Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita köyhiä perheitä jotka ei ole voineet tarjota lapsille mitään lomalla?

Vierailija
16.07.2025 |

Ainoa mitä pystyin tänä kesänä kustantamaan oli viedä lapset läheiseen kansallispuistoon muutamaksi tunniksi. Vuokrasin halvimman auton mitä löytyi ja kävimme samalla reissulla Hesburgerissa. Muuten olemme olleet koko ajan kotona, teinit ei ole monena päivänä poistuneet edes sisältä. Itse olen tehnyt kaupunkipyörällä lenkkejä. 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä, että onneksi on kämppä ja ruokaa. Velkaa ei ole kuin opintolaina. Ajattelen että ollaan jo todella onnekkaita. 

Vierailija
2/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette mene rannalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa työntää teinejä ovesta ulos? Ulkoilemaan, rannalle, metsään, jne. Metsissä on mustikoita, voi vaikka leipoa mustikkapiirakkaa, tulee paljon halvemmaksi kuin hesburgerit. Tätä me hyvätuloiset teemme, koska mitään ei saa halvalla tai ilmaiseksi (toisin kuin pienituloiset, jotka saavat kaiken lähes ilmaiseksi tulonsiirtojen takia), joten kaikki rahat on säästettävä, niitä ei voi käyttää.

Vierailija
4/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rantaa lähistöllä, bussimatkat maksaa liikaa, meno-paluu yht. 20 e.

Ap

Vierailija
5/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmiset asuu noin paskoissa paikoissa, joissa ei ole mitään kivaa ilmaista/ puoli-ilmaista tekemistä? 

Vierailija
6/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko halpaa vuorata auto? Tai syödä hesellä?

Vierailija
7/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kaupunkipyöriä tarjolla, puhutaan jo vähintään keskikokoa suuremmasta kaupungista. Kyllä silloin on myös tarjolla monia muitakin virikkeitä koko perheelle, vaikka uimarantaa ei olisi. 

Vierailija
8/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, meillä liikuttiin junalla ja bussilla pyörät ja rinkat kyytiin ja niillä mentiin. Missään hoteilleissa koskaan ole ollut lapsena, nukuttiin teltassa lomilla aina. 

hesburgerin ja auton sijaan, meilläoli polkupyörät ja trangia, jossa tuli sopat 

Vierailija
9/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lapset laittamaan ruokaa. Tulee tarpeeseen myöhemmässä elämässä. Anna jokaiselle oma ruokapäivä, kun saavat koostaa oman menun.

Vierailija
10/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen temput kivojen herrasmiehien kanssa sillä aikaa kun lapset on päiväkodissa. Muutaman miehen kun ottaa päivässä, niin ei tartte rahasta huolehtia.

N24 hki

Vierailija
11/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut, maksoi yhteensä 70 e. Tämä olikin kesk kohokohta. Nuorista oli ihmeellistä olla auton kyydissä ja katsella maisemia.

Ap

Vierailija
12/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rantaa lähistöllä, bussimatkat maksaa liikaa, meno-paluu yht. 20 e.

Ap

ja matkaa on?

Vierailija
13/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut, maksoi yhteensä 70 e. Tämä olikin kesk kohokohta. Nuorista oli ihmeellistä olla auton kyydissä ja katsella maisemia.

Ap

No, tolla olisitte tehneet niitä,20meuron bussimatkoja rannalle kolmasti ja jäännyt 10msäästöön, jolla jokaisena kertana ostanut litran jäätelöpaketin.. 

se vaan on kun kaikkia ei voi auttaa olemaan fiksu

Vierailija
14/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin teini, niin tekemisen perässä mentiin viereiselle isommalle paikkakunnalle, välimatkaa noin 25km.

Sait ihan itse valita kävelitkö, juoksitko vai pyöräilitkö sinne. Autolla ei vanhemmat lähteneet viemään. 15 vuotiaana taivas aukesi kun sai mopon.

M82

Vierailija
15/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmiset asuu noin paskoissa paikoissa, joissa ei ole mitään kivaa ilmaista/ puoli-ilmaista tekemistä? 

Olen lapsena asunut tuollaisessa paikassa ja paskaksi sitä ei voi sanoa. Asuttiin kartanon vieressä ja äiti oli töissä siellä kartanossa. Uimaan ei päässyt kun erittäin harvoin.

Vierailija
16/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No, tolla olisitte tehneet niitä,20meuron bussimatkoja rannalle kolmasti ja jäännyt 10msäästöön, jolla jokaisena kertana ostanut litran jäätelöpaketin.. 

Mä taas en ymmärrä miten 70 eurolla saat 20 miljoonan euron matkoja kolme kappaletta ja silti jää vielä 10 miltsiä säästöön?

Vierailija
17/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei extra-rahaa.

Mutta aikaa olen antanut ja järjestänyt.

Vierailija
18/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kesän/vuoden kohokohta, ymmärrätkö? Tavallisuudesta poikkeavaa. Jotain mihin säästetään rahaa. 

Vierailija
19/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten kanssa mikään ole rahasta kiinni, tuo on mielikuvituksen puutetta tai laiskuutta.

Vierailija
20/39 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähtekää vaikka telttaretkelle lähimetsään vai onko mitään metsää lähellä. Makkarat mukaan ja poimitte marjoja jälkiruoaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi