Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäätkö mennä juttelemaan vieraalle ihmiselle?

Vierailija
22.07.2025 |

Jutteletko mieluummin miehille vai naisille vai molemmille? Millaisissa tilanteissa? Kaupassa, rannalla, liikennevälineissä vsi missä? Miten aloitat jutun? Oletko itse mies vai nainen? 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään mene jos ei ole mitään kysyttävää.

Vierailija
22/33 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä tyyppejä. Miksi pitäisi ruveta juttusille. Itsekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nää vetäsee herneen nenään jos ei rupea juttusille.

Vierailija
24/33 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksissa juttelen ihan mielelläni, vaikka valokuvauskurssilla tai tanssitunnilla. Muuten en. 

Vierailija
25/33 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nää vetäsee herneen nenään jos ei rupea juttusille.

Varsinkin känniläiset. 

Vierailija
26/33 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
27/33 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan takaapäin puhuvia!

Vierailija
28/33 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään viimeksi olen aamulla jutellut kolmen vieraan kanssa.

Kyllä sen verran small-talkkia pitää osata ja harrastaa, että ei tule kummallekaan kiusaantunut tunne ja vain jäädä kyräilemään.

Huomaavaisuus on kohteliasta toisia kohtaan. Toinen voi vastata saa jos siltä tuntuu, mutta ei toki ole pakko jos ei halua. Sillä riskilä, että jos sitä ei tee huomaavainen voi vetää johtopäätöksen, että vastaamatta jäänyt on sivistymätön moukka.

Käytöstapojen osaaminen on varsin heikkoa Suomalaisilla nykyisin. Käytöstapoja osaamaton ei jää huomaamatta, hän jättää toisille tavat osaaville itsestään joko heikon itsetunnolla varustetun moukan tai barbaarisen minä-minä-minä ihmisen vaikutelman.

Ja sen verran pitäisi tietää ja osata, että nuoremman tulisi olla aina aloitteellinen osapuoli -- vanhempi sitten vastaa siihen kohteliaasti jotain.

Kyse on ihan samoista käytöstavoista kun oven auki pitäminen

Täällä kun ei mitään small talkia harrasteta. Miksi menisin puhumaan jotakin jollekkin vieraalle ellei olisi oikeasti jotakin kysyttävää? Minusta tuollainen turhanpäiväinen jaarittelu on aivan typerää. Tervehtiä kyllä voin ja ovea pitää auki mutta turhat höpinät sikseen. Ei käytöstapoihin kuulu vieraille ihmisille höpiseminen.

Vierailija
29/33 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti opetti ettei saa ruveta juttusille vieraiden kanssa

Vierailija
30/33 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
31/33 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin tuollaista harrastavat vain kehitysvammaiset. Siis oikeasti yksikin nuori mies asuu laitoksessa ja työskentelee tuollaisessa heidän puistoryhmässä ja hölöttää asioitaan aina bussipysäkeillä, kaupoilla, esim hammaslääkärissä olen törmännyt odotustilassa tähän jne. Eli et anna kovinkaan normaalia kuvaa itsestäsi jos alat selitellä tuntemattomille asioitasi

Vierailija
32/33 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mielenkiintoisen oloinen tyyppi tai jotain hauskaa kerrottavaa. Tai maniavaihe päällä. Eli yleensä siis vaan jörötän.

Vierailija
33/33 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Suomessa juurikaan koska täällä suurimmalta osalta puuttuu sosiaaliset taidot ja jopa säikähdetään jos ottaa minkäänlaista kontaktia. Eihän täällä ole edes tapana tervehtiä, jopa naapurit saatetaan ohittaa mykkänä. Miehet taas luulevat iskuyritykseksi jos juttelee tai on ystävällinen. Olen nainen ja ikää on 33 vuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme