Viikon reissu ja koulupoissaolo heti koulujen alettua?
Olen yh ja säästänyt pitkään rahaa että voin viedä lapset lomareissulle. Koko kesän olen ollut töissä ja lomaa on vasta kun koulut alkaa. Löysin uskomattoman halvan reissun Kreikkaan: suorat lennot kolmelle meno-paluu yht 280 e. Majoitus 250 e Airbnb:n kautta ja ihan rannalla. Ollaan käyty matkalla viimeksi 2018.
Mietin vaan että heltiääkö tämmöiseen lupa kovin helposti ja että onko vastuutonta olla heti pois kun toisella lapsella alkaa yläkoulukin? Viikon ehtisi olla koukussa ennen matkaa.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Koulusta ei olla pois muun syyn kuin sairauden vuoksi. Tai omien/perheenjäsenen hautajaisten vuoksi.
Minä olen sanonut lapselleni, että saa olla pois koulusta aina jos haluaa. Sen kun ilmoittaa minulle, niin klikkaan Wilmaan sairauspoissaolon.
Tämä on siksi, että lapsi on ylitunnollinen suorittajateini. Lukuaineiden keskiarvo 9,75, on nyt kasilla. On todennäköisempää, että polttaa itsensä uupumukseen kuin alkaa lintsaamaan, joten minulle on tärkeämpää opettaa pitämään huolta hyvinvoinnistaan kuin noudattamaan sokeasti sääntöjä.
Lapsi on käyttänyt tuon mahdollisuuden muistaakseni pari kertaa. Yläkouluaikana ei toistaiseksi kertaakaan. Ja noillakin kerroilla on ollut syynä että oli nukkunut huonosti tai muuten tosi väsynyt.
Seiskaluokan ekalla viikolla en silti olisi lähtenyt reissuun. Ainakin meillä uudelle luokalle ei tullut yhtään vanhaa kaveria, joten eka viikko yläkoulussa oli tosi tärkeä kaveriporukoiden muodostumisen kannalta.
Vanha aloitus, mutta tuohon hintaan ei syyslomalla matkusteta yhtään mihinkään.