Onko täällä muita köyhiä perheitä jotka ei ole voineet tarjota lapsille mitään lomalla?
Ainoa mitä pystyin tänä kesänä kustantamaan oli viedä lapset läheiseen kansallispuistoon muutamaksi tunniksi. Vuokrasin halvimman auton mitä löytyi ja kävimme samalla reissulla Hesburgerissa. Muuten olemme olleet koko ajan kotona, teinit ei ole monena päivänä poistuneet edes sisältä. Itse olen tehnyt kaupunkipyörällä lenkkejä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ette mene rannalle?
Ei ole rantaa lähistöllä, bussimatkat maksaa liikaa, meno-paluu yht. 20 e.
Ap
No sitten teette eväät ja lähdette puistoon piknikille, jos ei mitään rantaa ole lähellä, meillä on tuossa vieressä joki, viralliselle uimarannalle on pari kilometriä mutta miksi lähteä kun vettä on lähempänä ja puhtaampaa ja vähempää lähellä
Luulen, aika on se, mikä varakkaammissa perheissä on kortilla.
Eräs puolituttu kertoi yhdessä haastattelussa, että hänellä on noin sata matkapäivää vuodessa. Istuu ties minkä pörssiyrityksen hallituksessa.
Enpä vaihtaisi osia kanssaan. Enkä vaimonsakaan osaa kadehdi.
Mikä tuossa on niin outoa? Ei ysärilläkään tehty muuta kuin käytiin kirjastossa ja katsottiin kotona elokuvia, ei päästy edes sinne kansallispuistoon saati heseen tai kahvilaan, koska ei niitä edes ollut. Tänä päivänä tällainen on siis uudelleenbrändätty lapsiperheköyhyydeksi. Vau.
Menemme junalla mummolaan. Ei ole halpaa sekään mutta saan itse ainakin hetken olla murehtimatta rahahuolia ja näemme sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmiset asuu noin paskoissa paikoissa, joissa ei ole mitään kivaa ilmaista/ puoli-ilmaista tekemistä?
Olen lapsena asunut tuollaisessa paikassa ja paskaksi sitä ei voi sanoa. Asuttiin kartanon vieressä ja äiti oli töissä siellä kartanossa. Uimaan ei päässyt kun erittäin harvoin.
Asuitte kartanon vieressä, me asumme kartanossa nyt ja joki on vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko halpaa vuorata auto? Tai syödä hesellä?
Ei ollut, maksoi yhteensä 70 e. Tämä olikin kesk kohokohta. Nuorista oli ihmeellistä olla auton kyydissä ja katsella maisemia.
Ap
No, tolla olisitte tehneet niitä,20meuron bussimatkoja rannalle kolmasti ja jäännyt 10msäästöön, jolla jokaisena kertana ostanut litran jäätelöpaketin..
se vaan on kun kaikkia ei voi auttaa olemaan fiksu
Kesän/vuoden kohokohta, ymmärrätkö? Tavallisuudesta poikkeavaa. Jotain mihin säästetään rahaa.
En ole ikinä harrastanut mitään kohokohtia. Miksi sellaisia pitäisi olla?
Kaupunkipyörät ovat tosi kalliita. Oman pyörän saa ostettua käytettynä parilla kympillä, ja sitä voi käyttää vaikka 30 vuotta ilman lisämaksuja.
Oma pyöräni on ostettu vuonna 1989.
Meillä siis hyvätuloisessa perheessä lapset komennettiin kesälomalla leikkipuistoon joka päivä ulkoilemaan ja syömään verorahoilla maksettua puistolounasta. Suosittelen!
Oon tarjonnut lapsille koko kesän ruokaa ja seuraa, on leikittely puistossa, käyty kirjastossa, kävelyllä ja uimassa...
Missä te oikein ootte töissä jos ei rahaa pariakymppiä bussilippuun? Itse sain verojen jälkeen 8000 lomapalkkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko halpaa vuorata auto? Tai syödä hesellä?
Ei ollut, maksoi yhteensä 70 e. Tämä olikin kesk kohokohta. Nuorista oli ihmeellistä olla auton kyydissä ja katsella maisemia.
Ap
No joo, tämä paljasti provoksi.
Eipä tuota mihinkään lapsena menty, aamulla pihalle naapurin lasten kans leikkimään ja käytiin välillä syömässä. Marja ja sienestys aikana käytiin metsässä ja säilöttiin, tehtiin hilloa ym. Hyvin kului aika.. Joskus mentiin kerämään porkkanat tai perunat jollekin sukulaiselle avuksi. Eikä kukaan meistä ollut lihava eikä ole. Pyörillä ajettiin mihin piti päästä, ja ajan vieläkin. Sadepäivinäkin oltiin ulkona tai luettiin sisällä, askarreltiin ym. Ei ollu tekemisen puute. Ei ollu kännyköitä eikä nettejä. Nykylapset on pullalapsia.
Aito yhdessäolo lasten kanssa lomalla on tärkeintä. Ei lasten roudaaminen sinne ja tänne. Sen lapset tulevat myös muistamaan, että vanhempi oli läsnä kesällä ja tehtiin ruokaa yhdessä ja vitsailtiin yhdessä ja sen sellaista.
Vierailija kirjoitti:
No lähtekää vaikka telttaretkelle lähimetsään vai onko mitään metsää lähellä. Makkarat mukaan ja poimitte marjoja jälkiruoaksi.
Joo! Ja millähän rahalla ap ostaisi teltan, makuupussit ja muut tykötarpeet? Joutuu n. 10 vuotta säästämään, jos joka kesä on johonkin 70 euron luksukseen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on niin outoa? Ei ysärilläkään tehty muuta kuin käytiin kirjastossa ja katsottiin kotona elokuvia, ei päästy edes sinne kansallispuistoon saati heseen tai kahvilaan, koska ei niitä edes ollut. Tänä päivänä tällainen on siis uudelleenbrändätty lapsiperheköyhyydeksi. Vau.
Nää lapsuuden kesät olivat parhaita. Silloin ei kännykät vieneet lasten aikaa. Lapset leikkivät aamusta iltaan yhdessä, käytiin toisten luona kylässä ja leikattiin ulkona paljon. Lapsilla ei ollut ylipaino ongelmia, he söivät ja nukkuivat hyvin ja jokainen sai olla villi ja kiipeillä puissa olematta ADHD .
Mä nyt vaan ihmettelen, eikö sinne kansallispuistoon olisi päässyt bussilla, tai olisiko voinut valita kohteen mihin pääsee bussilla? Näin ollen auton vuokrauspäivänä olisi autolla voinut ajella koko päivän, eli koko rahalla, eikä pitää sitä osan ajasta kansallispuiston parkkipaikalla...
Nyt on sienikausi jo menossa, tatit odottavat poimijaa. Lapsuudenperheeni oli kova poimimmaan sieniä ja marjoja. Minut valtaa hyväänolontunne, kun näen kantarellin tai vaalean orakkaan, herkkutateista puhumattakaan. Opetelkaa yhdessä syötäviä villivihanneksia, lapset ovat myöhemmin kiitollisia näistä tiedoista.
Missähän Suomessa on kaipunkipyörät muttei järveä, merta, jokea tai muuta uimapaikkaa.
Onneksi valmistun kahden vuoden päästä ja tämä hirveä kituutus loppuu.
Ap