Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku sosionomiksi opiskellut? Olisi kysymys harjoitteluihin liittyen

Vierailija
20.07.2025 |

Varmaan riippuu myös koulusta, mutta mietin sellaista, että voiko harjoittelut tehdä samassa työpaikassa? Jos saisi lähihoitajana työpaikan paikasta jossa voi myös sosionomit työskennellä ja aloittaisi sosionomin monimuoto-opinnot ja tekisi sitten harkat tässä työpaikassa? Vai pitääkö olla erilaisia paikkoja? 

Saako sosionomit tehdä heti alusta asti palkallisena harjoittelut? Kun sairaanhoitaja-opiskelijat ei saa tehdä heti palkallisena.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa työpaikassa tuskin voi olla kaikkia harjoitteluista. Eri opintokokonaisuuksiin tarvitaan erilainen harjoittelupaikka.

Vierailija
2/9 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kaikkia voi tehdä samassa paikassa. Harjotteluissahan on eri osa-alueet. Ja harjoittelut on palkattomia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Tamkin hiljattain ja harjoittelut sai tehdä palkallisena. Ekasta harkasta (kesto 7 vkoa) en ole aivan varma, mutta loput 3 ainakin sai tehdä palkallisena, ja vaikka samassa paikassakin. 

Vierailija
4/9 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa sosionomin opinnot. Olen koulutukseltani sairaanhoitaja ja mietin, että voikohan jotakin hyväksilukea sairaanhoitajan opinnoista? Siis esim. kielet?

Vierailija
5/9 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimuoto-opintojen ajatus on juurikin hyödyntää omaa päivätyötä opinnoissa. Itsellä toinen ala, mutta jos sosionomiopintoja on monimuotona tarjolla niin pitäisi pystyä hyödyttämään omaa päivätyötä työharjoittelussa.

Vierailija
6/9 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaa sosionomin opinnot. Olen koulutukseltani sairaanhoitaja ja mietin, että voikohan jotakin hyväksilukea sairaanhoitajan opinnoista? Siis esim. kielet?

En osaa tähän vastata, mutta meidän opinnoissa ei kukaan saanut hyväksiluettua sellaisenaan kielten kursseja, koska kursseilla käytiin nimenomaan sosionomin ammattiin liittyvää sanastoa läpi. Jos oma äidinkieli oli esim ruotsi tai englanti, niin pystyi tenttimään ko. kurssit. 

Vierailija
7/9 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo aikaa, kun olen valmistunut. Mutta ei meillä ainakaan samassa paikassa pystynyt harkkoja tekemäön, niissä oli niin eri teemat.

Vierailija
8/9 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo aikaa, kun olen valmistunut. Mutta ei meillä ainakaan samassa paikassa pystynyt harkkoja tekemäön, niissä oli niin eri teemat.

Suorititko opinnot monimuotona? 

Vierailija
9/9 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa tähän vastata, mutta meidän opinnoissa ei kukaan saanut hyväksiluettua sellaisenaan kielten kursseja, koska kursseilla käytiin nimenomaan sosionomin ammattiin liittyvää sanastoa läpi. Jos oma äidinkieli oli esim ruotsi tai englanti, niin pystyi tenttimään ko. kurssit. 

Löysinkin jo vastauksen tähän gooletin. On olemassa muuntokoulutus sairaanhoitajasta sosionomiksi ja opinnot on 90-110 opintopistettä. Vain yksi harjoittelu. Pitääpä miettiä haenko syksyn haussa tuohon verkkototeutukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi