi ainakin maailmalla joku sellainen olevan.

Vierailija
6/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkonen ajoi ohenevat hiukset pois siinä toiveessa, että ne kasvaa vahvempana takaisin.

Huonosti kävi.

Vierailija
7/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ovat  kuollutta kudosta, ei niiden leikkaaminen  vaikuta mitään uuteen kasvuun.

Tietysti kun vaikka lyhennetään latvoja pitkistä hiuksista, niin kun on sitten saman mittaisi hiuksia enemmän, niin se voi vaikuttaa tuuheammalta hetken aikaa.

Vierailija
8/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syöpähoito vei lähes kaikki hiukset ja ajelin loputkin pois. Hoidon päättymisen  jälkeen  hiukset kasvoivat entistä parempikuntoisina ja tuuheampina. Johtuu kyllä ehkä enemmän siitä, että aiemmin kun minulla oli syöpä tietämättäni, hiuksia lähti aika paljon ja ne olivat jotenkin elottoman oloiset. 

Vierailija
9/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kalju. Uudet hiukset kasvoivat aluksi tummempina ja kiharampina, mutta pian muuttuivat takaisin vaaleiksi ja ohuiksi.

Vierailija
10/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ihan saman tuloksen, jos lakkaat nyt käsittelemästä hiuksia ja annat niiden kasvaa ja välillä tai lopuksi leikkaat vaurioituneet pois. Kaljuksi ajaminen ei vaikuta hiusten laatuun tai kasvuun mitenkään. 

Vierailija
11/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ne uudet kasvavat hiukset eivät tiedä, että edelliset on katkaistu.

Vierailija
12/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri piti aiemmin normilyhyttä tukkaa, mutta sitten leikkasi kaikki pois ja on ollut tosi tyylikäs sen jälkeen, kun on alkanut pitää tuommoista sentin pituista, osin harmaata sänkeä.

Vierailija
13/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.. Kiinalainen kaveri kertoi  että Kiinassa perinteisesti lasten hiukset pidettiin lyhyiksi leikattuna, että kasvaisi tuuhea tukka myöhemmin.

Vierailija
14/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin hiukseni tosi lyhyiksi (ehkä mittaa oli noin 4 cm) siinä toivossa, että saisin kasvatettua tuuheammat ja hyväkuntoiset hiukset. Kasvaminen oli hidasta ja jokin välivaihe aivan karmean näköinen. Pidinkin usein päähinettä tai huivia piilottamassa tukkaani. No, hiukset kasvoivat entisenlaisiksi, mutta hyväkuntoisiksi, kun en värjännyt niitä enkä värjää edelleenkään. 

Vierailija
15/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko. Kokeile

Vierailija
16/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pienempänä vaalea pellava pää...se ajettiin kaljuksi ja sen jälkeen. Kasvoi musta tukka ja paksu sellainen. Että parturi valitti että sakset tylstyy mun tukan takia..

En itsekään uskonut tätä mutta kun näin vanhoja valokuvia niin minulla on todellakin ollut täysin erivärinen tukka

Vierailija
17/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli pienempänä vaalea pellava pää...se ajettiin kaljuksi ja sen jälkeen. Kasvoi musta tukka ja paksu sellainen. Että parturi valitti että sakset tylstyy mun tukan takia..

En itsekään uskonut tätä mutta kun näin vanhoja valokuvia niin minulla on todellakin ollut täysin erivärinen tukka

Suurin osa suomalaisista on ollut lapsena pellavapäitä, mutta harva on aikuisena. Ei se tukka kuitenkaan leikkaamalla laatuaan muuta, vaan se tapahtuu vähitellen.

Vierailija
18/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää kuulemma näytän murhaajalta kaljuna ja sentin sängellä. 

Vierailija
19/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten kasvatus on pitkäjänteistä puuhaa. Jos leikkaat kaikki pois, on edessä aika pitkä urakka jos pitkää tukkaa kaipailet. Latva kuluu silti ja sitä joutuu siistimään.