Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kusetettu sukupolvi?

Vierailija
23.07.2025 |

Generation X (1965 viiva 1980). Tähän väittämään törmää alvariinsa, mutta silti hämärän peittoon usein jää, millä tavoin tämä kyseinen sukupolvi On siis kärsinyt epäoikeudenmukaisuutta.

Kertokaa jos pystytte.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin eläke karkaa jatkuvasti kaikilta muilta näkyvistä, paitsi suurelta ikäluokalta, jotka eläköityivät päälle viisikymppisinä ja elävät n 90 vuotiaiksi. 

Nyt olisi aika tehdä leikkaukset sinne eläkkeisiin. Kukaan ei tule saamaan yli 3000e ja huomioidaan muuten myös se omakotitalo ym. omaisuus. Ollaan kaikki tässä veneessä ja on aika boomereidenkin osallistua talkoisiin.

Ole sinä kaiken valmiina saanut hemmoteltu kakara hiljaa! Oletko itse suorittanut yliopistotutkintosi niin kuin opintolainalla ilman opinto- ja ilman asumistukea? Vinttihuoneessa asuen, ilman suihkua ja teleisiota ja ilman tietokoneita?Häh? Oletko itse maksanut opintolainasi viimeistä penniä myöten takaisin ja muuttanut työn perässä kauas juuriatai? Vastaapa ensin näihin, niin kysyn sitten sitten lisää.

Boomer

Rehkitte itseänne varten.

Vierailija
22/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin eläke karkaa jatkuvasti kaikilta muilta näkyvistä, paitsi suurelta ikäluokalta, jotka eläköityivät päälle viisikymppisinä ja elävät n 90 vuotiaiksi. 

Nyt olisi aika tehdä leikkaukset sinne eläkkeisiin. Kukaan ei tule saamaan yli 3000e ja huomioidaan muuten myös se omakotitalo ym. omaisuus. Ollaan kaikki tässä veneessä ja on aika boomereidenkin osallistua talkoisiin.

Ole sinä kaiken valmiina saanut hemmoteltu kakara hiljaa! Oletko itse suorittanut yliopistotutkintosi niin kuin opintolainalla ilman opinto- ja ilman asumistukea? Vinttihuoneessa asuen, ilman suihkua ja teleisiota ja ilman tietokoneita?Häh? Oletko itse maksanut opintolainasi viimeistä penniä myöten takaisin ja muuttanut työn perässä kauas juuriatai? Vastaapa ensin näihin, niin kysyn sitten sitten lisää.

Boomer

Vanhemmillasi oli niin kiire, etteivät ehtineet kasvattaa sinulle tapoja. 

Kyllä tässä on eletty ilman suihkuja ja televisioita boomerin lapsenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä sitten on paljon työpaikkoja kun suuret ikäpolvet menee eläkkeelle."

No eläkkeelle menivät, mutta virkoja ei täytetty, joka paikassa yt:t ja työpaikat meni ulkomaille.

Vierailija
24/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliinputoajien sukupolvi. Ensimmäinen sukupolvi, joka on vanhempiaan köyhempi, ja joiden eväät omat vanhemmat söivät ennen kuin elämä ehti edes alkaa.

Vierailija
25/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt 1962 mutta samaistun enemmän tuohon x-sukupolveen, kuin boomereihin, joihin taas kuuluvat selkeästi omat vanhempani. Mutta siis vastauksena kysymykseen: Ei mitenkään. Kaikki on tullut kuin manulle illallinen.

Vieläpä niin, että olen ehkä viimeistä sukupolvea, joka on päässyt työskentelemään omalla alallaan ns. haalarihommissa ja ruohonjuuritasolla. On aivan toista opiskella ja tehdä teoreettista tai suunnittelutyötä, kun on omin käsin koneistanut, hitsannut, jne. Olisi kamalaa, jos ei tuntisi tuollaisia konepajan perusjuttuja, pyörittäisi vain vuorotellen jotain mallia näytöllä, ja vuorotellen silmiään.

Vierailija
26/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan kukaan ole kusettanut ketään, kukaan vain ei oannut ennustaa miten maailma muuttuu. Ei osattu ajatella että ihmiset lakkaavat lisääntymästä etc.

Vierailija
27/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä maailmassa ole muutamia uskomuksia jotka pysyvät aina:

-edelliset sukupolvet ovat päässeet niin paljon helpommalla

-nuoriso ei osaa käyttäytyä eikä muutenkaan juuri mitään

-juurikin se oma sukupolvi on se kaltoimmin kohdeltu

-vanhemmat ei opi uutta

Vierailija
28/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen syntynyt 1962 mutta samaistun enemmän tuohon x-sukupolveen, kuin boomereihin, joihin taas kuuluvat selkeästi omat vanhempani. Mutta siis vastauksena kysymykseen: Ei mitenkään. Kaikki on tullut kuin manulle illallinen.

Vieläpä niin, että olen ehkä viimeistä sukupolvea, joka on päässyt työskentelemään omalla alallaan ns. haalarihommissa ja ruohonjuuritasolla. On aivan toista opiskella ja tehdä teoreettista tai suunnittelutyötä, kun on omin käsin koneistanut, hitsannut, jne. Olisi kamalaa, jos ei tuntisi tuollaisia konepajan perusjuttuja, pyörittäisi vain vuorotellen jotain mallia näytöllä, ja vuorotellen silmiään.

Ei, kyllä sä olet ihanehta buumeri

-77

Vierailija
29/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotain esimerkkejä:

Kauppiksessa alkoi 90 luvun alussa kuulla että tulee ammattikorkeakoulu. Kysyttiin koulusta, mitä tämä on ja miten sen voi käydä. Vastaus oli: Käytte samat koulut uudestaan mutta saatte sitte amk paperit. Eihän siihen kukaan ryhtynyt. Nyt sitten on jo pitkään potkittu yo-merkonomeja kun eivät ole AMK. Ei auta vaikka miten olet oppinut työssäsi ja osaat asiat

Eläkkeissä pyyhittiin kaikki ennen 25 vuoden ikää tienistit. Nyt sitten nuoret saavat jo näistäkin ansioista eläkekertymää

Tässä nyt alkuun, lue muista lisää.

Vierailija
30/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jotain esimerkkejä:

Kauppiksessa alkoi 90 luvun alussa kuulla että tulee ammattikorkeakoulu. Kysyttiin koulusta, mitä tämä on ja miten sen voi käydä. Vastaus oli: Käytte samat koulut uudestaan mutta saatte sitte amk paperit. Eihän siihen kukaan ryhtynyt. Nyt sitten on jo pitkään potkittu yo-merkonomeja kun eivät ole AMK. Ei auta vaikka miten olet oppinut työssäsi ja osaat asiat

Eläkkeissä pyyhittiin kaikki ennen 25 vuoden ikää tienistit. Nyt sitten nuoret saavat jo näistäkin ansioista eläkekertymää

Tässä nyt alkuun, lue muista lisää.

Ikäraja ei ollut 25 vuotta vaan 23. Sitä ennen ei minullekaan ole eläkettä kertynyt. En ole boomeri vaan 80-luvulla syntynyt.

Vierailija
31/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunaisten osuus työelämässä alkoi kasvaa 1965.1980 ja myöhempään syntyneillä vanhenpiaan huonompi elintaso.

Ei ole sattuma, vaan elintaso heikkenee käänteisessä suhteessa naisten määrään työelämässä sukupolven viiveellä.

Vierailija
32/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija 

Ne boomereiden työt oli yksinkertaisia pilipalihommia ja heidän työpanoksensa on korvattu jo roboteilla ja tekoälyllä. Boomerit nostivat järkyttävän hyvää palkkaa tekemällä jotain nippelihommia. Nyt töitä on vain vaativampiin hommiin mitä tekoäly ei osaa hoitaa. 

On teillä jutut! Tekoäly ei kyllä ole boomereiden syytä. Täällä kaksi boomeria, nippelihommissa kieltenopettajina kumpikin oltiin, varmaan roboteilla korvattuja nyt. Ai eikö? Eläkkeelle päästiin 64 vuotiaina, ei vähän päälle viisikymppisinä. 

Vierailija
33/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomer

Olen työkyvyttömyyseläkeläinen joten en saa lainaa. 5 ammattitutkintoa ja nyt koitan päästä lähes 40 vuotiaana amk. Asun itsemurhayksiössä tukien varassa. Suihku on samaten tietokone koska sellainen on pakko olla. TVtä ei ole. Olen asunut 4 eri paikka kunnalla.

Mitä muuta haluat tietää? Minun vuoro kysyä. miten maksoit lainasi? Saitko töitä?

Vierailija
34/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milleniaalina odotan edelleen niitä luvattuja työpaikkoja kun boomerit jää eläkkeelle. Samaten 90 luvulla alkaneen laman loppumista ja saisi vihdoin perustyön ja riittävän palkan jolla saisi auton ja omakotitalon.

Toistaiseksi on vain 5 ammatti tutkintoa duunari aloille missä on boomereiden euhun äänestetty vapaan liikkuvuuden myötä tullutta halpatyövoimaa.

Tässä iässä faijalla oli vaimo kaksi lasta ja kaksi autoa ja omakotitalo. Tietenkin velkaa mutta minä en saa edes töitä saati lainaa. 

Ne boomereiden työt oli yksinkertaisia pilipalihommia ja heidän työpanoksensa on korvattu jo roboteilla ja tekoälyllä. Boomerit nostivat järkyttävän hyvää palkkaa tekemällä jotain nippelihommia. Nyt töitä on vain vaativampiin hommiin mitä tekoäly ei osaa hoitaa. 

Ja ei tarvittu edes koulutusta vaan marsittiin firmaan käteltiin pomoa ja alettiin lakasee lattioita sitten ajan saatossa ylennettiin toimitus johtajiksi. Ei onnistu enää. pitää olla vähintään MBA.

Vierailija
35/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaankaan kukaan ole kusettanut ketään, kukaan vain ei oannut ennustaa miten maailma muuttuu. Ei osattu ajatella että ihmiset lakkaavat lisääntymästä etc.

Eiköhän nuo elämänarvojen muutos tullut 60-70 luvulla seksuaalimoraalin vallankumouksen muodossa missä seksi vapautettiin  irti avioliitosta. Ketkä sen teki?

Vierailija
36/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija 

On teillä jutut! Tekoäly ei kyllä ole boomereiden syytä. Täällä kaksi boomeria, nippelihommissa kieltenopettajina kumpikin oltiin, varmaan roboteilla korvattuja nyt. Ai eikö? Eläkkeelle päästiin 64 vuotiaina, ei vähän päälle viisikymppisinä. 

Boomerit on olleet 60 vuotta suurin äänestäjä kunta.

Vierailija
37/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua 1965- syntynyttä ole mitenkään kusetettu. Nyt olen 60v, viiden vuoden päästä koittaa eläkeaika, ihan hyvän eläkkeenkin saan. On kaikki perusasiat kunnossa. Lapsilla hyvät ammatit ja työt, seuraavaa sukupolveakin jo on.

Vierailija
38/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua 1965- syntynyttä ole mitenkään kusetettu. Nyt olen 60v, viiden vuoden päästä koittaa eläkeaika, ihan hyvän eläkkeenkin saan. On kaikki perusasiat kunnossa. Lapsilla hyvät ammatit ja työt, seuraavaa sukupolveakin jo on.

Noh, oletkin nippanappa buumeri, eli vielä saamapuolella.

Vierailija
39/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syntyneet on jotenkin sekopäistä sakkia

Pöö!

Totta puhuen nyt se nuoriso vasta sekaisin on. Eihän ne tiedä edes omaa sukupuoltaan.

De stora årskullarnas barn. 

Mene sinne RKP:n puoluetoimistolla sössöttämään rantaruotsia. Tämä on suomenkielinen palsta. Pyydä vaikka tukia mansikkamaalle, tomaattitilalle tai johonkin vastaavaan ihmiskauppatoimintaan. Alapeukku aina lukematta paskaasi.

Vierailija
40/42 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä sitten on paljon työpaikkoja kun suuret ikäpolvet menee eläkkeelle."

No eläkkeelle menivät, mutta virkoja ei täytetty, joka paikassa yt:t ja työpaikat meni ulkomaille.

Tästä tunnistaa ikänsä suojatyöpaikassa oleilleen. Niin tärkeä tehtävä, että sen voi välittömästi lopettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan