Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri sanoo usein "Ei sulla varmaan oo rahaa"

Vierailija
17.07.2025 |

Ärsyttää suunnaattomasti. Eikä edes ymmärrä, ettei tuollainen ole ok. Ei hän edes tiedä mitä rahoja saan ja muutenkaan en ymmärrä, miten kehtaa usein tuollaista sanoa. En edes haluaisi enää olla kavereita, mutta en viitsi pistää kaveruutta poikki

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla tämmösiä kavereita? Miten ootte toiminu? 

Vierailija
2/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään pitäisi tuosta

Vierailija
4/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mykkä vai onko kaverisi kuuro, jos et saa tuosta kysyttyä? 

Vierailija
5/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen liian kiltti, joka ei uskalla sanoa pahasti

Vierailija
6/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit joskus pyytää häntä vaikka kirjastoon ja todeta, että ei sulla varmaan oo aivoja.

Vierailija
7/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaverisi jostain saanut tuon käsityksen. Oletko sanonut usein olevasi rahaton?

Vierailija
8/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voit antaa hänelle vielä yhden mahdollisuuden ja sanoa ensi kerralla suoraan mutta nätisti, että sinun rahat eivät hänelle kuulu.

Vierailija
9/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostat sellaisen tuuman paksuisen nipun 50€ seteleitä ja heiluttelee aina tavatessa.

Vierailija
10/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy seuraavalla kerralla kun sanoo noin, että mitä tarkoitat? Sen jälkeen sanot myös ettet pidä tuosta tulojesi kommentoinnista. Sinulla on rahaa sitä mitä on ja se ei ole sinulle ongelma. Jos on hänelle, kysy miksi se on hänelle ongelma ja huomauttelee sua asiasta? Kato nostat vaan rohkeasti kissan pöydälle, niin varmana loppuu tuon kommentin kuuleminen.

Vierailija
11/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita poikki. Miksi roikut jos ärsyttää. Ota etäisyyttä. Outoja puhelee ja toistaa ilmeisesti.

Vierailija
12/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähärahaisuus on nykyaikana ihan normaali ilmiö.

Ja joilla on ei henno kuitenkaan käyttää vaikka on.

Ystävähän vaan helpotti tuon tosiasian toteamisen kun sanoi jo valmiiksi.

Vierailija
13/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaverisi jostain saanut tuon käsityksen. Oletko sanonut usein olevasi rahaton?

Mieleeni tulee vain 2 kertaa ja olen toki työtön, mutta ei se silti oikeuta sanomaan noin. Ärsyttää aina, kun sanoo niin

Vierailija
14/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja mun kavereilla ei oikeasti ole rahaa...Teenpä sitten ihan ittekseni usein asioita. Ei jaksa alkaa aina kyselemään persaukisilta että haluaisiko tehdä sitä ja tätä.

Vierailija
15/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii sanoa pahasti, mutta voit kysyä miksi hän toistelee tuota asiaa? Sulla on omat rahat ja sillä selvä.

Vierailija
16/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se on paljon kiltimpää sanoa, että asia häiritsee, kuin vain lopettaa ystävyys. Sinulla on mennyt nyt kiltteys ja selkärangattomuus sekaisin. 

Vierailija
17/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleeni tulee vain 2 kertaa ja olen toki työtön, mutta ei se silti oikeuta sanomaan noin. Ärsyttää aina, kun sanoo niin

Kerro että sinua ärsyttää tuo kaverisi sanominen. 

Vierailija
18/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mulla oli tuollainen kanssa. Näin nämä juttelut meni tyyliin:

-Mitä kuuluu, mitäs olette tehneet lomalla?

- Käytiin Roomassa.

- Oliko kivaa?

- No, oli. Oli paljon nähtävää.

- Uskon. Rooma on omallakin haavelistalla. 

Pään kallistus, säälivä katse ja kommentti: - Kuule Rooma on tosi kallis paikka. Menee rahaa todistan paljon. Lastenhoitajan palkka on kuitenkin aika pieni. (Olen siis lastenhoitaja.)

Samalla reissulla: Käytiin leffassa. Oli tosi kivaa. Leffa oli mukavan...Lause loppuu kesken. Hei, mää luin, että paikallisessa kirjastossa näytetään ilmaisleffoja. On toki lasten, mutta sää voisit tykätä näistä edes jostain.

Nuoriso vilahtaa. Kyselen kuulumisia. Kertovat käyneensä paikallisilla festareilla. Jälleen pään kallistus kaverilta, säälivä ilme, ja kertomus siitä, että ilmaiskonserttejakin on, ja että mun kannattaa ehdottaa niitä mun teineille.

Tähänhän kuuluu myös se, että mun kuulumisia kysellään tosi varovasti.

Jeps! Tämä on ihan aidosta elämästä. Kun olet yh, niin sulla ei joidenkin mielestä ole mahdollisuuksia mihinkään. Mitä siitä, että aikoinaan sijoitit, mitä siitä, että perintöäkin on tullut. Näistä kummastakin tulee ihan mukavasti vuosittain. Kun olet yh ja pienipalkkainen, niin sulla ei kuulu olla mitään. Sen sijaan on ihan ok, että tällä kaverilla on sijoituksia, on saatu perintöä jne. 

Ilmaisjutut ovat ihan jees. Olisi ihan ok, ettei meillä olisi varaa festareihin, leffoihin, ulkomaanreissuihin, ravintoloihin. Mutta kun on, niin on se kumma, että niistä ei voida keskustella.

Vierailija
19/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Johtuu varmaan siitä että olen yksinhuoltaja eli parin parisuhteessa elävän kaverin mielestä köyhä. Meillä on keskivertoa tasokkaampi koti, uudehko auto, olen  hyvässä työssä, lapset molemmat pelaavat jääkiekkoa, matkustetaan kerran vuodessa..Eli ei kai me nyt niin resupekoilta vaikutetta. Mutta silti aina: "se taitaa olla sulle liian kallis" tai "ala nyt heti säästämään että pääsette ensi kesänä edes kotimaan reissuun" jne jne. Kerran toinen puuskahti jostain asunnon käsirahasta että "sulla nyt ei ainakaan sellaista summaa ole kuin unissas". Oli mulla säästöissä. Ja enemmänkin.

Loukkaahan tämä. Mutta olkoot. Jätän omaan arvoonsa

Vierailija
20/38 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä kerron aina että ei ole rahaa tai varaa. En ole ainoa jolla rahaa ei kaikkeen kivaan tekemiseen ole. Aina välillä kuitenkin joku alkaa pyytelemään johonkin pikku reissuun tms, kunnes sitten muistaa että, ainiin, eihän sulla varaa ole😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä