Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aiot mennä sitten sinä noin 70-vuotias, kun et pärjää enää kotona yksinäsi? Onko hoivakotipaikka jo varattu?

Vierailija
16.07.2025 |

Saa kertoa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsella mukavia palveluasuntoja ja hoivakoteja ulkomailta, kustannukset murto-osa suomalaisten yksityisten hinnoista. Esim. Thaimaassa parilla - kolmella tonnilla kuussa saisi jo aika kivat palvelut: 

How much does it cost to live in an elderly care home in Thailand?

Monthly Cost: Approximately $1,000 to $1,500 USD. Services Included: Basic accommodations, daily meals, assistance with daily living activities (bathing, dressing, etc.), basic medical care, and access to social activities. Target Residents: Seniors who need some assistance but do not require intensive medical care

Mid-Range Facilities:

Monthly Cost: Approximately $1,500 to $3,000 USD

Services Included: Better accommodations (private or semi-private rooms), a wider range of daily activities, more personalized care plans, regular medical check-ups, and access to on-site medic

Aika harvalla on noin iso eläke. 

Vierailija
42/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on vanhukset toimintakuntlisina kuolleet äkkikuoleman kotona tai enintään pari päivää sairaalassa lanssilla vietynä.  Samaa toivon itelleni,nyt 80.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hauskaa, kun täällä samojen 70 vuotiaiden halutaan ottavan lapsenlapset kesäksi hoitoon, että vanhemmat saavat levätä.

Just tämä.  Lapset pitää jaksaa vaikka sama kirjoittaja valittaa miten on raskasta kun appiksia pitää auttaa.  En ainakaan itse laittaisi tenavia ihmiselle joka tarvitsee siivous/ kauppa/kuljetusapua. Kertoihan kerran joku isomumminsa ( 85) pyörätuolista hyvin vahtivan lapsia pihamaalla kun lapset vie isomummille.

Saako kuitenkin itse tehdä lapsia, jos ostaa ruuat kotiinkuljetuksella ja käyttää kotisiivojan palveluita? 😁

Vierailija
44/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hauskaa, kun täällä samojen 70 vuotiaiden halutaan ottavan lapsenlapset kesäksi hoitoon, että vanhemmat saavat levätä.

Just tämä.  Lapset pitää jaksaa vaikka sama kirjoittaja valittaa miten on raskasta kun appiksia pitää auttaa.  En ainakaan itse laittaisi tenavia ihmiselle joka tarvitsee siivous/ kauppa/kuljetusapua. Kertoihan kerran joku isomumminsa ( 85) pyörätuolista hyvin vahtivan lapsia pihamaalla kun lapset vie isomummille.

Saako kuitenkin itse tehdä lapsia, jos ostaa ruuat kotiinkuljetuksella ja käyttää kotisiivojan palveluita? 😁

Jos jaksaa ne lapsensa jotenkin hoitaa eikä valita kun ei omat vanhemmat/appikset niitä hoida.  Onhan lapsia äideilläkin joilla on 24 h avustaja itseään varten.  Minulla on kyllä mielipide jos siinä kunnossa on raskauduttu. Toki sairaudet ja tapaturmat voi iskeä äiteihinkin.

Vierailija
45/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsella mukavia palveluasuntoja ja hoivakoteja ulkomailta, kustannukset murto-osa suomalaisten yksityisten hinnoista. Esim. Thaimaassa parilla - kolmella tonnilla kuussa saisi jo aika kivat palvelut: 

Monthly Cost: Approximately $1,000 to $1,500 USD. Services Included: Basic accommodations, daily meals, assistance with daily living activities (bathing, dressing, etc.), basic medical care, and access to social activities. Target Residents: Seniors who need some assistance but do not require intensive medical care

Mid-Range Facilities:

Services Included: Better accommodations (private or semi-private rooms), a wider range of daily activities, more personalized care plans, re

Itse asiassa aika monella, jopa enemmistöllä, on tuon suuruinen eläke.

Minä en vain halua Thaimaahan. En ole koskaan pitänyt kaukoidän maista.

Asuin aiemmin Etelä-Euroopassa, Eu-maassa, jossa valtio myönsi työviisumin kolmansista maista tuleville koti- ja hoiva-apulaisille. Vaatimukset eivöt olleet kummoiset ja palkka oli majoituksen ja ruoan lisäksi reilu 300€/kk. Näihin hoitajiin oli köyhemmälläkin varaa, kun etelässä usein perhe/suku yhdessä kustansi piian. 

Ehkä harkitsen paluuta tuonne itsekin, jos olot Suomessa entisestään kurjistuvat. Mutta vasta sitten, kun olen hoivan tarpeessa. En haluaisi muuttaa mihinkään kuumaan maahan. Hellettä on vaikea sietää vanhana.

Vierailija
46/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion pärjätä itse kotonani vaikka väkisin. Viimeisillä metreillä kun olen petipotilas tilaan ateriat ja kauppaostokset kotiin.

Niin minäkin. Kotona saa sentään olla rauhassa, hoivakodissa asukkaat ramppaavat toistensa huoneissa ja saattavat olla väkivaltaisia, esim. vetää vuodepotilaan sängystä lattialle. Ja toisten huoneissa käyvät vaeltelijat tykkäävät myös varastella.

Vierailija
47/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehottomasti koti jos ei pahaa muistisairautta että päätösvalta menee.  Kun on puhelin ja netti ja apuvälineet, joita tarvittaessa hva lainaa ja asentaa.  Nousutuet, poimintapihdit jne.

Vierailija
48/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mid-Range Facilities:

Services Included: Better accommodations (private or semi-private rooms), a wider range of daily activities, more personalized care plans, regular medical check-ups, and access to on-site medic

En kyllä uskaltaisi, ellei lähisuku asuisi myös siellä. 

En luottaisi siihen, että todelliset vaivat hoidettaisiin kunnolla, jos itsellä on muisti menemässä. Jos ei muistiongelmia, niin tuo olisi varmaan hyvä paikka. Tosin voisi tapahtua jotain yhtäkkistä. Sisältäisikö tuo hinta vaikka lonkkamurtuman hoidon tai syöpähoidon sairaalassa, jos sellainen tulisi. En usko. Miten sitten dementoitunut selvittelisi thaimaassa asioita, jotta saisi noihin hoitoa. 

Voi tulla jokin poikkeustilanne maahan ja hoidettavat jäävät niille sijoilleen. Vaikka Kiina tai p korea hyökkää yllättäen. 

Parempi pysytellä Suomessa, jonka standardit on sentään tuttuja ja täällä saa hoitoa myös sairaalassa tarvittaessa. 

Vierailija
49/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 71v isä tekee edelleen täyttä päivää omassa yrityksessä, jonka liikevaihto on yli 8 milj. e/v (ja siis liikevaihto, ei tulos!) eikä ole vielä osoittanut vanhenemisen merkkejä sen vertaa, että hoivakotipaikka alkaisi olla ajankohtainen.

Vierailija
50/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän perusterveet elä ihan normaalisti kotonaan. Oman lähipiirin kaikki 70+ ovat terveitä ja hyväkuntoisia ja elävät normaalia eläkeläisten arkea mökeillään ja muissa puuhissaan. Hoivakotipaikkoja ei etukäteen varata, niihin jonotetaan sitten kun sen aika on, jos on. 

Vierailija
51/51 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsia ei enää synny ja perhwaajntija on valtavasti tarjolla, keski-ikäiset voivat ottaa mummin ja/tai ukin luokseen asumaan.  Vanhus olkoon heidän lemmikki/lapsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi