Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti kuoli muutama kuukausi sitten. Suhde oli vähän haastava

Vierailija
13.07.2025 |

Olen syntynyt 70-luvulla ja äitini 30-luvulla.

Hänen oli todella vaikea halauksia, sanoin osoittaa rakkauttaan. En muista lapsuudesta/nuoruudesta hetkeä jolloin hän olisi halunnut lujaa ja kertonut kuinka tärkeä ja rakas olen.

Vuosia kului ja kipuilin tämän asian kanssa, välit säilyi mutta tunsin oloni välillä todella ahdistavaksi hänen läsnäollessa.

Nyt kun olen lukenut sukupolvien välisestä traumoista niin on tullut selvemmäksi ajatus siitä, että hän varmasti teki parhaansa. Mutta ei koskaan saanut selvitettyä omia traumojaan ja päästämään niistä irti.

Toki paljon kaduttaa asiat jota en tehnyt. Mutta yrittänyt olen pitää itseni kasassa ja suojella omaa energiaani 

Anteeksi äiti, kun en ymmärtänyt sinua paremmin <3

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kuoli.

Vierailija
2/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei tehnyt parastaan. Petät itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Ei sun tehtävä ole ymmärtää kaikkea äideissä. Niiden pitää ymmärtää muita. Kiva tietysti muistella hyviä asioita ja turvallisuuden tunnetta.

Vierailija
4/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHYY ÄIPPÄ KUOLI. Mene isän sylkkiin vollottamaan.

Vierailija
5/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni. Kun tulet äitisi ikään ymmärrät vielä paremmin, jos sinulla on omia lapsia.

Vierailija
6/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei tehnyt parastaan. Petät itseäsi.

Oliko hän pannut parastaan?

Vierailija
7/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni. Kun tulet äitisi ikään ymmärrät vielä paremmin, jos sinulla on omia lapsia.

Tai sitten ymmärtää sen että äiti oli huono. 

Vierailija
8/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat vielä elossa, mutta suhteemme on etäinen. Ei mitään riitoja, mutta ei läheisyyttäkään. Luulen, että he haluavat niin, ovat sitä sukupolvea kuten oli äitisikin. Ei ollut sinun tehtäväsi rakentaa suhdetta, anna anteeksi itsellesi. Olemme aina arvoituksia toisillemme, lapset ja vanhemmat. Omallekin lapselle olen vain äidin roolissa, en ihmisenä. Ja jokainen kuolee kuitenkin yksin. 

Otan osaa suruusi.

Vierailija
9/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on oikea tapa ajatella asioita. Nekin on ollut oppimassa asioita, ei kukaan ole täydellinen. Tuo sama ajattelumalli toimii myös oman menneisyyden irti päästämiseen, siinä voi aina miettiä asiat niin että sä et tiennyt vielä paremmin, se ihminen kuka toimi väärin ja teki tyhmyyksiä oli tiedostamattomampi versio susta. Nyt sä tiedät paremmin ja voit päästää irti. 

Vierailija
10/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko paska, älyttömän huono, vituttava, etäinen, valheellinen vai mitä.

Vierailija
11/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtään persehedelmää...

Vierailija
12/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo olikin haastava jos siihen kuoli !

Vierailija
13/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtään persehedelmää...

On mulla 2 aikuista. Ap

Vierailija
14/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään saa suojella haitallisilta ihmissuhteilta. Sukulaisuus ei ole siinä asiassa mikään poikkeus.

Vierailija
15/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä pitäisi ymmärtää?

Vierailija
16/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-luvulla syntyneillä ihmisillä on ollut aivan erilainen lapsuus ja nuoruus kuin esim 70-,80-luvulla syntyneillä. Ehkä eivät ole oppineet esim tunteiden ilmaisua vanhemmiltaan eivätkä osanneet sitä ilmaista. Ymmärsin tämän vanhempien poismenon myötä. Äitisi varmasti ymmärsi sinua.

Vierailija
17/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-30 luvulla syntyneet eivät halailleet eivätkä ääneen ilmaisseet rakastavansa , se tapa tullut myöhemmin. Minkä ikäisenä äitisi sai sinut ?

Vierailija
18/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-30 luvulla syntyneet eivät halailleet eivätkä ääneen ilmaisseet rakastavansa , se tapa tullut myöhemmin. Minkä ikäisenä äitisi sai sinut ?

Äiti oli 36v kun synnyin.ap

Vierailija
19/19 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30-luvulla syntyneillä ihmisillä on ollut aivan erilainen lapsuus ja nuoruus kuin esim 70-,80-luvulla syntyneillä. Ehkä eivät ole oppineet esim tunteiden ilmaisua vanhemmiltaan eivätkä osanneet sitä ilmaista. Ymmärsin tämän vanhempien poismenon myötä. Äitisi varmasti ymmärsi sinua.

Ihan itse minäkin opettelin sanomaan lapsilleni miten tärkeitä ja rakkaita he minulle ovat. Halaamisenkin opettelin itse. Kumpikin noista oli omille vanhemmille vieraita asioita.

Nyt iän myötä he alkaisivat tarvita kosketusta, mutta ajatuskin siitä tuntuu minulle vieraalta. En siis silitä, pidä kädestä tai syötä heitä, se on hoitajien hommia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän