Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita aikuisia jotka ns. kehityksessä jäljessä vaikean lapsuuden takia?

Vierailija
22.07.2025 |

Olen jo 46-vuotias ja vasta nyt alan olla henkisesti muiden ikäisteni tasolla. Elin vielä ihan muutama vuosi sitten epätasapainoisen teinin elämää, olin johdateltavissa, alistuin kaikenlaiselle hyväksikäytölle, olin epävakaa ja holtiton, ainaisissa vaaratilanteissa, piittaamaton taloudesta ja terveydestä jne. Tässä vielä kasvatin kolmea lasta yksin.

Koin valtavat menetykset lapsena ja teininä, enkä koskaan selviytynyt niistä. Ainoa missä olen jotenkin pärjännyt oli työelämä, siinä kaikki. Vasta nyt alan päästä jatkuvasta äidin kaipuusta ja hyväksynnästä eroon. Mutta se HÄPEÄ! Ai jumalauta mikä kauhea häpeä. Miten minua vuosikymmeniä nuoremmatkin ovat olleet minua, aikuista ihmistä, paljon kypsempiä ja tasapainoisempia. Mikä naurettava pelle olen ollut! 

Tämän kaiken kun tajusin, havahtuminen sattui niin paljon että ihan fyysisesti teki kipeää. Ja miten väsymys vuosikymmenien sekoilusta seurasi! Olen maannut nyt monta kuukautta sängyssä lähes 24/7, fyysisesti täysin uupuneena, aivan kuin olisin toipumassa maratonilta. Ainoa mitä olen pystynyt tekemään on retket luontoon yksin. En enää kestä ihmisiä vaan olen erakoitunut täysin. En haaveile enää mistään mikä liittyy toisiin ihmisiin. Parisuhde olisi kauhea ajatuksenakin.

Lapsiparkani, vielä kaikenlisäksi. Olen pyytänyt anteeksi ja sanonut että ymmärrän täysin jos joskus haluavat laittaa välit poikki. Hoidin heidät kyllä ja rakastin ja hellin, vein retkille ja matkoille (iloisesti velkarahalla josta myöhemmin sain maksaa ulosottoa myöten). Siltikin, sekoilin siinä välissä ja touhusin elämää päättömästi, tein absurdeja päätöksiä joista seurasi absurdeja käänteitä. Onneksi ei sentään päihteet sekoittanut elämää, se nyt olisikin vielä puuttunut.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi kertoo itsereflektiokyvystä. Löydät vielä tien myös armeliaisuuteen itseäsi kohtaan. Voimia!

Vierailija
2/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaattinen lapsuus aiheuttaa persoonallisuus häiriöitä ja ne ovat ikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että olet hyvän matkaa jo tervehtymisen tiellä <3

Vierailija
4/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on rakennuspalikat elämälle hieman puutteelliset.

Vierailija
5/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ymmärrän sua niin hyvin. Hienoa, että olet havahtunut. Lapsuuden traumat tosiaan voi saada meidät elämään vähän niinkuin autopilotilla ja emme edes tajua, että koko ajan toimimme itseämme vastaan. Mutta olet selvinnyt ja olet lapsillesikin rehellinen mikä on aika harvinaista. Ota nyt aikaa ihan rauhassa prosessointiin. Uskon, että et erakoidu lopullisesti. Sun pitää nyt vaan käydä tämä suruprosessi eletystä elämästä läpi ja sitten tulee uusi aika. Voimia ja ole empaattinen itseäsi kohtaan!

Vierailija
6/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia että osa kaipasi äitiä tai tukea, pitkään, tai ehkä edelleen jotkut. Jospa työ ja lapset jo väsyttivät. Muutkaan eivät jaksa ihmismassoja.

Vierailija
7/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi voi voi kun ei osaa ihminen elää niin että sitä voisi edes omat lapset kunnioittaa..

Vierailija
8/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea alku elmään lapsille kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi