Työttömyys räjähtänyt käsiin
Masentavaa luettavaa.
Kommentit (224)
Niin kuinka moni näistä on työkykyinen enää. Ei päästetä edes eläkkeelle vaikka fyysinen terveys on monilla heikko. Kun ikää tulee eikä pysty enää omaa työtä tekee. Tai ovat jo kohta eläke-iässä eikä heitä palkata sen takia. Nuoret taas pois töistä psyykkisistä syistä. Siitä pääsee helpommin työkyvyttömyyseläkkeelle.
"Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
"Menettävät asuntonsa"
"Seuraava hallitus joutuu tekemään pakkoleikkauksia. Hätäleikkauksia. Yhtä todennäköistä on että EU ottaa meidät holhoukseen kuten Kreikan. Ja silloin vasta leikataa."
Ai että on siinä katsomista kun Lindtman, SDP, EU:n pakottamana joutuu ajamaan sosiaalitukijärjestelmän ja tukiviidakon alas.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa tulee aika selvästi ilmi mikä on nyt todellisuus, ja pätee myös omalla kohdallani. Totesin tänään, taas yhden valvotun yön ja miettimisen jälkeen että onkohan ihan oikeasti se ainoa järkevä vaihtoehto karistaa tämän pölhölän tomut jaloista ja suunnata jo katse muualle. Mitään menetettävääkään ei enää ole, joten luultavasti olisi vain enää saatavaa? Täällä kun minun työnsaannin esteenä ja rasitteena näyttää olevan + 30 vuoden työura ja AMK koulutus. Eli minä olen liian kokenut sekä olen yli- ja alikoulutettu. Luulisi että muualla vielä arvostetaan kokemusta ja tietotaitoa?
Mene hyvä ihminen maailmalle jos on tietotaitoa. Ei täällä kannata homehtua ja odottaa kuolemaa.
Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus kannustaa oman maan kansalaisia lähtemään ulkomaille töihin. Petturi maa.
Oletko jo lähtenyt?. Jos et, milloin aiot lähteä? Ei jäädä kaipaamaan.
Pari miljoonaa lähtee....
Tervemenoa, ilma puhdistuu. Joutoväki siirtyy Fuengirolaan, siellähän niitä jo onkin aluksi.
Ei tarvii sitten kirjoitella.
5 miljoonaa kansalaista. 3 miljoonaa aikuista. Miten ajattelit yhteiskunnalle käyvän kun 40% lähtee pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossulle ei työ nyt maistu kun on kesäkin.
Miten olisi yrittäminen? Sitä muualla maailmassa tehdään, kun ei ole Kelaa ja muita kultakaivoksia.
Vasemmistosossu saisi otta maillia ahkerasta thaimaalaisesta. Siellä ei Kela elätä, itse pitää löytää leipä maailmalta.
Ei Suomi-miehet palstalaisten mukaan halua elättää Suomi-naista, pitää olla ulkomaalainen ja sillähän aika moni thaikku sitten elelee, kun kultsi lähettää rahaa. Mutta Suomen kansan hyväksi ei haluta maksaa veroja. Persut kilvan huutavat miten Suomi paasaa rahaa maailmalle, itse lähettävät sitä silti henkilökohtaisesti mielellään pitkin ulkomaita.
Vierailija kirjoitti:
"Seuraava hallitus joutuu tekemään pakkoleikkauksia. Hätäleikkauksia. Yhtä todennäköistä on että EU ottaa meidät holhoukseen kuten Kreikan. Ja silloin vasta leikataa."
Ai että on siinä katsomista kun Lindtman, SDP, EU:n pakottamana joutuu ajamaan sosiaalitukijärjestelmän ja tukiviidakon alas.
Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa ja työttömyyskorvauksia maksetaan 4 miljardia.
Työttömyyskorvauksista leikattiin jo lapsikorotukset ja ansiosidonnainen porrastettiin.
Mutta, eläkkeiden verotusta pystyy nostamaan, siitä oli juttu netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ota enää 200 000 asuntovelkaa, kun tulee potkulaki ja voidaan irtisanoa helposti alisuoriutumisen takia kuukauden päästä.
Ja seuraavaksi aletaan ihmetellä asuntokaupan sakkaamista
Asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, koska lainat ei ole menoja toimeentulotuessa.
Tässä on ulosottoviraston myyntisivut missä on myynnissä ihmisiltä ulosmitattuja asuntoja. https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html
Turpa kiinni autistinen jankuttaja.
Siivoa suusi!
T:äiti
"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html
Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2024 vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
Kyllä on. Ansiosidonnaista leikattiin 400 kuukaudessa ja sairaspäivärahaa 300 kuukaudessa.
Niin vähän? Kuitenkin yli tonnin vähintaa saa AS. tekemättä mitään. Parhaimmat 2000 .
Miksi pitää joillekin maksaa joutenolosta enemmän?
MIKSI?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossulle ei työ nyt maistu kun on kesäkin.
Miten olisi yrittäminen? Sitä muualla maailmassa tehdään, kun ei ole Kelaa ja muita kultakaivoksia.
Vasemmistosossu saisi otta maillia ahkerasta thaimaalaisesta. Siellä ei Kela elätä, itse pitää löytää leipä maailmalta.
Thaimaan elintaso on noussut kohisten viimeisen 15 vuoden aikana, kun Suomi on vaan taantunut. Todella yritteliästä kansaa, kuten aasialaiset yleensä.
Suomen ongelma on yhä yltäkylläinen sosiaalituki ja holhous. Tukia ei ole leikattu juuri ollenkaan. Ei vieläkään. Vain vähän päältä.
Seuraa
Itävaltaa kannattaa seurata nyt niin nähdään mitä Suomellakin on edessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Ansiosidonnaista leikattiin 400 kuukaudessa ja sairaspäivärahaa 300 kuukaudessa.
Niin vähän? Kuitenkin yli tonnin vähintaa saa AS. tekemättä mitään. Parhaimmat 2000 .
Miksi pitää joillekin maksaa joutenolosta enemmän?
MIKSI?
Ei saa.
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1000 netto ja sitten tulee porrastus ja saa 800 netto ja toinen porrastus ja 750 netto.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja ne jotka asuu työssäkäyvän puolison kanssa ei saa toimeentulotukea eikä asumistukea. Niihin vaikuttaa puolison tulot.
Jotta saat 1000 euroa sun pitää asua yksin vuokralla.
Et sä mitään asumistukea tai toimeentulotukea saa, jos asut työssäkäyvän puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Et sä mitään asumistukea tai toimeentulotukea saa, jos asut työssäkäyvän puolison kanssa.
Saat pelkän 595 netto työmarkkinatuen.
Ja työttömällä ei ole työterveyshuoltoa eli maksat itse myös lääkärit ja lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1000 netto ja sitten tulee porrastus ja saa 800 netto ja toinen porrastus ja 750 netto. Jos palkka pienempi niin saa vielä vähemmän.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Hyvä homo pentu
Suomi on enää suurten ikäluokkien onnela ja muut jää nuolemaan näppejään ikuisesti ellei ole kultalusikka suussa tai hannu hanhena syntynyt. Mietin tätä juuri tänään kun katukuvassa tuli lähes pelkkää iloisen oloista rupattelevaa eläkeläistä vastaan, nuoremmat ihmiset todella monet näyttää lähinnä ahdistuneilta. Nyt kuitenkin eletään vuoden parasta aikaa muuten.
Vain niille työttömille kela maksaa lääkärit ja lääkkeet, jotka saa toimeentulotukea.
Muille ei makseta.
Ja jos sun puoliso saa pientä palkkaa niin et saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat pelkän 595 netto työmarkkinatuen.
Ja työttömällä ei ole työterveyshuoltoa eli maksat itse myös lääkärit ja lääkkeet.
Jankuta kusipää jankuta.onneksi sun kusisia tukia on leikattu.
Ja se, että vaihtaa asentoa samalla kuin haastattelija, kertoo työnhakijan ammattitaidosta ja työmoraalista? Ja tietenkin oli ala mikä tahansa?