Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen pienen tytön olet antanut lakata kynnet?

Vierailija
17.07.2025 |

Saa kertoa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse antaisi lakata kynsiä tai käyttää mitään meikkiä . Alle 13- vuotiaan. 

Itse sain korvakorut jo kymmenen vuotiaana ja kauhistelen sitä miten nuorena olen saanut reikiä laittaa . En käytä kosmetiikka enkä kemikaaleja . En näe tarvetta tai syytä tuhota omaa kehoa ja luontoa kaiken maailman luonnottomille "somistuksilla". T. Maalit kuuluu seinään ei kehoon.

Vierailija
2/12 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itse antaisi lakata kynsiä tai käyttää mitään meikkiä . Alle 13- vuotiaan. 

Itse sain korvakorut jo kymmenen vuotiaana ja kauhistelen sitä miten nuorena olen saanut reikiä laittaa . En käytä kosmetiikka enkä kemikaaleja . En näe tarvetta tai syytä tuhota omaa kehoa ja luontoa kaiken maailman luonnottomille "somistuksilla". T. Maalit kuuluu seinään ei kehoon.

😇

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku lapset laittaa sormet suuhun ja saattaa purra kynsiä joten lakkaa en antaisi laittaa, jos se on taipumusta kärsiä kynsiä. Ei varmaan ole turvallista niellä sitä lakkaa . Ilmeisesti normalissa myydään jotain lasten lakkaa, joka lähtee pesussa pois, vaikka tuskin sekään myrkytöntä on tai nieltäväksi tarkoitettu. 

Vierailija
4/12 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku lapset laittaa sormet suuhun ja saattaa purra kynsiä joten lakkaa en antaisi laittaa, jos se on taipumusta kärsiä kynsiä. Ei varmaan ole turvallista niellä sitä lakkaa . Ilmeisesti normalissa myydään jotain lasten lakkaa, joka lähtee pesussa pois, vaikka tuskin sekään myrkytöntä on tai nieltäväksi tarkoitettu. 

Miksi kukaan antaisi purra kynsiään?! 

Vierailija
5/12 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran oli 4 kun halusi laittaa. 

Sen jälkeen joskus harvoin edelleen. 

Vierailija
6/12 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset kynsilakat voivat sisältää useita haitallisia aineita, kuten:

Formaldehydi

Tolueeni

Dibutyyliftalaatti (DBP)

Kamferi

Parabeenit

Myrkyttömät kynsilakat ovat usein nimetty esim. "3-free", "5-free", jopa "10-free" tai "16-free", mikä viittaa siihen, kuinka monta haitallista ainesosaa on poistettu koostumuksesta.

Lapsiystävällisiä kynsilakkamerkkejä

Tässä muutamia turvallisia, myrkyttömiä kynsilakkamerkkejä, jotka sopivat hyvin myös pienille lapsille:

1. Piggy Paint (USA)

100 % myrkytön, vesipohjainen

Hajuton ja nopeasti kuivuva

Poistetaan saippualla ja vedellä heti levityksen jälkeen tai kynsilakanpoistoaineella kuivuttuaan

Laajalti saatavilla myös Suomessa verkkokaupoista

2. Snails (Safe Nails) (Kreikka)

Vesipohjainen, 100 % myrkytön

Helppo pestä pois vedellä ja saippualla

Lapsille suunniteltu värikäs pakkaus

Saatavilla useissa lasten tarvikeliikkeissä

3. Nailmatic Kids (Ranska)

Vesipohjainen, hajuton, myrkytön

Suunniteltu erityisesti lapsille

Poistuu helposti pelkällä vedellä ja saippualla

4. SOPHi (USA)

Piggy Paintin "aikuismainen" versio, mutta yhtä turvallinen

Hajuton ja vegaaninen

Tarvitsee erityisen poistoaineen, mutta ei sisällä haitallisia kemikaaleja

💡 Vinkkejä kynsilakan käyttöön lapsilla

Valvo aina lapsen kynsien lakkausta ja varmista, ettei hän laita sormia suuhun ennen kuin lakka on täysin kuivunut.

Vältä liian usein toistuvaa lakkaamista, vaikka lakka olisi turvallinen lasten kynnet ovat ohuita ja herkkiä.

Käytä vesipohjaisia lakkoja, jotka on helppo pestä pois ilman kynsilakanpoistoainetta.

Vierailija
7/12 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan antaisi purra kynsiään?! 

Ei sitä kukaan anna. Mun pikkuveli teki sitä vielä teininä. Joillakin on sellainen taipumus ja jos puhutaan pikkulapsista, niin ei kai kukaan jonku taaperon kynsiä lakkaa .. ainakaan toivottavasti. Vaikka toisaalta tässä Digi some yhteiskunnassa en ihmettelisi vaikka lapselle laitettaisiin teko ripsiä ja väriä hiuksiin .  Mitä väliä kemikaaleista kunhan somessa näyttää hyvältä. 

Vierailija
8/12 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotiaan tytöin lakata kynteni

pidin sitä kunniana

Vierailija
9/12 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin 3-vuotiaan pojan antaa lakkauttaa kynnet, kun ihasteli lähes aikuisen serkkunsa kynsiä. Ei laittanut sormia enää suuhun. Ajattelin, että kerran vuodessa ei haittaa.

Vierailija
10/12 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kauhuissani, kun tyttöni kynnet oli lakattu päiväkodissa aivan pienenä. Tosi w t mielestäni.

Vierailija
11/12 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap sama tyyppi, joka on kysellyt ennenkin "pienten tyttöjen" kynsistä, vaatteista ja ties mistä. Älkää antako lapsista kiinnostuneille materiaalia vastaamalla.

Vierailija
12/12 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin 3-vuotiaan pojan antaa lakkauttaa kynnet, kun ihasteli lähes aikuisen serkkunsa kynsiä. Ei laittanut sormia enää suuhun. Ajattelin, että kerran vuodessa ei haittaa.

Sama täällä:) Tenava oli ihan liekeissä kynsistään, kun somistin ne vielä tähdillä ja kimalteella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän