Tykkäätkö mennä juttelemaan vieraalle ihmiselle?
Jutteletko mieluummin miehille vai naisille vai molemmille? Millaisissa tilanteissa? Kaupassa, rannalla, liikennevälineissä vsi missä? Miten aloitat jutun? Oletko itse mies vai nainen?
Kommentit (33)
Ärsyttäviä tyyppejä. Miksi pitäisi ruveta juttusille. Itsekästä.
Ja nää vetäsee herneen nenään jos ei rupea juttusille.
Harrastuksissa juttelen ihan mielelläni, vaikka valokuvauskurssilla tai tanssitunnilla. Muuten en.
Vierailija kirjoitti:
Ja nää vetäsee herneen nenään jos ei rupea juttusille.
Varsinkin känniläiset.
Vierailija kirjoitti:
Tänään viimeksi olen aamulla jutellut kolmen vieraan kanssa.
Kyllä sen verran small-talkkia pitää osata ja harrastaa, että ei tule kummallekaan kiusaantunut tunne ja vain jäädä kyräilemään.
Huomaavaisuus on kohteliasta toisia kohtaan. Toinen voi vastata saa jos siltä tuntuu, mutta ei toki ole pakko jos ei halua. Sillä riskilä, että jos sitä ei tee huomaavainen voi vetää johtopäätöksen, että vastaamatta jäänyt on sivistymätön moukka.
Käytöstapojen osaaminen on varsin heikkoa Suomalaisilla nykyisin. Käytöstapoja osaamaton ei jää huomaamatta, hän jättää toisille tavat osaaville itsestään joko heikon itsetunnolla varustetun moukan tai barbaarisen minä-minä-minä ihmisen vaikutelman.
Ja sen verran pitäisi tietää ja osata, että nuoremman tulisi olla aina aloitteellinen osapuoli -- vanhempi sitten vastaa siihen kohteliaasti jotain.
Kyse on ihan samoista käytöstavoista kun oven auki pitäminen
Täällä kun ei mitään small talkia harrasteta. Miksi menisin puhumaan jotakin jollekkin vieraalle ellei olisi oikeasti jotakin kysyttävää? Minusta tuollainen turhanpäiväinen jaarittelu on aivan typerää. Tervehtiä kyllä voin ja ovea pitää auki mutta turhat höpinät sikseen. Ei käytöstapoihin kuulu vieraille ihmisille höpiseminen.
Äiti opetti ettei saa ruveta juttusille vieraiden kanssa
Meillä päin tuollaista harrastavat vain kehitysvammaiset. Siis oikeasti yksikin nuori mies asuu laitoksessa ja työskentelee tuollaisessa heidän puistoryhmässä ja hölöttää asioitaan aina bussipysäkeillä, kaupoilla, esim hammaslääkärissä olen törmännyt odotustilassa tähän jne. Eli et anna kovinkaan normaalia kuvaa itsestäsi jos alat selitellä tuntemattomille asioitasi
Jos on mielenkiintoisen oloinen tyyppi tai jotain hauskaa kerrottavaa. Tai maniavaihe päällä. Eli yleensä siis vaan jörötän.
En Suomessa juurikaan koska täällä suurimmalta osalta puuttuu sosiaaliset taidot ja jopa säikähdetään jos ottaa minkäänlaista kontaktia. Eihän täällä ole edes tapana tervehtiä, jopa naapurit saatetaan ohittaa mykkänä. Miehet taas luulevat iskuyritykseksi jos juttelee tai on ystävällinen. Olen nainen ja ikää on 33 vuotta
En tietenkään mene jos ei ole mitään kysyttävää.