Onko ihan yleistäkin, että nykyään teineillä on kavereina sekä tyttöjä että poikia?
Siis, että saattaa jopa kylään tulla eri sukupuolta oleva kaveri yksinään, joka on silti vain puhtaasti kaveri eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Ei kyllä omassa nuoruudessa mennyt noin. Saattoi olla kaveriporukoita, joissa oli molempia sukupuolia, mutta yksittäiset kotona kylässä käyvät kaverit oli aina samaa sukupuolta. Jos ei ollut, niin takana oli aina enemmän kuin kaveruutta.
Kommentit (49)
Nykyään? Meillä oli noin jo 2000-luvun alkupuoliskolla.
On kavereina, mutta ei meillä kyllä yökylään ole teini-iässä enää tullut yksittäisiä tyttöjä eikä poikia (paitse se tyttö/poikaystävä).
Kyllä. Nykyään teinit näkevät vastakkaisen sukupuolen edustajankin ihmisenä, ystävänä, sen sijaan että se olisi yliseksualisoitu objekti. Eikö olekin ihmeellistä?
Meillä oli noin jo kymmeniä vuosia sitten.
Minulla on vielä keski-iässäkin kavereita, jotka ovat vastakkaista sukupuolta. Ja todellakin kyläillään puolin ja toisin. Ei mitään ongelmaa.
Kyllä. On ollut aina. Olen pian jo 60 v. ja yksi parhaista ystävistäni on mies.
Vierailija kirjoitti:
Niin oli myös minun nuoruudessani 1980-luvun loppupuoliskollakin.
Miten niin nykyään? Ainahan nuin on ollu. Sää oot varmaa jostain sukupuolten segregaatiota harrastavasta maasta kotosi. Mää takasi sinne.
Ei ole tyttöjä ja poikia. Älyttömän ahdasta lokerointia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli noin jo 80-luvulla.
Oli se kyllä kasarilla selvästi harvinaisempaa. Ainakin heti alettiin vihjailla seurustelusta yms.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli noin jo kymmeniä vuosia sitten.
Mistä iästä puhut? Kyllä pienillä oli mutta teini-iässä yleensä ei kotiin enää viety.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Nykyään teinit näkevät vastakkaisen sukupuolen edustajankin ihmisenä, ystävänä, sen sijaan että se olisi yliseksualisoitu objekti. Eikö olekin ihmeellistä?
Tämä. Ihan järkyttävää että vielä omassa lapsuudessa kaikki suhteet vastakkaiseen sukupuoleen romantisoitiin ja jopa erotisoitiin. Hirveä nönnötys jos tuli vaikka koulukaverin kanssa koulusta kotiin samaa matkaa. Siis aikuiset ihmiset, tsiisus kristus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin nykyään? Ainahan nuin on ollu. Sää oot varmaa jostain sukupuolten segregaatiota harrastavasta maasta kotosi. Mää takasi sinne.
No kävikö muka sinun lapsuudenkodissasi yksittäisiä vastakkaisen sukupuolen edustajia kylässä? Siis todelkakin niin, ettei ollut muita mukana. Ei kyllä koskaan meillä käynyt, tai muillakaan kavereilla 90-luvulla. Isot porukat asia erikseen.
Ap
AP taitaa olla kotoisin aika syvältä susiarajalta. EIkös Suomessa miehet ja naiset aina ole olleet kavereita, muslimimaissa se ei onnistu.
No on pojallani ei ole ikinä edes ollut muita kuin tyttöjä kavereina.
Tuota on pidetty normaalina jo 1940-luvulla. Jos löydät jostain Stefan Zweigin kirjan Eilispäivän maailma, hän kirjoittaa siinä, miten hyvä asia on, kun nykyään nuoret naiset ja miehet voivat yhdessä harrastaa, tavata toisiaan ja olla vain kavereita.
Olin nuori 80-luvulla ja varmaan jostain ysiluokasta alkaen kaveriporukat oli sekaporukoita.
Kyllä. Mun pojalla on sekä poikia että tyttöjä kavereina. Käyvät uimassa ja saunassakin.
On on on